Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6

Post autor: Avantgarde » 2018-10-17, 15:53

Witajcie, odkąd kupiłem swojego konika 2 lata temu bardzo gryzło mnie to że silnik wygląda pod maską bardzo nie atrakcyjnie. Dodatkowo irytowało mnie to że ludzie którzy prosili mnie żeby zobaczyć o mam pod maską byli raczej rozczarowani. Powiedzmy szczerze, europejskie auta pod względem takich smaczków jak atrapa czy jakakolwiek pokrywka silnika to czołówka. Jestem estetą więc także chciałem uatrakcyjnić i mój silnik. Do mojego Mustanga można zakupić gotową osłonę z USA jednak uważam że jest trochę mało atrakcyjna i jak za te pieniądze bardzo droga. Naszła mnie myśl żeby samemu wykonać taką osłonę. Wybór był bardzo ciężki ze względu na to że na rynku wtórnym bo taki brałem pod uwagę jest ogromny wybór osłon z różnych aut. Wybór padł na osłonę od BMW 4.4 V8. Kosztowała z wysyłką 50zł więc to żadne pieniądze. Kiedy przyszła wziąłem się za dopasowanie do mojego silnika. Więc napisze krok po kroku jak to zrobiłem by osiągną całkiem niezły efekt:
1. Potrzebujemy:
- Osłone silnika od BMW 4.4 V8
- Emblemat 56mm z logo Mustanga z Allegro za 6zł
- Siatka tuningowa z allegro za 10zł
- Metalowy wspornik z paska ze sklepu budowlanego np. Obi.
-Śrubki M8, najlepiej z nierdzewki wraz z nakrętkami kołpakowymi i dużymi podkładkami.
- Trochę zdolności i podstawowych narzędzi jak śrubokręt czy nożyczki do przycięcia siateczki.
2. Zdejmujemy materiałowe wyciszenie ze spodu osłony gdyż nie będzie potrzebne. Osłona będzie zamontowana odwrotnie niż w BMW więc zaczynamy od podpasowania jej względem osprzętu. Do tego będzie potrzebna szlifierka kontowa z tarczą typu flex. Może być do cięcia metalu. Przcinamy ją w miejscu gdzie zachodzi na cewke z przewodami i wtyczkę zaworu EGR. To bardzo ważne gdyż wtyczka bedzie naszym odniesieniem przy pasowaniu osłony i jej odpowiednim przykręceniu.
3. Zakładamy wspornik na zawór EGR profilując go tak jak na foto. Przy zaworze przykręcamy nakrętką którą zakładamy na wystającą śrubę u dołu przepustnicy a następnie do obudowy alternatora. Może być to na wkręt jednak powinna być tam śrubka lub nit ale trzeba pamiętać że osłona jest plastikowa i żeby nie pękła.
4. Staramy się dopasować wspornik do osłony żeby pasowało to do siebie jak najlepiej. Można założyć już górne śrubki w osłonie gdyż trzyma się tylko na 2 dolnych z 4 miejsc montażowych. Ogólnie to wystarcza.
5. Jeśli osłona jest już przykręcona w miarę na stałe można tak zostawić jednak jak poszedłem trocszkę dalej żeby było ładniej i osłona nie tarła o wygłuszenie maski. Więc wyciąłem górę z kształtów osłony po bokach.
6. Jeśli wycieliśmy te czesci z osłony musimy coś tam wstawić. Mój wybór to siateczka aluminiowa. Ładnie się układa i w miarę szybko. Trzeba ją dociąć i założyć na górę osłony. Przykręcić i ukształtować. Nastepnie siateczkę trzeba zdjąć i wsadzić od spodu dalej kształtując i przykręcając na małe śrubki.
7. Dekielek 56mm jest lekko za mały jednak naklejamy go tak żeby lekko wystawały litery które później można zamalować.
8. Zakładamy śrubki na osłonę tam gdzie nie jest mocowana a następnie przykrecamy na wcześniej ustalone miejsca.
9. Cieszymy się z ładnej osłony silnika Naszego Mustanga V6.

Jako autor artykułu i pomysłodawca zabraniam kopiowania i rozprzestrzeniania bez mojej wiedzy i zgody. Poza tym bierzcie i korzystajcie ;)
P.S. Mile widziane różne uwagi, podpowiedzi oraz pomysły!
Załączniki
54aa7fcd4717951048040042e96d.jpg
Oryginalna osłona z BMW 4.4 V8
DSC_2612.JPG
Tak ukształtowany jest wspornik. Nie musi być za idealnie, łatwo się go formuje.
DSC_2616.JPG
Osłona z wyciętymi od góry elementami które nie będę wadziły o wyciszenie maski.
DSC_2613.JPG
DSC_2621.JPG
Osłona z uformowanymi od góry siateczkami.
DSC_2623.JPG
Literki które widać można zamalować, zakleić itp.
e3.jpg
e2.jpg
Efekt końcowy
Ostatnio zmieniony 2018-10-18, 23:37 przez Avantgarde, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6

Post autor: Tom.Tom » 2018-10-17, 17:42

Heh, ciekawy projekcik :ok: ...ja to oczywiście bym go na czarny mat zrobił ;)

Fajnym rozwiązaniem jest też Shaker:

Obrazek

Ja natomiast po założeniu kompresora raczej nie będę go chował pod niczym ;)

Obrazek


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Online
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 949
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Osłona / Maskownica Sillnika Mustang 2005-2009 4.0 V6

Post autor: Michał P. » 2018-10-20, 21:50

Też myślę, że pójść w czerń to jest to :)


CAI K&N - BBK 73mm - wahacze dolne J&M - regulowany UCA RTR - regulowany stabilizator Whiteline - regulowany panhard RTR - aluminiowy wał 3.5 - program 91 race

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”