Opony wielosezonowe ?

Dobór odpowiednich gum i felg Dyskusje, opinie, testy.

Moderatorzy: stang232, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nudel
Młodszy Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 2017-03-02, 01:51
Model: Roush
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony

Opony wielosezonowe ?

Post autor: nudel » 2018-04-10, 20:05

Słuchajcie z racji tego że zimą jażdże sporadycznie moim mustangiem chciałbym znać waszą opinie na temat opon wielosezonowych co sądzicie na taki temat ? Czy ktoś próbował takich opon czy to tylko strata pięniędzy



Matt84
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Matt84 » 2018-04-10, 21:26

Ja mam GoodYear Eagle RS-A2, co ciekawe niektórzy sprzedawcy oznaczają je jako letnie mimo, że to M+S All Season, ale w typie "amerykańskim" czyli jest to opona letnia, która radzi sobie zimą a nie zimówka z lamelami utwardzona na lato jak np. Vector4Seasons Jeżdżę cały rok, niemal codziennie i w Twoich okolicach (Górny Śląsk). Jak widać żyję i mam się dobrze, żadnych problemów jak się ma rozsądek. Na zimę lekko obniżam ciśnienie, szczególnie z tyłu.

Dla mnie zakup wielosezonowych to prosta kalkulacja - nawet jak okażą się do bani zimą, masz ciągle komplet opon na lato, w cenie takiej samej jak zwykłe letnie, więc czemu nie spróbować? Można tylko zyskać.



Joker
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2017-12-03, 15:18
Model: GT '13 Convertible
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Wawa

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Joker » 2018-06-14, 22:43

Do sportowego auta jednak postawilbym na typowo letnie sportowe gumy a na zime Konika pod kocyk i do garazu :)
albo komplet zimowek .
Jak cos jest do wszystkiego to zazwyczaj jest do ...
Chyba ze jezdzisz jak stara baba to beda git ;)



Nix2
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Nix2 » 2018-07-30, 11:12

Każda guma wielosezonowa będzie trochę gorsza niż "średnia" letnia i trochę gorsza niż "średnia" zimowa, na to
nic poradzić się nie da, ot kompromisowe rozwiązanie...

Tylko to "trochę" jest niemierzalne niestety, co nie znaczy że nie da się na takich gumach jeździć :D



olamek
Posty: 2
Rejestracja: 2019-01-18, 17:09
Model: shel
Lokalizacja:: Zakliczyn

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: olamek » 2019-01-18, 17:32

nix2 najlepiej to opisał

notariusz starogard gdański
Ostatnio zmieniony 2019-01-19, 14:22 przez olamek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 233
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: KaMYk » 2019-01-18, 18:59

Opony się dobiera do warunków, do auta i do wymagań kierowcy.
W wielu przypadkach w zupełności wystarczają. Zawsze lepsze premium wielosezonowe, jak niskobudżetowe letnie czy zimowe.
na aucie dayli mam Uniroyale i spokojnie dają radę.



Matt84
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Matt84 » 2019-01-18, 20:31

Ostatnio pojawiła się ciekawa konkurencja dla Vector4seasons - Bridgestone Weather Control A005. Ma dobre recenzje.

I najważniejsze: robią w rozmiarze 245 45 19 i 275 40 19. Ja bym spróbował i jak moje obecne się zużyją, pójdę w to chyba.



Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: brys » 2019-01-18, 22:11

Ostatnio pojawiła się ciekawa konkurencja dla Vector4seasons
Dobrze wiedzieć. Ja czytając opinie poszedłem jakiś czas temu właśnie w Goodyear Vector 4 Seasons gen. 1 - auto Mercedes w124 kombi, rozmiar 205/55/16. Byłem na nich na Sylwestra w okolicach Zakopanego, jeździłem w naprawdę hardcorowych warunkach i są SUPER. Żadne tam "gorsze niż średnie zimówki". Moje doświadczenie praktyczne mówi mi, że są tak samo dobre jak zimówki premium, które miałem okazje używać. Latem tak samo sprawdzają się świetnie. Mam do nich tylko jeden malutki zarzut - przy prędkości 30-40 km/h szumią zauważalnie głośniej niż typowe opony letnie. Powyżej żadnej różnicy. Także dziękuję, w tym samochodzie już skończyłem z wymianami opon na letnie/zimowe. Aktualnie z ojcem doprowadzamy do ideału mini-kampera Mercedesa Vito Marco Polo i do niego z nowymi felgami 17" czekają już Goodyeary Vector 4 Seasons ale gen. 2, tu już 215/50/17. Mam nadzieję, że będą tak samo dobre jak gen. 1 ;)

ALE żeby nie było tak różowo, to uważam, że opony całoroczne nadają się do grzecznych toczydełek typu właśnie Mercedes 124 czy Vito - chodzi mi o spokojne auta o niskich mocach, miękkich zawieszeniach, średnich hamulcach i dość wąskich kołach. Mój Mustang przypłynął z oponami całorocznymi Bridgestone Potenza 275/40/19. Jeśli chodzi o przyczepność latem/wiosną/jesienią, na suchym czy mokrym to są naprawdę bez zarzutu. Ale mają dwa ogromne minusy:
- bardzo szumią w trasie, przy wyższych prędkościach to wcale nie zanika, szumią w sumie cały czas
- na jakimkolwiek śniegu totalna porażka, przejechałem na nich co prawda w zeszłym roku w poprzek Alp zimą, ale miałem więcej szczęścia niż rozumu, że nie było śniegu. Jak minimalnie popadało i był 1cm śniegu to dosłownie nie mogłem wyjechać spod stacji benzynowej

Gdybym Mustangiem jeździł na co dzień, to pewnie bym je wymienił, ale obecnie moje użytkowanie wygląda tak, że chyba od miesiąca stoi w garażu, więc.. wyjeżdżę je do końca :P

Reasumując. Całoroczne TAK, o ile to Goodyear i o ile to do zwykłych aut.
Całoroczne do MUSTANGA - NIE :dobani:


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by Canniggia - ca. 370 hp, 0-100 = 5.2 s

Matt84
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Matt84 » 2019-01-19, 13:35

Tej logiki nie rozumiem... Najpierw cały akapit o tym, jak to wielosezonowe niczym nie ustępują zimówkom premium i letnim (oprócz większego szumu przy pewnej prędkości) a potem, że w Mustangu jednak nie. Pachnie mi to dogmatami w stylu "gaz to do zapalniczek" i "nie kupuje się aut na F". Sprawdziły się V4S? Sprawdziły. Znalazłeś granicę ich możliwości na Mustangu? Nie. Więc po co się z góry ustawiać na anty? Sam jeździsz na mających raczej kiepskie opinie Potenzach niby-całorocznych ale jednak głównie letnich (US-style) a negujesz możliwość jazdy na lepszych pod każdym względem V4S czy WC A005?

Problem dotąd polegał jednak na tym, że V4S nie były dostępne w mustangowych rozmiarach. Teraz są WC A005 od Bridgestone, więc pewnie GoodYear nadgoni z ofertą.

Rozumiem jak ktoś na torze regularnie urywa ułamki sekund i ma v8 ponad 500 koni, jeździ bardzo agresywnie - premium letnie będą lepsze. Ale dla kogoś kto śmiga cały rok, jego Mustang to daily i jeździ normalnie/średnio agresywnie, wielosezonówki mogą być idealne. Świat idzie do przodu, postęp technologiczny zaczyna pozwalać na rzeczy, które wcześniej nie mieściły się w głowach. Jak ktoś znajdzie realny kres możliwości wielosezonówek to będą argumenty. Na razie to gadanie w stylu " Paanie, po co mnie te wtryski, ABSy i kontrole trakcji, ja tam wolę mieć kontrolę nad autem" ;P



Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: brys » 2019-01-19, 17:30

Tej logiki nie rozumiem... Najpierw cały akapit o tym, jak to wielosezonowe niczym nie ustępują zimówkom premium i letnim (oprócz większego szumu przy pewnej prędkości)
Tak, ale do pewnej szerokości i do pewnych osiągów samochodu. Do tego ze względu na miękkie zawieszenie ja tym samochodem nie jeżdżę ostro po zakrętach - zderzyło mi się jednak kilka razy i widzę, że V4S łatwo wpaść w poślizg w nawet niewielkim deszczu, gdy przeginamy. Ale w starym Mercedesie nie cisnę na zakrętach ile się da, więc mi to nie przeszkadza żadna to ich wada. Za to w Mustangu cisnę :)
potem, że w Mustangu jednak nie.
Dokładnie. Bo Mustang to wg mnie auto o zbyt "sportowe" do takich kompromisów i gdyby przyszło mi szukać do niego opon, to na pewno bym się nie zdecydował na całoroczne.

Goodyeary V4S super dają radę na ośnieżonej drodze pod górę, ale w samochodzie, który "wymaga" szerokości opon 205, który ma osiągi rzędu 16s do setki i ma czterobiegowy automat łagodnie zmieniający biegi, w dodatku domyślnie ruszający z dwójki.
W analogicznej sytuacji, gdyby hipotetycznie robili opony V4S w rozmiarach Mustangowych, to śmiem twierdzić, że bym pod tą samą górkę nawet nie ruszył - bo opony o 7cm szersze, bo samochód 3 x zrywniejszy, a nawet jakbym dał radę ruszyć muskając gaz czubkiem buta, to skrzynia po programie Canniggii zapinając agresywnie dwójkę by zakończyła moją jazdę w przód :rotfl:

Zdarzało mi się jeździć na oponach letnich zimą. I nawet jak mamy temperaturę ujemną, to póki droga jest sucha nie ma jakiegoś dramatu, da się spokojnie jechać. Problem nie do przeskoczenia zaczyna się w momencie, gdy jedziemy po jakimkolwiek śniegu. I sprawdzania się głównie w tych warunkach oczekuję od opon całorocznych.
Po prostu pewnych rzeczy się nie przeskoczy (bardzo duża szerokość dla opony zimowej, bardzo zrywne auto z ospałą kontrolą trakcji) i zakładam, że najprawdopodobniej nawet tak świetne opony jak V4S przy szerokości 275 i na aucie takim jak Mustang nie dawałyby rady na śniegu i zapewne szumiałyby znacznie bardziej. A skoro mam mieć opony, które dobrze sprawdzają się latem, wiosną i jesienią, a na śniegu niebardzo, to wolę cały rok jeździć na dobrych letnich - chociaż nie szumią :P

Ale gdybyś założył te WC A005 i mi napisał, że latem są spoko, mało szumią, a zimą po śniegu latasz jak na zimówkach premium to bym pewnie przemyślał czy by ich nie kupić. Po prostu póki co zakładam, że by się nie sprawdziły i ja bym nie zaryzykował ich zakupu gdybym teraz miał zmieniać opony w Mustangu ;)


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by Canniggia - ca. 370 hp, 0-100 = 5.2 s

Awatar użytkownika
jubikej
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2018-07-12, 09:12
Model: 2011 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey Metallic
Lokalizacja:: Gdynia
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: jubikej » 2019-02-06, 21:35

w nadmorskim klimacie gdzie nie mamy zimy, albo zima trwa nie więcej niż miesiąc wielosezony to idealne rozwiązanie :)



Awatar użytkownika
DragOn
Młodszy Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 2015-05-21, 21:58
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: DragOn » 2019-02-22, 18:18

jubikej pisze:
2019-02-06, 21:35
w nadmorskim klimacie gdzie nie mamy zimy, albo zima trwa nie więcej niż miesiąc wielosezony to idealne rozwiązanie :)
W mieście tak ale poza miastem gdzie żałują na pługi to już nie bardzo :D



Awatar użytkownika
jubikej
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2018-07-12, 09:12
Model: 2011 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey Metallic
Lokalizacja:: Gdynia
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: jubikej » 2019-02-28, 22:59

DragOn pisze:
2019-02-22, 18:18
jubikej pisze:
2019-02-06, 21:35
w nadmorskim klimacie gdzie nie mamy zimy, albo zima trwa nie więcej niż miesiąc wielosezony to idealne rozwiązanie :)
W mieście tak ale poza miastem gdzie żałują na pługi to już nie bardzo :D
W Gdyni i okolicach śnieg nie lezy dłużej niż 10 dni w roku, więc o takie miejsca trudno :) ale jak trzeba pojechać w śniezne rejony to mam daily na wielosezonach z awd i jest ok :)



Carlos
Posty: 4
Rejestracja: 2018-02-25, 17:25
Model: Mustang 2017

Re: Opony wielosezonowe ?

Post autor: Carlos » 2019-03-13, 11:21

DragOn pisze:
2019-02-22, 18:18
jubikej pisze:
2019-02-06, 21:35
w nadmorskim klimacie gdzie nie mamy zimy, albo zima trwa nie więcej niż miesiąc wielosezony to idealne rozwiązanie :)
W mieście tak ale poza miastem gdzie żałują na pługi to już nie bardzo :D
Zgadzam się :) mam wielosezonowe Micheliny, które zakładam na zimę. Jak spadnie śnieg to raczej konik jest w garażu, ale raz byłem zmuszony wyjechać poza miasto (nie na autostradę) - było ciekawie :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”