Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

miras5321
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
Model: 3.7 v6
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Czarnków
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: miras5321 » 2020-03-01, 13:33

Witam. Kupiłem koncowe tłumiki flomaster i mam pytanie czy zamontowac je na końcu i wyrzucić te stare czy może wyrzucić tą wielką puszke za katalizatorami i tam je zamontowć ? a te ostatnie puszki wyrzucić i wmontować rure? który sposób będzie dawał lepszy dźwięk ?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-02, 09:58

Ta wielka puszka to fabryczny X pipe. Jakie flowmaster kupiłeś ? Podają samą firmę dużo nam nie mówisz :)


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

miras5321
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
Model: 3.7 v6
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Czarnków
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: miras5321 » 2020-03-02, 10:32

Długość ta sama jak orginalne tylne puszki tylko srednica to 100mm na zewnątrz a w srodku ok 60mm i widac taką siatke



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-02, 10:47

Najłatwiej chyba będzie spróbować to podpiąć zamiast tylnych i zobaczyć jak to brzmi. Szczerze podając wymiary dużo mi nie powiedziałeś ale ja też się znam tyle co ... ;)


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

slavol
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: slavol » 2020-03-02, 11:01

https://www.ceneo.pl/91079981
Tak drogą dedukcji, może te??



miras5321
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
Model: 3.7 v6
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Czarnków
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: miras5321 » 2020-03-02, 11:28

tak to są te



miras5321
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2019-06-23, 10:41
Model: 3.7 v6
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Czarnków
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: miras5321 » 2020-03-02, 11:30

widziałem na jakimś filmiku właśnie podpiete w miejscu tej duzej srodkowej puszki i tez całkiem fajnie chodził



slavol
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 2015-08-09, 14:48
Model: 3.7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: smerf
Lokalizacja:: Chodzież

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: slavol » 2020-03-02, 14:07

Nikt nie odgadnie na odległość jak będzie lepiej, ale jedno jest pewne, będzie bardzo głośno. I nie czepiaj się tej "środkowej puszki" bo to x-pipe i tego nie ruszaj jeśli nie chcesz całego wydechu robić od podstaw.
Miałem 2 tygodnie same rury zamiast końcowych i nie dało się jeździć (ponad 120 dB) dlatego sprowadziłem sobie klony flowmastera, z tym że ja mam komorowe a twoje przelotowe. W dodatku bardzo małe, wiele ci to nie przyciszy, będzie darło ryja ;)



Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2020-03-08, 20:53

Zrobiłem u siebie taka modyfikacje jak pisał Michał P. Tyle że Mustang vi gen silnik ten sam 3.7 v6,
Generalnie z różnic jest głośniej przy przegazowce, w środku nie zaobserwowałem żadnych różnic,
Przy normalnej jeździe dalej praktycznie nie słychac auta,
Wczoraj po zamontowaniu bardzo fajnie strzelało dzisiaj już nie chciał haha
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-09, 09:28

Wczoraj też wykonałem to jednemu z naszych forumowiczów, dziś zakładamy.

Czy w środku (tłumika) jest to samo w VI i V gen nie wiem. Na pierwszy rzut oka możliwe, że nie bo w V gen rura wchodzi z lewej, a u Ciebie jest na środku.
Jak zrobiłeś otwór to widziałeś na przelot ?


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

Emce
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2018-03-24, 11:44
Model: Szukam

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Emce » 2020-03-09, 10:04

Tak jest przelot po wywierceniu otworu na wprost do końcówki

Tak było na początku

I byłem mega zadowolony

A tak na drugi dzień


I nie wiem dlaczego przestał tak strzelać 🤷‍♂️ co nie ukrywam mi się podobało haha



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-09, 15:57

Mój to strzela non stop nawet przy zmianie biegów :)

Może kwestia warunków pogodowych ? Szczerze nie znam się także mogę tylko gdybać ale mod myślę, że ma rację bytu i uatrakcyjnia fabryczny dźwięk silnika, a nie trzeba wywalać sporo kasy na gotowe zestawy.


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-10, 09:40

Nie jest to mistrzostwo spawania ale dostęp też nie jest prosty. Działa 100%, zrobione w weekend i wczoraj założone w 2014 r. V6. Właściciel zadowolony, V6 dostał charakter :)


Jakby ktoś ze Śląska był zainteresowany taką modyfikacją to mogę ją wykonać za opłatą.


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-03-12, 11:47

Force pisze:
2020-03-12, 10:50
Nie jestem fanem wycinania katalizatorów, po co robić sobie dodatkowe zamieszanie z przęglądem technicznym, a więcej mocy na pewno Ci to nie da. Katalizator wymienia się dopiero jak się zużyje, oddajesz wtedy do skupu https://metalex.skupujemykat i masz już część kasy na zakup nowego
Force ale tu nikt nic nie mówi o wycinaniu katalizatorów :) tylko o modyfikacjach tłumików końcowych.
Pozdrawiam.

PS Rozumiem, że to reklama Twojej firmy :)


CAI K&N - BBK 73mm - 91 race od BAMA - krótkie kolektory MAC - H-pipe - alu wał 3.5 - LCA J&M - reg. UCA RTR - reg. stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - amortyzatory KONI + sprężyny Vogtland - 3,31 - i pewnie coś jeszcze

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2256
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2020-03-12, 12:44

Michał P. pisze:
2020-03-12, 11:47
Force pisze:
2020-03-12, 10:50
Nie jestem fanem wycinania katalizatorów, po co robić sobie dodatkowe zamieszanie z przęglądem technicznym, a więcej mocy na pewno Ci to nie da. Katalizator wymienia się dopiero jak się zużyje, oddajesz wtedy do skupu https://metalex.skupujemykat i masz już część kasy na zakup nowego
Force ale tu nikt nic nie mówi o wycinaniu katalizatorów :) tylko o modyfikacjach tłumików końcowych.
Pozdrawiam.

PS Rozumiem, że to reklama Twojej firmy :)
to jakiś janusz reklamy , ale już wylądował gdzie jego miejsce



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”