C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: mgrajek » 2016-06-23, 11:50

Mooocno szarpie i niemal gasi silnik (dwa razy zgasiła), i obroty bardzo spadają. Przy zmianie na D jest trochę tylko lepiej. A cała reszta działa bez zarzutu, płynnie, bez uślizgów, w książkowych zakresach prędkości zmienia, na L mieli kołami itp. Czy to może być któryś z zaworów vacuum albo pressure niedomagający? (tak wynika z lektury for zza ocenau). Co mogę zrobić? Czy ta legendarna ilość płynu nie za duża nie za mała może mieć znaczenie?



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1681
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: Przemek64 » 2016-06-23, 13:46

mgrajek pisze:Mooocno szarpie i niemal gasi silnik (dwa razy zgasiła), i obroty bardzo spadają. Przy zmianie na D jest trochę tylko lepiej. A cała reszta działa bez zarzutu, płynnie, bez uślizgów, w książkowych zakresach prędkości zmienia, na L mieli kołami itp. Czy to może być któryś z zaworów vacuum albo pressure niedomagający? (tak wynika z lektury for zza ocenau). Co mogę zrobić? Czy ta legendarna ilość płynu nie za duża nie za mała może mieć znaczenie?
Tu niestety może mieć znaczenie wszystko ale od ilości oleju w skrzyni bym zaczynał poszukiwania.
Na odpalonym silniku sprawdzasz poziom. Jak jesteś blisko poziomu to nawet setka dolana zmienia znacząco pomiar więc dolewaj ostrożnie bo wyciąganie nie jest tak proste jak dolewanie ;) Jak przelejesz to spora strzykawka i metrowy wężyk ciągniesz (ssiesz) ale bez klękania :rotfl:

Szarpnięcia mogą być powodem naprężeń w skrzyni spowodowanymi przez Ciebie przykładowo na pochyłości :D


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: mgrajek » 2016-06-23, 15:04

Na równym sprawdzałem. Szarpie niezaleznie czy z wciśniętym hamulcem to robie czy bez. Rozgrzanie w zasadzie nie pomaga. Sprawdzę olej na włączonym i rozgrzanym tak jak trzeba, jak wreszcie wróce z pracy do domu. Dolewka/odlewka jak rozumiem przez tą rurkę od bagnetu jedno i drugie?



Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 506
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: speedster » 2016-06-23, 15:39

Skrzynia jest sterowana podciśnieniem z tego co wiem, to należy sprawdzić. Następnym winnym może być zablokowany governor czyli mechaniczny czujnik obrotów.

Poszukaj na amerykanskich forach, tam na pewno znajdziesz więcej informacji :
http://www.fordification.com/forum/view ... hp?t=57573" onclick="window.open(this.href);return false;

BTW nie podałeś kluczowej informacji- kiedy objawy nastąpiły, czy zaczęło się to nagle czy było tak od początku twojej kadencji.


viewtopic.php?f=83&t=8890" onclick="window.open(this.href);return false;
Odwiedź mnie tutaj: https://www.facebook.com/Speedstersgarage/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: mgrajek » 2016-06-23, 16:37

You have been permanently banned from this board. A ban has been issued on your IP address. No ładnie ktoś z pracy ode mnie zniesmaczył forum forda, w sumie kolega ma focusa.... :P Może to ban za samo użycie tej nazwy...
Dzięki za info, posprawdzam w necie o tym governorze.
Problem był od początku mojej kadencji czyli niecałe dwa tygodnie. Staram sie za bardzo nie jeździć autem bez OC i na kalifornijskich blachach.



Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: mgrajek » 2016-06-25, 23:13

Poziom oleju był 5mm poniżej dolnej kreski (po rozgrzaniu na biegu P). Dolalem 350ml, poziom zrobił się 2mm powyżej górnej kreski. Nie pomogło to co prawda na szrpnięcie i obniżenie obrotów, ale za to skrzynia zaczeła działać jak w moim współczesnym samochodzie - po puszczeniu hamulca na płaskim auto samo zaczyna się toczyć w danym kierunku (czego nie było przedtem i dopiero dodanie gazu go uruchamialo). Nie pieni się na bagnecie.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1080
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 3.3 I6 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Kontakt:

Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R

Post autor: simontlc » 2016-06-25, 23:52

Sprawdza się na neutralu "N"


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”