3.7l V6 + long tube vs short tube

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 872
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: Michał P. » 2018-06-29, 00:14

Panowie czy ktoś z forumowiczów ma długie kolektory w swoim stangu ? Co myślicie o tym w V6 ?
Ostatnio zmieniony 2018-06-29, 14:29 przez Michał P., łącznie zmieniany 1 raz.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 09:36

Ja mam :) BBK Ceramic Long Tube Headers i jak najbardziej polecam.

https://www.americanmuscle.com/bbk-cera ... 011v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Z programem to ok.+ 40hp Tylko jak już kupować to z X pipe , zupełnie przeltowym bez catów --- będzie sie darło :hyhy:

https://www.americanmuscle.com/bbk-offr ... 011v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Albo z sportowymi catami :

https://www.americanmuscle.com/bbk-catt ... 011v6.html" onclick="window.open(this.href);return false; --- tutaj dzwiek będzie taki bardziej "metaliczny" i też będzie się darło...


Na pewno jest przyrost mocy, zwłaszcza w zakresie wyższych obrotów i fajniejszy dzwięk .
U mnie jest troche pokombinowane bo nie przewidziano , że fabryczne katy są zbyt długie żeby to wszystko spasowało... Zostałem wprowadzony w błąd. Zamiast dedykowanego pod te long tuby X pipe mam wspawane katy z wersji gt 2005-2009, które są trochę krótsze i bardziej owalne. Ale nie polecam tego rozwiązania bo ciężko było to wszystko spasować, nie mam możliwości rozkręcenia bo jest spawane i wystają poza obrys podwozia= musze uważać przy progach zwalniających. Jako axle back-i mam założone Rousch-e, które jeszcze na fabrycznym układzie robiły robotę :D

Było głośno , rasowo i basowo .Tylko że ja mam wersje cabrio i dla mięczaków było za głosno :P Szczerze mówiąc przy dłuższych trasach powyżej 200km, to mnie już też baniak bolał , ale oczywiście się nie przyznawałem :cwaniak: Tak że drone jest , najgorzej w zakresie 2000rpm


W lutym tego roku na świat przyszedł mój synek :D I trzeba było konia troche przyciszyc ,więc zostały wspawane strumiennice Magnaflow. Dzieki nim przy delikatnej jezdzie jest w miare cicho .A przy wyższych obrotach dzwięk jest bardziej niskotonowy . Ale nie stracił charakteru :ok:



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 872
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: Michał P. » 2018-06-29, 09:55

Ta myśl wpadła mi wczoraj po zobaczeniu promocji na AM od Pypes
longi
https://www.americanmuscle.com/pypes-lo ... 14-v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
x pipe
https://www.americanmuscle.com/1013-mus ... l#shop-by2" onclick="window.open(this.href);return false;
łącznie wychodzi 620 $ także nie najgorzej.
Masz może jakieś próbki dźwięku ? Jak z przeglądem oraz pomiarem spalin ?


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 10:38

20160419_170811.jpg
IMG-20180112-WA0006.jpg
IMG-20180112-WA0000.jpg


Tak to u mnie wygląda.
Jesli chodzi o przeglądy to dobrze miec zaufanego diagnoste , bo będzie głośno. A z pomiarem spalin przy tych sportowych katalizatorach pani z American Muscle zapewnia że jest w normie.



Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 12:27

Nie mam jakis konkretnych filmików gdzie dobrze nagrany jest dźwięk , ale na słuchawkach w miarę słychać.
Odgrzebałem na szybko z telefonu i wrzucone na youtobe.

" onclick="window.open(this.href);return false;


" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 872
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: Michał P. » 2018-06-29, 12:56

Drze to jape i to porządnie !


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 14:05

To wyobraź sobie ,co by się działo gdybym miał zamontowany X pipe zamiast tych katalizatorów z GT. :luka:


Samo odpalenie na zimnym silniku to w zamkniętym pomieszczeniu łeb urywa :)



Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 14:11

Tutaj jest film z takim setup-em.

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 872
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 3.7l V6 + long tube

Post autor: Michał P. » 2018-06-29, 14:28

Panowie,a temat LONG tube vs SHORT tube ?


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
walczykkk
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
Silnik: V6 3.7
Kolor: PERFORMANCE WHITE
Lokalizacja:: WIELICZKA

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: walczykkk » 2018-06-29, 15:11

Carl Ci wszystko wytłumaczy :P

" onclick="window.open(this.href);return false;


" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 872
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: Michał P. » 2018-06-29, 15:44

Tego Pana to widziałem, przeczytałem też parę for internetowych z USA na temat long tube vs short tube i zdania są mocno zróżnicowane, od:
1. shorty nic nie dają
2. shorty dają trochę mocy z dołu
3. shorty są lepszym rozwiązaniem do daily niż long (lepiej do 1/4)
etc.
plus nikt nie pokazał wykresów przed/po aby potwierdzić swoje argumenty/zdanie.

I tu pytanie, czy ktoś z naszych forumowych ma shorty / longi z wykresami przed / po bądź rzeczywistą wiedzę na ten temat.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: brys » 2018-06-30, 17:35

Ja mam Long Tuby od BBK, auto strojone przez Canniggie. Z setupem jak w podpisie. Z tego co mowil mi Paweł, to Longi dają ok. 15 koni więcej niż Shorty, oczywiscie po strojeniu i na paliwie 98. Nie widze zadnego powodu, z jakiego ten zestaw miałby sie nie nadawać na daily - może poza głośnością. Aha, oryginalne katy mam przeniesione wraz z sondami po prostu pod podwozie, dalej w strone tylu auta (z tego co pamietam trzeba przedłużać wiązki do sond). Na przeglądzie z analiza spalin bylem ostatnio i diagnosta BARDZO chwalił skład spalin, podobno podręcznikowy :D


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: PanzerMamba » 2018-06-30, 20:09

brys, skrzynia automat czy wajcha?



Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: brys » 2018-06-30, 20:28

Automat przeprogramowany u Pawła ;)


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

PanzerMamba
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2017-07-16, 23:03

Re: 3.7l V6 + long tube vs short tube

Post autor: PanzerMamba » 2018-06-30, 20:59

Może nie mustang ale tez vka - mam shorty w 3.0 Capri '72. Wcześniej były longi i jakakolwiek moc zaczynała się od 2900-3300 rpm. Dlatego zmieniłem na fabryczne- fajnie jechał z dołu ale znów górna kompletnie nie istniała w stosunku do longów. Finalnie zamontowalem szorty (polowe krótsze niż longi). I wg mnie to najlepsze rozwiazanie- jest dol i jest góra. W tym roku planuje założyć do swojego mustanga v6 shorty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „5. układ wydechowy”