Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2019-08-08, 10:31

Dzień dobry, poniżej krótki opis moich 2 modyfikacji wydechu fabrycznego w moim Mustang 2012 V6.

Samochód na filmie jest wyposażony w elementy, które również mają wpływ na brzmienie:
1. Dolot powietrza K&N,
2. Kolektory krótkie MAC,
3. Program Bama 91 Race.

Modyfikacja nr. 1
Polega na wycięciu w tłumiku dwóch otworów oraz dospawania kolanka 2.5 cala zmieniając w ten sposób przepływ spalin w tłumiku jak na poniższym obrazku. Pierwszy otwór wycinamy (polecam otwornice do metalu) z tyłu tłumika (strona w kierunku silnika). Drugi otwór wycinamy w rurze dochodzącej do tłumika (polecam otwornice do metalu). Przycinamy kolanko 90 stopni tak aby spasować się z wyciętymi wcześniej otworami. Rysunek typowo paint cad :D także proszę o wyrozumiałość, grunt to pokazanie o co mi chodziło.

Obrazek
Zdjęcie u góry przed , zdjęcie i dołu po.



Modyfikacja nr. 2
Polega na wycięciu otworu (polecam otwornicę) z przodu tłumika (od strony dufyzora) oraz montażu dodatkowej końcówki tłumika. Końcówka została zamontowana na przygotowanej rurze 2.5 cala przyspawanej do flanszy. W miejscu otworu wykonałem 3 otworki pod nitonakrętki aby móc dodatkową końcówkę tlumika przykręcić i mieć możliwość regulacji góra/dół oraz lewo/prawo.

Obrazek
Zdjęcie u góry po 1. modyfikacji, zdjęcie u dołu po 2 modyfikacji.



Obrazek

Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno i klarownie :D Za proste rysunki przepraszam ale chyba przekazały treść, o którą mi chodziło.
Całość modyfikacji jeżeli chodzi o koszta to około 100 zł za rurki nierdzewne, 400 zł za 4x końcówki , plus coś dla spawacza. Myślę, że jest to mała cena za znaczną poprawę brzmienia V6.


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

Emce
Posty: 6
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2019-08-09, 10:19

Bardzo dobra robota panie majster 😁
Brzmi super,
Otwierał może ktoś tłumik w v6 6gen? Jak bardzo się różni konstrukcja?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić”