Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 14:08

Galaxie z 1965 roku z silnika 289 wyciskało około 195 koni.
a najmocniejsze 289 w nim bylo chyba w 1967 i mialo rowne 200 kucy.
JAKI masz gaźnik? 2 czy 4 gardzielowy?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: stang67 » 2013-08-28, 14:12

Raczej jak nie ma jakiegoś lepszego wyposażenia na zewnątrz to pewnie nie stroker... mało prawdopodobne.
A 302 od 289 różni się skokiem tłoka


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 14:14

stang67 pisze:Raczej jak nie ma jakiegoś lepszego wyposażenia na zewnątrz to pewnie nie stroker... mało prawdopodobne.
A 302 od 289 różni się skokiem tłoka
za wyjątkiem Galaxie... tam silnik byl odprezany...



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: stang67 » 2013-08-28, 14:14

lamina pisze:Galaxie z 1965 roku z silnika 289 wyciskało około 195 koni.
a najmocniejsze 289 w nim bylo chyba w 1967 i mialo rowne 200 kucy.
JAKI masz gaźnik? 2 czy 4 gardzielowy?
W 67 289 miało (2v) 200hp i (4v) 225hp -taki jak mój
i K-code 271hp przy 4v


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1354
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: yoozeq » 2013-08-28, 14:18

No niestety tylko 2V motorcraft, więc nie poszaleję.. właśnie straciłem 30 kucy :(


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 15:06

i niestety w galaxie byly tylko 2v...
pozostaje ci stroker do 302 i nowy gaźnik 4V ( ale pomysl czy nie zrobic od razu strokera na 331 lub 347..... możesz wtedy wycisnąć teoretycznie do 475 kucy :).....



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: stang67 » 2013-08-28, 15:12

A może zakupić 351?? :cool: :luka:


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 15:18

można... tylko że takiego jak powinien byc w tej budzie cięzko będzie dostać, wbrew tego co piszą na wielu stronach, 1 969 roku 351 byly TYLKO I WYŁĄCZNIE Windsor .... Cleavland były od 1970 dopiero...
a Windsora ciężko dostać... i jest też trudniejszy w tuningu bo mniej popularny, i mniej części robią.

myślę że najciekawiej by wyszło jak by zrobi albo 302 HiPO okolo 270 kucy, albo rozwiercal na 331-347.... biorąc poprawkę na dostepnosc czesci itd.... to 289 ma wiekszy potencjał nić 351 :)
w koncu najpopularniejszy silnik to 289.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1354
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: yoozeq » 2013-08-28, 15:26

lamina pisze:można... tylko że takiego jak powinien byc w tej budzie cięzko będzie dostać, wbrew tego co piszą na wielu stronach, 1 969 roku 351 byly TYLKO I WYŁĄCZNIE Windsor .... Cleavland były od 1970 dopiero...
a Windsora ciężko dostać... i jest też trudniejszy w tuningu bo mniej popularny, i mniej części robią.

myślę że najciekawiej by wyszło jak by zrobi albo 302 HiPO okolo 270 kucy, albo rozwiercal na 331-347.... biorąc poprawkę na dostepnosc czesci itd.... to 289 ma wiekszy potencjał nić 351 :)
w koncu najpopularniejszy silnik to 289.
No wszystko fajnie tylko jak to ogarnąć :D Czytam i czytam.. Lamina masz może linkę jak zrobić te dwie opcje. Wolałbym już coś robić bliżej 302 (czyli takiego jaki był) niż wkładać 351.. No i kto w PL może takie sprawy wykonać bo ja to mogę tylko rozebrać i złożyć tak jak było...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 15:30

yoozeq pisze:
lamina pisze:można... tylko że takiego jak powinien byc w tej budzie cięzko będzie dostać, wbrew tego co piszą na wielu stronach, 1 969 roku 351 byly TYLKO I WYŁĄCZNIE Windsor .... Cleavland były od 1970 dopiero...
a Windsora ciężko dostać... i jest też trudniejszy w tuningu bo mniej popularny, i mniej części robią.

myślę że najciekawiej by wyszło jak by zrobi albo 302 HiPO okolo 270 kucy, albo rozwiercal na 331-347.... biorąc poprawkę na dostepnosc czesci itd.... to 289 ma wiekszy potencjał nić 351 :)
w koncu najpopularniejszy silnik to 289.
No wszystko fajnie tylko jak to ogarnąć :D Czytam i czytam.. Lamina masz może linkę jak zrobić te dwie opcje. Wolałbym już coś robić bliżej 302 (czyli takiego jaki był) niż wkładać 351.. No i kto w PL może takie sprawy wykonać bo ja to mogę tylko rozebrać i złożyć tak jak było...
na tym to polega, tylko cylindry szlifujeszcz i skladasz na strokerze..
dosc dokladny opis.
http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... -info.html

tego typu zestaw.
http://www.ebay.com/itm/NEW-FORD-289-30 ... 48586e94eb

albo.
https://www.mustangsunlimited.com/SubCa ... ords=LMG28

firmy w usa np:
http://www.347strokerkit.com/how-to-bui ... roker.html
do tego komplet uszczelek i po temacie...

w edelbrocku kupujesz ALUMINIOWE głowice i kolektor z gaznikiem... i strzelasz pod 450 koni....
albo zostawiasz stare tylko gaznik i bedzie kolo 300 kucy.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1354
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: yoozeq » 2013-08-28, 15:37

Mhm a jak już tak debatujemy to czy na początku mogę wstawić ten zestaw i zmontować na kolektorze i gaźniku który mam ? Tak na marginesie kupiłem również ostatnio kompletny rozrząd z wałkiem od 351 oraz pompę wody z 302... Mam nadzieję, że przypasuje...

No namieszało mi się..., ale chyba jak będę robić silnik to polecę po bandzie i zrobię 347 :hyhy: I tak już nie jest oryginalny.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 15:37

tak na przwdę ..... stroker to po prostu koszt dobrego remontu silnika.... i dokładnie tyle samo roboty...



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 / Boss 302
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green / Race Red

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: lamina » 2013-08-28, 15:39

yoozeq pisze:Mhm a jak już tak debatujemy to czy na początku mogę wstawić ten zestaw i zmontować na kolektorze i gaźniku który mam ? Tak na marginesie kupiłem również ostatnio kompletny rozrząd z wałkiem od 351 oraz pompę wody z 302... Mam nadzieję, że przypasuje...

No namieszało mi się..., ale chyba jak będę robić silnik to polecę po bandzie i zrobię 347 :hyhy: I tak już nie jest oryginalny.
możesz ale nie z kolektorem i gaźnikiem, ten gaźnik nie wyrobi na mocniejszym silniku.... tak samo będzie potrzeba zmiany pompy paliwa na mocniejszą albo elektryczną.
stare głowice będą działać, ale bardzo ograniczać....
można ponoć głowice od 351 zakładać.... a te były ostatnio chyba w giełdzie za jakieś 600zł?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1354
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: yoozeq » 2013-08-28, 15:44

No miał, nawet o nich myślałem... Albo alusy zapodać to by było mega fajne dzieło ;)

No nic obadam temat. A chciałem gaźnik już zawozić do regeneracji ...

Ed.1

Ot i bagatela gotowiec jest...
http://www.ebay.com/itm/FORD-347-STROKE ... b5&vxp=mtr


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Jak sprawdzić czy to silnik 302 ?

Post autor: ERTE » 2013-08-28, 16:25

jak masz 289 z 65r to wyremontuj i zamień się z jednym Coupe z okolicy :) i każdy będzie miał zgodnie z vinem

a czemu chcesz wkładać wałek od 351?? z myślą o głowicach? masz pewność że wałek podejdzie? bo sam to wałkowałem ostatnio i każdy doradza mi wałek rozrządu dopierać pod blok a nie pod głowice



ODPOWIEDZ

Wróć do „23. VIN - rozkodowanie”