Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-08-08, 10:31

Dzień dobry, poniżej krótki opis moich 2 modyfikacji wydechu fabrycznego w moim Mustang 2012 V6.

Samochód na filmie jest wyposażony w elementy, które również mają wpływ na brzmienie:
1. Dolot powietrza K&N,
2. Kolektory krótkie MAC,
3. Program Bama 91 Race.

Modyfikacja nr. 1
Polega na wycięciu w tłumiku dwóch otworów oraz dospawania kolanka 2.5 cala zmieniając w ten sposób przepływ spalin w tłumiku jak na poniższym obrazku. Pierwszy otwór wycinamy (polecam otwornice do metalu) z tyłu tłumika (strona w kierunku silnika). Drugi otwór wycinamy w rurze dochodzącej do tłumika (polecam otwornice do metalu). Przycinamy kolanko 90 stopni tak aby spasować się z wyciętymi wcześniej otworami. Rysunek typowo paint cad :D także proszę o wyrozumiałość, grunt to pokazanie o co mi chodziło.

Obrazek
Zdjęcie u góry przed , zdjęcie i dołu po.



Modyfikacja nr. 2
Polega na wycięciu otworu (polecam otwornicę) z przodu tłumika (od strony dufyzora) oraz montażu dodatkowej końcówki tłumika. Końcówka została zamontowana na przygotowanej rurze 2.5 cala przyspawanej do flanszy. W miejscu otworu wykonałem 3 otworki pod nitonakrętki aby móc dodatkową końcówkę tlumika przykręcić i mieć możliwość regulacji góra/dół oraz lewo/prawo.

Obrazek
Zdjęcie u góry po 1. modyfikacji, zdjęcie u dołu po 2 modyfikacji.



Obrazek

Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno i klarownie :D Za proste rysunki przepraszam ale chyba przekazały treść, o którą mi chodziło.
Całość modyfikacji jeżeli chodzi o koszta to około 100 zł za rurki nierdzewne, 400 zł za 4x końcówki , plus coś dla spawacza. Myślę, że jest to mała cena za znaczną poprawę brzmienia V6.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2019-08-09, 10:19

Bardzo dobra robota panie majster 😁
Brzmi super,
Otwierał może ktoś tłumik w v6 6gen? Jak bardzo się różni konstrukcja?



miras5321
Posty: 4
Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
Model: 3.7 v6
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: miras5321 » 2019-08-22, 10:11

Witam. Posiadam mustanga 3.7 v6 2016r. założyłem końcówki ROUSH i troszke lepiej chodzi a mysle ze by wyciac katalizator i czy jest taka mozliwasc czy nic nie bedzie sie działo, czy sondy nie beda wariowac ?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-08-22, 11:14

Miras trochę nie ten temat bo to o 5 generacji i o przerabianiu końcowych tłumików, a nie wycinaniu katalizatora.

Błędy będą się pojawiać i śmierdzieć będzie za tobą, na paru forach USA czytałem, że V6 cyclone bez katalizatorów brzmi bardzo słabo. Jeżeli chcesz poprawić dźwięk to pobaw się raczej kolektorami, dolotem, H-pipe/X-pipe a nie tnij katalizatorów. Takie jest moje zdanie.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
andi74
Forumowicz
Posty: 1120
Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
Model: GT S550 GT350 Mod
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary Metalik
Lokalizacja:: EU/PL

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: andi74 » 2019-09-05, 08:35

kup x-pipa i zobacz jak bedzie gralo



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-09-05, 09:39

Mam już włożonego H-pipe od 4.6l razem z overaxle pipe i jest dobrze :D Zyskał trochę dołu i ciut na głośności. Teraz cały wydech (oprócz katalizatorów) jest z nierdzewki za śmieszne pieniądze.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: brys » 2019-09-05, 10:21

Wczoraj założyłem katalizatory sportowe SLP High Flow zamiast zmodyfikowanych fabrycznych i ciekawostka - dźwięk oceniam na 20-30% bardziej basowy. Jest troche głośniej ale bardziej BASOWO, a tego sie nie spodziewałem. Tak że kolejna podpowiedź jak uzyskać lepszy dźwięk :D
Wycinanie katalizatorów zupełnie to błąd, bedzie śmierdziało i bedzie chodzil brzydko, metalicznie.


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-09-05, 12:37

Też nie jestem zwolennikiem wycinania katalizatorów :)

Szukam czegoś aby je zastąpić sensownego, co spełni normy. Co do norm to jakie obowiązują Stanga ?


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Awatar użytkownika
andi74
Forumowicz
Posty: 1120
Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
Model: GT S550 GT350 Mod
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary Metalik
Lokalizacja:: EU/PL

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: andi74 » 2019-09-05, 16:00

ja przy 3.7 13-14 po zalozeniu dolotu bylem zadowolony zabisty dzwiek



Rico123
Młodszy Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 2017-06-18, 10:47
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Rico123 » 2019-09-26, 20:00

Polecam swojego H-pipe trochę więcej basu i dołu i oczywiście głośniej

viewtopic.php?f=262&t=16689



Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2019-09-30, 13:44

Wracając do tego co zrobił Michał, myślisz że sama taka modyfikacja tłumika na seryjnych kolektorach zmieni dźwięk? Rozmawiałem z jednym tlumikarzem dzisiaj i jego opinii wynika że na samej takiej rurce dźwięk się niewiele zmieni



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-09-30, 14:21

Emce, tłumikarzem nie jestem :D ale moje V6 (jak słychać na powyższych filmach) nie brzmi jak fabryczne V6 :)


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2019-09-30, 14:26

No dobra a powiedz mi na pierwszym filmiku juz jesteś na krótkich kolektorach?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 951
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-09-30, 17:04

Nie, jest to co w opisie na początku filmu. Kolektory wpadły dopiero na drugim lub po drugim filmie, nie pamiętam. Na pewno będą na trzecim, który będę nagrywał po skończeniu całości, bo ostatnio wleciał jeszcze h-pipe i over axle z nierdzewki.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2019-10-01, 10:35

Powiedz mi prezes jak już jesteśmy przy temacie to dałeś u siebie tak jak na rysunku kolanko czy rurkę prosta po skosie? :d



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”