['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 3.3 I6 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: simontlc » 2018-06-13, 22:51

Możesz zmienić wysokość pedału wykręcając tą główną śrubę która wychodzi z serva


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: emgie » 2018-06-14, 08:43

A to ta śruba nie odpowiada za samo położenie pedału?
U mnie położenie w stanie spoczynku jest ok. Ale jak wciskam do to tak przez 1/3 noc sie nie dzieje. Hamowanie zaczyna się dopiero poniżej. Dla mnie troche za nisko. Gdzie szukać?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 992
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: lamina » 2018-06-14, 08:59

Ciesze sie ze pomoglo..

co do glebokosci lapania:
Albo regulacja miedzy pompa a pedałem, albo słaba pompa.
u mnie w takim wypadku pomogla wymiana pompy z serwem... po 3 miesiacach nowe serwo sie rozszczelniło :(



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1679
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: Przemek64 » 2018-06-14, 11:15

Fajnie, że tu wpadłem, bo u mnie szybciej bierze tył a założony regulator Wilwood, który podobno zdejmuje do 50% siły :dobani:
Przez to nie jestem w stanie dobrze wyregulować proporcji między przodem a tyłem.
Taki jak Lamina pokazał, mam w garażu więc w poniedziałek go wypróbuje.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: emgie » 2018-06-14, 12:22

U mnie ten regulator co ma Lamina zadziałał idealnie.
Teraz szukam opcji jak podregulować pedał


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 992
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: lamina » 2018-06-14, 12:49

to sie reguluje sruba na pompie.... nie jest latwo...
ale ja bym raczej obstawial, ze winna pompa, moj hamowa tez super ale pedal byl przy podlece zeby bylo ok.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 992
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: lamina » 2018-06-14, 12:51

emgie pisze:A to ta śruba nie odpowiada za samo położenie pedału?
U mnie położenie w stanie spoczynku jest ok. Ale jak wciskam do to tak przez 1/3 noc sie nie dzieje. Hamowanie zaczyna się dopiero poniżej. Dla mnie troche za nisko. Gdzie szukać?
tak za to odpowiada.
moze byc zapowietrzenie albo uszkodzona jedna sekcja w pompie,,,, to jest czesty przypadek..... mogles np sekcje rozszczelnic (jesli byly np stare uszkelki w pompie) jak byly zle regulatory zalozone i np tyl nie hamowal w ogole.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: emgie » 2018-06-14, 13:36

Żebym dobrze zrozumiał...

Chodzi o tą śrubę?

http://www.mustangsunlimited.com/Mustan ... ustang.axd" onclick="window.open(this.href);return false;

Co do zapowietrzenia samej pompy to cholera wie. Jeszcze będę to weryfikował. Obie sekcje prawidłowo hamują.

m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 992
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: lamina » 2018-06-14, 15:07

tak, nia sie kasuje luz..... ale moze byc tez tak ze masz ja za bardzo skrecona i pedal sie cofa bo od sprezyny ,,, ta sruba powinna byc tak wyregulowana aby luzu nie bylo albo byl minimalny.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: emgie » 2018-06-14, 15:15

Ok. Do CMR jeszcze tydzień więc spokojnie ogarnę temat :)

Dzięki Panowie.

M.


Michał
http://senomustangu.pl

wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: wojtekqw » 2019-03-13, 23:17

Mam pytanie uzupełniające 😏
W którym miejscu w układzie montujecie ten rozdzielacz (korektor) hamowania i jak mocujwcie go do elementu nadwozia ? Gdyby ktoś podrzucił jakieś zdjęcie poglądowe byłoby fajnie . Z góry dziękuje



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 370
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: emgie » 2019-03-14, 00:19

Czołem!
Jest jedna podstawowa zasada - ten rozdzielacz powinien być zainstalowany poniżej pompy hamulcowej. Inaczej możesz mieć kłopoty z odpowietrzaniem układu.

To gdzie go zainstalujesz zależy od wielkości serwa i pompy. Najlepiej zamontować go pod pompą jak na poniższym rysunku. U mnie w ten sposób się nie zmieścił i ostatecznie przykręcony mam do bocznego fartucha.

pozdrawiam
M.
Załączniki
45966070-9a71-4c36-8b7c-3600364e2e7b_1.26afa183f4071cdd52797a26b023040f.jpeg
45966070-9a71-4c36-8b7c-3600364e2e7b_1.26afa183f4071cdd52797a26b023040f.jpeg (13.08 KiB) Przejrzano 433 razy


Michał
http://senomustangu.pl

wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: wojtekqw » 2019-03-14, 07:48

Dziękuje bardzo 😀. Wcześniej ładnie jest opisane jak go wyregulować . Jak przyleci będę walczył i opisze wrażenia . 😏



wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: ['66 v8 c4] jak poprawic hamulce

Post autor: wojtekqw » 2019-03-14, 20:46

Mam jeszcze jedno pytanie .
Czy można usztywnić ścianę grodziową w miejscu gdzie jest przykręcana pompa ze wspomaganiem.
Oczywiście chodzi o to aby usztywnić układ : pedał hamulca - pompa.
Czy ktoś stosował jakieś rozwiązanie ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”