Dystanse

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, pluzz, Rezor, stang232, celibad, Przemek64

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1407
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Dystanse

Post autor: pudel » 2010-04-04, 18:04

Witam,

wczoraj założyłem do mojego stanga felgi 18" z oponą 255 na 50 i mam mały problem tył siedzi idealnie przód na wysokość też jest luz pomiędzy nadkolem ale przy skręcaniu na maksa lekko trze o ramę. Wnioskuje że potrzebuję dystansów aby odsadzić koło myślę że 10 mm będzie w zupełności wystarczająco czy można gdzieś w polsce kupić dobrej jakości dystanse do mustanga bardzo proszę o jakiś link w związku z ograniczonym dostępem do neta... Z góry dziękuję i życzę Wesołych Świąt


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-04, 18:58

napisz ile maja cali szerokości felgi oraz jakie ET.... jeśli chodzi o same dystanse to na allegro sprzedaje się tego ogrom ważne aby były wykonane z dobrego stopu aluminium np. PA6 no i zamawiasz z twoim rozstawem 5x114,3 podając średnicę otworu centrującego oraz jakie ma byc nowe centrowanie to ważne aby dystans je miał bo bez tego nigdy nie ustawisz dobrze koła na pieście,sprawdzic też trzeba czy przez dystans nie będzie trzeba zmienić szpilek na dłuższe tak aby po zalozeniu dystansu nakrętki łapały minimum 10-15mm gwintu (tu się mogę mylić)

może tak przy okazji orientuje się ktoś albo sprawdzał to jakie felgi wejdą max do mustanga SN95 wiem że 18"/9,5" z ET 24 wchodzi na tył i nic nie haczy,ale ciekawy jestem jaki jest max ET powiedzmy ET-0 będzie już tarło o błotnik? oczywiście przy wyżej wymienionym kole


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1407
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-04, 19:52

Mam felgi 18 cali ET chyba 24 bo to standardowe felgi ze zwykłego mustanga


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1407
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-04, 19:56

Co sądzicie o tych:
http://www.allegro.pl/item981352444_dys ... ztuki.html


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-04, 20:01

Pudel, pisz do Alustara . Ja mam od niego na tył o szerokości 35mm i jestem mega zadowolony - kawał dobrej roboty :) Na przód mierzyłem i dystans 10mm przy feldze 8.5j będzie idealny, ale musisz zmienić szpilki na ciut dłuższe bo zbraknie trochę gwintu ;) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2256
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-04, 21:23

pudel,
ale ty masz gumy za wsokie do przodu zakłada się 265/35 lub 255/35 jak ty masz /50
to zmień gumy i nie będzie tarło
jeżeli założysz dystanse na przód to odsuniesz ośkoła na zewnątrz i szybciej ci polecą lóżyska z przodu



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2256
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-04, 21:25




Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-04, 22:13

255/35 to bardzooo niska opona.. Muńkowy rozmiar na przód to najlepiej 245/45 lub 265/40. A ten 1cm dystansu na przodzie wielkiej różnicy nie zrobi ;)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-04-04, 22:17

pudel, ja bym w twoim przypadku nie dawal tak grubych - dal bym tylko min grubosci aby szpilki fabryczne styknely i jeszce zostalo centrowanie. Wiec sprawdz taka grubosc 5 mm . Bo wiem ze masz problem ze przy skrecie obciera - tak ??

Jak by to byl atylna oska to inna sprawa.

2) Druga opcja to szerokie ale poco takie ci dawac na przednia os . My tu mamy pewien problem z dystansami - bo mamy szpilki .
jak cos to pisz ..



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2256
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-04, 22:23

jaka niska , a niby jakie mam z przodu założone ?
ja mam 255/35
to trzeba wybrać albo duże fele albo wysoki profil
wcześniej na 17' miałem zalożone 245/45 i teżbyły git



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2256
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-04, 22:24

a teraz z przodu się zastanawiam nad 265/35 18'
http://moto.allegro.pl/item981229311_du ... 2008r.html

http://moto.allegro.pl/item984683029_mi ... 8_7mm.html

http://moto.allegro.pl/item952948873_op ... ztuki.html



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1407
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-06, 14:42

Dziękuję wszystkim za rady. Dziś zdiagnozowałem problem a mianowicie ET które jest diabelsko wysokie 38 wcześniej dobrze nie widziałem bo felgi były strasznie brudne. Poradźcie co teraz wymiar z przodu opony mam 255 na 45 .


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2010-04-06, 15:18

RAFAŁ pisze:eraz z przodu się zastanawiam nad 265/35 18'
Rafał jak potrzebujesz opon o takim wymiarze to bus z oponami powinien dojechać do końca tygodnia i będą takie wymiary a ceny naprawde niskie!



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-04-06, 20:23

pudel pisze:Dziękuję wszystkim za rady. Dziś zdiagnozowałem problem a mianowicie ET które jest diabelsko wysokie 38 wcześniej dobrze nie widziałem bo felgi były strasznie brudne. Poradźcie co teraz wymiar z przodu opony mam 255 na 45 .
powiem tak ja też mam 18 8,5 z 38 ET i jak miałem opony 225/40R18 zupełne nie porozumienie, poczucie humoru poprzedniego właściciela i tak o drążek stabilizatora tarła felga :przestraszony: więc zmiana opony pewnie nic nie da choć teraz mam 245/40R18 i chyba zmienie na 245/45R18 jak się zmieszczą... ale wracając do tego co mam to opony mają bardzo mocne wzmocnienie przy rancie i ono teraz ociera o drążek więc więc nawet tragedi nie ma, bo jak bieżnik czy bok opony obciera to długo opona nie wytrzyma... możliwe że dystans 1cm coś da ale widzę w USA nawet z miejszym et dają 2,5 cm to jest masakra..


Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-04-06, 21:46

Dlaczego daja jak kolega dr.killer, pisze 25mm.
Bo żelazna zasada dystansów ze szpilkami ( :zabawa: nie mylic z przelotowymi ) jest min grubosc 23mm ze wzgledu na wytrzymalosc.
pudel, poradziles sobie z tym - powiedz wnioski...
Zmiana Opon nic nieda to wina ET felgi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „17 koła i ogumienie”