['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-08, 11:47

Cześć!
Drodzy, mam kłopot. Poskładałem auto i przy testach okazało się, że na maksymalnym skręcie i lekkich nierównościach dość mocno przyciera mi koło o błotnik. Auto generalnie dość mocno siadło po kilku jazdach testowych. Przyczyną może być to, że sprężyny są zwyczajnie wytłuczone - zostały założone stare po piaskowaniu / malowaniu. Koła to 15" Torq Thrust D (szerokość 6J) z oponami 215/60.

Opcje, jakie widzę na tą sytuację to:

1. Wymiana sprężyn na nowe (powinno to nieco unieść auto)
2. Odbojniki ?? Ale bez podniesienia auta chyba nie ma sensu z nimi kombinować. Co ciekawe... założyłem nowe "standardowe"
3. Węższe opony - ale przyznam szczerze, chciałbym tego uniknąć
4. Podwijanie błotników - ponoć to się robi, ale już zupełnie nie chciałbym tego robić.

Coś możecie podpowiedzieć? Co warto w takiej sytuacji zrobić??

pozdrawiam
M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 3.3 I6 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: simontlc » 2017-08-08, 13:08

A jakie masz et felgi ? Może tu tkwi problem, ja mam takie 14 tylko 7cali i nie ma problemów


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1615
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: 6t07t » 2017-08-08, 13:33

Stare sprężyny straciły już parametry i są miękkie. Jednak nie to jest powodem problemu.
Jeśli jednak faktycznie felgi są zbyt mocno odsadzone to nawet po wymianie sprężyn problem wróci przy dynamicznej jeździe, zakrętach i nierównej drodze. Wtedy konieczna będzie zmiana opon z przodu na 205/65-15.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-08, 14:08

O ile dobrze pamiętam felgi mają ET=4

To co Panowie... najpierw sprężyny, potem uważać i jak problem powróci za jakiś czas to zmiana opon?

A co z odbojnikami? Tak na moje oko to powinny również chronić przed takimi problemami


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2159
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: Pavulon_ » 2017-08-08, 15:54

a powiedz co to znaczy "niski przód" ? :) może foto poglądowe?

w moim poprzednim stangu 66 coupe też miałem stare sprężyny i opony (205 lub 215 nie pamiętam) z felgami American Racing i obcierały o błotniki. Po wymianie sprężyn na nowe problem stał się nieaktualny.

ogólnie to zgłupiałem już z doborem felg/opon, ciekawi mnie porównanie TT i Magnum 500 (obie odsadzenie 4) i takie same opony np 215/60/15 --> czy rodzaj felgi ma tutaj znaczenie?



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-08, 15:59

fotkę zrobię i wrzucę jakoś jutro

A jak zmieniałeś sprężyny to na stock'owe czy jakieś twardsze (GT) a może proresywne?

Stock to stock, czyli C5ZZ-5310-C
a te twardsze GT i niższe o cal to C5ZZ-5310-E
progresywne C5ZZ-5310-PR

m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2159
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: Pavulon_ » 2017-08-08, 16:10

musiałbym gdzieś poszperać w dokumentach, jeśli dobrze pamiętam to te od GT (napewno takie mam teraz). Rzucę okiem wieczorem czy mam jakieś dowody zakupu od starego auta.

w każdym razie najpierw sprężyny i potem zobacz jaka będzie różnica.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-09, 12:57

tak zrobię.
Sprężyny zamówione - wziąłem stock'owe, bo tylko takie były dostępne na miejscu. W sobotę montaż.

Dam znać jak to wyszło.

Przetestuję również auto na jakimś lekkim wykrzyżu żeby poznać orientacyjnie ograniczenia - kiedy może zrobić się problem.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-21, 16:19

Hej!
Powalczyłem kilka godzin w garażu i sprężyny wymienione. Założyłem stock'owe.
Auto jest zdecydowanie wyższe. Powiedzmy od koła do błotnika jest jakieś 7 cm. Podejrzewam ,że jeszcze trochę się obniży, ale jest znacznie wyżej niż było. Wcześniej właściwie prześwitu już nie było więc każdy zakręt to był stres :)

Co ciekawe... po wyjęciu jedna ze sprężyn była minimalnie krótsza od drugiej (tak 5 mm), ale ich długość była mniej więcej taka, jak nowych. Oznacza to, że w praktyce straciły swoje właściwości, acz wizualnie nie dało się tego wyłapać przed testową jazdą.

No nic... nowe są na miejscu - zobaczymy za jakiś czas jak się sprawdzają.

Dzięki za porady!

m


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 3.3 I6 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: simontlc » 2017-08-21, 16:26

To że była krótsza oznacza że miałeś sprężyny wyczynowe, to nie jest mankament tylko ma na celu wyrównanie auta podczas agresywnej jazdy


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 381
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 FB] zbyt niski przód - pomocy!

Post autor: emgie » 2017-08-22, 07:56

Trudno powiedzieć. Sprężyny były ewidentnie mocno wyeksploatowane a sądząc po wyglądzie mogły być na tym aucie od początku. Na moje oko to raczej zwyczajnie wytłuczone sprężyny stock'owe. Różnica raczej wynika ze zużycia ale zostawiłem na półce w garażu - jak będzie kiedyś okazja są ocenisz :)

M.


Michał
http://senomustangu.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”