Wyciagniecie silnika i skrzyni

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Johny86
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-03-05, 11:04
Model: Fastback 1965
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Wieden
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: Johny86 » 2019-05-14, 11:09

Witam.
W sobote zabieram sie za wyciagniecie silnika i skrzyni. Zostana wyslane do regeneracji. W koncu prace nad moim mustangiem sie zacznal:)
Mam pytanie w zwiazku z tym, od czego zaczac? Silnik to rzedowa 6tka z 3-biegowym manualem.
1. czy da sie wyciagnac silnik i skrzynie razem nie rozpinajac ich?
2. od czego zaczac operacje? auto stoi w garazu z kanalem, jakis zuraw sie znajdzie wiec z podniesieniem tego nie powinno byc problemu.
3. czy potrzebuje specjalnych narzedzi? calowych itd?
Przegladnalem troche artykulow na amerykanskich forach i widze ze to nie jest szczegolnie skomplikowane. Mimo to, chcialem prosic o kilka porad od praktykow:)

Z gory dzieki za pomoc
pozdrowienia!



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: emgie » 2019-05-14, 17:28

Cześć!
To dość prosta operacja i nie powinna zająć więcej niż 1-2 godziny zależnie od doświadczenia.

Poniżej odpowiedzi na Twoje pytania.

Johny86 pisze:
2019-05-14, 11:09
1. czy da sie wyciagnac silnik i skrzynie razem nie rozpinajac ich?
Tak. Jeżeli dysponujesz żurawiem i kanałem a nie podnośnikiem warsztatowym to jest to zdecydowanie rekomendowany sposób - wyjmowanie zespolonego silnika ze skrzynią.
Johny86 pisze:
2019-05-14, 11:09
2. od czego zaczac operacje? auto stoi w garazu z kanalem, jakis zuraw sie znajdzie wiec z podniesieniem tego nie powinno byc problemu.
1. Spuszczenie płynów eksploatacyjnych (olej ze skrzyni, olej z silnika, płyn chłodniczy)
2. Rozpięcie instalacji elektrycznej i osprzętu (paski klinowe, wężę do chłodnicy / nagrzewnicy, linki i cięgła gazu, ssania itp)
3. Rozpięcie układu wydechowego (najlepiej wyjąć kolektory, choć wprawieni wyjmują silnik razem z kolektorami)
4. Zdjąć gaźnik, aparat zapłonowy, kable wysokiego napięcia, wiatrak itp - czyli rzeczy które można przypadkiem uszkodzić przy wyjmowaniu
5. Zdjąć maskę, wyją chłodnicę
6. Przymocować silnik do żurawia (zblocze i łańcuchy do otworów z przodu i z tyłu bloku lub do płytki którą wkręcasz w miejsce montażu gaźnika)
7. Podnieść lekko skrzynię od spodu i odkręcić poduszkę / wspornik
8. Podnieść lekko silnik i odkręcić poduszki
9 Wyciągasz całość pod kątem
Johny86 pisze:
2019-05-14, 11:09
3. czy potrzebuje specjalnych narzedzi? calowych itd?
Zasadniczo wszystkie śruby są calowe i takich kluczy powinieneś używać. Ale mając dobry zestaw metrycznych (płaskie i nasadowe) również spokojnie sobie poradzisz.

Powodzenia
M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Johny86
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-03-05, 11:04
Model: Fastback 1965
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Wieden
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: Johny86 » 2019-05-15, 07:53

Serdeczne dzieki emgie.
Wlasnie o takie informacje mi chodzilo. Mam nadzieje ze pogoda dopisze i nie zaskoczy mnie zbyt duza ilosc problemow.
Trzeba liczyc sie ze wszyskim przy klasyku. Dam znac jak poszlo jesli uda sie wszystko zrobic.
Jesli co wyskoczy w trakcie, bede pisac na forum:)
Pozdrowienia!



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: emgie » 2019-05-15, 19:28

Nie ma sprawy!
Liczymy na fotorelację z operacji ;)


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1503
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: 6t07t » 2019-05-16, 08:00

Uwaga...
Silnik to 6 cyl i absolutnie nie podnoś go za miejsce od gaźnika!!!
Tak można robić tylko w V8!!
Nie ma też żadnych uchwytów.
Ten silnik trzeba zamocować na pasach.

Kolektora wydechowego nie trzeba zdejmować

Ten silnik jest dłuższy niż V8 więc operacja wyjęcia w komplecie ze skrzynią jest trudniejsza ale oczywiście możliwa.
Zabezpiecz np. Styropianem, gumą ściankę grodziową i pas chłodnicy żeby nie poobijać przy manewrowaniu silnikiem

Z łap silnika odkręć tylko nakrętki od poduszek (od spodu)
Pod skrzynią odkręć i zdemontuj belkę podtrzymującą.
Nie zapomnij odkręcić i wyjąć linki prędkościomierza ze skrzyni (klucz nasadowy ~11mm)
Oczywiście lewarek biegów od góry trzeba odkręcić (2 śruby, klucz nasadowy 1/2")
Sama operacja wymaga bardzo dużego przechylenia zespołu silnika i skrzyni więc pasy muszą być dobrze ustawione i umocowane tak aby się całość nie wysunęła bo o wypadek łatwo


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

mk_cin
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: mk_cin » 2019-05-16, 15:46

Jestem jeszcze przed tą operacją, ale zapytam z ciekawości: dlaczego chcesz wyciągać silnik ze skrzynią razem? Szykując się w myślach do swojego auta myślałem, żeby skrzynię chwycić od spodu, a silnik od góry, ale może jest jakiś istotny powód, który pomijam?



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: emgie » 2019-05-16, 17:37

6t07t pisze:
2019-05-16, 08:00
Uwaga...
Silnik to 6 cyl i absolutnie nie podnoś go za miejsce od gaźnika!!!
Tak można robić tylko w V8!!
Nie ma też żadnych uchwytów.
Ten silnik trzeba zamocować na pasach.
O.M.G.... przepraszam. Nawet to podkreślę na czerwono... Nie zauważyłem że to I6... mechanicznie opisałem procedurę z mojego v8. Dobrze że Kolega 6t07t wyłapał...
Liczę że autor postu zauważy...


Michał
http://senomustangu.pl

Radson
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2017-10-22, 15:26
Model: 1969 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: Wimbledon White

Re: Wyciagniecie silnika i skrzyni

Post autor: Radson » 2019-05-16, 20:45

Słuchajcie 6t07t. To chodząca encyklopedia w temacie Mustanga.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”