Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-10, 01:14

no proszę! dzięki killer ;)

Ja tym czasem sprawdziłem program - elegancko się załadował i ma sporo opcji konfiguracyjnych - szczególnie cieszy mnie możliwość ustawienia parametrów skrzyni, tylko musze się dokładnie dowiedzieć który jest do czego i jakie wartości.

Wykręciłem bez problemu większym kluczem jedną świecę dla próby - elegancka, suchutka, ale elektroda wypalona tak, że przerwa jest 2x większa niż w świecach, które będę zakładał.

Śruba od EGR od strony kolektora nie do ruszenia od góry - spróbuję jutro podjechać do jakiegoś serwisu, żeby mi ją na podnośniku od dołu spróbowali ruszyć.

cdn... ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-10, 20:47

no niestety dzisiaj śruba od EGR nie poszła w warsztacie - będę musiał zrobić klucz sobie do niej, więc na razie temat stoi... ;(


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3865
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-10, 22:25

Palnikiem potraktuj i pójdzie.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-16, 00:43

Drobna modyfikacja klucza, dzięki czemu udało się złapać większy kąt i lepsze podejście i nakrętka od EGR się poddała ;)

Poza tym okazało się jeszcze że jedna śrubka od czujnika MAF była ukręcona, więc trzeba było ją rozwiercić i nagwintować otwór na nowo.

Jeszcze raz zweryfikuję wszystkie śruby, bo w jednym przypadku okazało się, że koleś w sklepie dał mi inne niż miały być i wszystko będzie gotowe na weekend :hyhy:

Pytanie: mam programy na 91 i 93 oct - czy to traktować jako 95 i 98, czy raczej 91 jako 98 a 93 jako 100 z shella? Zastanawiam się co wlać na pierwsze testy - 100 z shella i program na 93?
IMG_20140515_210135.jpg


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Magic » 2014-05-16, 14:20

prawidłowo do silnika z doładowanie to tylko 98 octanów czyli 93


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3865
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-16, 14:35

Prawidłowo to zależy od programu, większe bezpieczeństwo to program 95, zupa 98



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-18, 01:00

Dzisiaj pierwszy etap zrealizowany w 100%

dla przypomnienia - obdrapany kompresor przed:
KompresorPrzed.jpg
a teraz wymuskany, gotowy do instalacji:
KompresorPo.jpg
silnik przed:
SilnikPrzed.jpg
...i dzisiaj na koniec dnia:
SilnikWTrakcieA.jpg
SilnikWTrakcieB.jpg
Plan prac na jutro:

1) przedłużenie i przeniesienie wiązki cewki na lewo:
WiązkaCewki.jpg
2) wymiana wtryskiwaczy, podniesienie i przedłużenie linii paliwowych,
3) wymiana świec + instalacja cewki po przeciwnej stronie,
4) instalacja nowego kolektora dolotowego (potrzebny klucz imbusowy 9,5 - hmmmm...),
5) instalacja kompresora,
6) instalacja przepustnicy i EGR,
7) podłączenie wszystkiego,
8) program,
9) iiiiihhhaaaaaaa!!!!

:hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
tomek888
Forumowicz
Posty: 395
Rejestracja: 2012-04-07, 20:54
Model: GT Supercharged
Silnik: V8 4.6
Kolor: Alloy Grey

Re: Supercharger do V6

Post autor: tomek888 » 2014-05-18, 01:11

Powodzenia!!!! ;)



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1287
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2014-05-18, 11:20

Tomasz, wyrazy uznania :)
czekamy na wiecej!


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3865
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-18, 11:24

Dobrze Ci idzie, dawaj, dawaj



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3865
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-18, 15:51

Ogólnie to 3/4 tematu chyba powinno byćprzeniesione do galerii TomToma:)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-18, 21:35

Stachu - no, myślę, że w kategorii odstępu pomiędzy zakupem kompresora a jego montażem, to nie mam konkurentów ;) ale cóż, różne tego przyczyny...

Paweł - zastanawiałem się nad tym, ale w sumie tutaj tylko na temat superchargera do V6, a to, że akurat na przykładnie mojego samochodu, to tylko przypadek... ;)

Dzisiaj niestety restrykcje czasowe pozwoliły tylko na wykonanie części planu:

1) Przeniesienie wiązki od cewki na stronę pasażera:

W trakcie
WiązkaCewkiWTrakcie.jpg
Po:
WiązkaCewkiPo.jpg
2) Demontaż wtryskiwaczy - to była masakra - jedne wylazły z gniazdami, inne bez, ogólnie ledwo wylazły a zdjęcie gniazd z wtryskiwaczy po wyjęciu, tak, żeby ich nie zniszczyć to jeszcze inna historia. Poza tym brud wokół gniazd, który trzeba było stopniowo wyskrobywać i usuwać, żeby potem do cylindrów nie naleciało:

nie ma to jak poodkurzać blok ;)
WtryskiWTrakcie1.jpg
i już bez wtryskiwaczy - linie luzem, czekają na nowe wtryskiwacze:
WtryskiWTrakcie2.jpg
...a ręce - cóż - krew pot i łzy :kwasny:
Ręce1.jpg
Imbusy calowe kupione, więc jutro instalacja nowych wtryskiwaczy i kolektora dolotowego - jak dobrze pójdzie, to może uda się zamknąć temat, jak nie to we wtorek.

I nie naśmiewać mi się tu, że za wolno!!! ;)

cdn...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-19, 22:34

Kolejny etap zrobiony - nowe wtryskiwacze zainstalowane, linie paliwowe podniesione i rozszerzone. Gniazda wtryskiwaczy tak samo jak ciężko wylazły razem z wtryskami, tak samo ciężko się je wkładało ponownie - może dlatego, że nowe wkładałem. Trzeba było dobrać odpowiednią nasadkę i wbijać je z wyczuciem... Ciasno było między przodem lini paliwowej po stronie pasażera a jednym z przewodów gumowych od obudowy termostatu, ale jakoś się udało upchnąć...

Oczywiście musiało coś wyjść nie tak - okazało się, że dorobione dystansy do zamontowania podstawy z dodatkowymi rolkami do paska (z przodu po środku) mają zbyt małą zewnętrzną średnicę i włażą w otwory montażowe - trzeba dorobić je jeszcze raz, albo skrócić i dac podkładkę...

Mam pytanie poniżej zdjęcia...

Trochę się już wypełniła przestrzeń ;)
IMG_20140519_211310.jpg
Pytanie jest takie - oryginalne wtryskiwacze wystawały bardziej z gniazd a te nowe są niemal na równo z gniazdem - to co wystaje z nowego to w zadadzie końcówka kapturka podtrzymującego dolny o-ring, głębiej nie da się docisnąć... Czy to może być jakiś problem? Mam nadzieję, że po odpaleniu nie będę miał przysznica z paliwa...
Wtryski.jpg
Wtryski.jpg (10.17 KiB) Przejrzano 7440 razy


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-23, 01:56

:hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:
JEST!!!.jpg
:super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super: :super:

JEST MOOOOOCCCCC!!!

Jeszcze wszystko nie jest skręcone na 100% - brakuje mi kilka obejm i muszę przewody pospinać ale nie mogłem się powstrzymać przed jazdą próbną - ależ pięknie miauczy - coś niesamowitego. Na suchym jak pieprz asfalcie dwójeczka i na rondzie jjiiihhaaaa bokiem a na światłach lekkie przyciśniecie hamulca, gaz i wtopiłem się w asfalt w kłębach dymu....

Na razie próbowałem na 98oct i słabszym programie.

Teraz jak mi zeszła adrenalina to dopiero czuję jak mi plecy odpadają po tych kilku dniach pochylenia....

Jutro albo w weekend porobię lepsze zdjęcia i ponagrywam coś (np. miauczenie kompresorka) i napisze więcej jak nabiorę trochę dystansu :P

:hyhy: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :hyhy:

Oczywiście dziękuję za pomoc przede wszystkim mojemu tacie, który pomagał mi od początku do końca - super sprawa zrobić coś takiego razem z tatą mając tyle lat... :serce:
Dziękuję Pawłowi za codzienne wsparcie telefoniczne i cierpliwość do moich czasem lamerskich pytań ;)
Dzięki też wszystkim, którzy trzymali kciuki i mnie dopingowali :piwo:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 732
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Supercharger do V6

Post autor: romanus1970 » 2014-05-23, 06:24

:super: :super: :super:
no to zostały drobiazki i można przechodzić do kolejnych modów :rotfl:


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”