TRASA i SPONSORZY

Sprawy organizacyjne. Dział widoczny dla organizatorów.
Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-08-31, 07:15

Poniższy tekst przenoszę z wątku ogólnego:
Najpierw trzeba ustalić i zatwierdzić trasę, a wiąże się to z osobami, które zobowiązują sie podjąć organizacji w danych miejscach na trasie. Do tego dochodzi kilka osób, które zajmują sie tematami technicznymi, jak koszulki, grafika, książki, smycze etc. Tak wyłoniony zespół ludzi tworzy: Komitet Organizacyjny. Dalej już działa tylko ta grupa ludzi i jest ona zwana ORGANIZATORAMI. Jeżeli ktoś chce pomóc, coś zadeklarować, ustalić - musi się kontaktować z Organizatorami. Dzięki takiemu systemowi udało się przeprowadzić z sukcesem dwie edycje MR, więc tego sie trzymajmy . No i jeszcze pozostaje sprawa sponsorów, bez których naprawdę ciężko zorganizować imprezę na oczekiwanym poziomie.
Na dzisiaj, na podstawie twardych deklaracji można wstępnie naszkicować taki przebieg trasy:
1. Warszawa-Praga (dzielnica Warszawy) - Mirmal i CFO,
2. Lublin - GPE (po trasie do Wieliczki obiad i konkurencje w Sandomierzu - RAFAŁ),
3. Wieliczka - MAX,
4. Praga (ta czeska ) - Boban

Zobaczymy co się z tego wykluje.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-08-31, 07:25

Zgłaszają sie już osoby, które bądź deklarują sponsorig bądź mają możliwości zabiegać o dużego sponsora.
Dla imprezy takiej jak MR, zakładając że w roku 2013 udział weźmie max 50 załóg (na podstawie tegorocznych doświadczeń uważam, że większa ilość to organizacyjne samobójstwo :D ) potrzeba co najmniej kwoty ok. 50,-tys. zł od Sponsora Głównego oraz pomocy rzeczowej lub finansowej od pomniejszych sponsorów i partnerów (tu należy policzyć koszty książek, smyczy, plakatów, identyfikatorów etc.). Mam nadzieję, że można będzie założyć koszt udziału uczestnika w imprezie na dotychczasowym poziomie, czyli ok. 1.600,-zł.
1. W ramach 50,-tys. zł Sponsor Główny uzyskałby: tytuł Sponsora Głównego, naklejkę na szybę przednią, logo sponsora na nr startowych bocznych, logo na stronie www i na plakatach.
2. Mniejsi Sponsorzy i Partnerzy uzyskiwaliby (jak dotychczas) logo na stronie www i na plakatach.
Co Wy na to? Wypowiedzcie się proszę, bo musimy dać odpowiedź sponsorowm - to od września zaczną oni tworzyć budżety na 2013r.! Wiemy to już z doświadczeń ostatnich dwóch edycji MR.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: hominis » 2012-08-31, 07:43

Odnośnie spraw technicznych - w kontekście Mustang Race 2012 deklaruję zajęcie się sprawami związanymi z opracowaniem graficznym plakatów, t-shirtów, gadżetów (smycze, etc.) wraz z przygotowaniem materiałów do druku, kontaktami technicznymi z poligrafią (drukarnią) (tak jak miało to miejsce przy przygotowaniach MR2012).



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-08-31, 08:14

Dzięki Hominis, wciągamy Cię na listę "wołów roboczych" hehe
Pozdrawiam


napisane przez :RAFAŁ
ponieważ ja niemogę pisać tu nowych postów i tematów ( tylko czytać i edytować) to sobie użyczyłem posta Deza
odemnie mgę zapewnić tak jak to już wyżej dezo napisał obiad w sandomierzu lub okolicy może w tarnobrzegu i jakieś zadanie
jak widzimy z każdego rejsa wyciągamy wnioski i się czegoś uczymy a mi brakowało takiego postoju żeby coś zjeść na trasie spokojnie i wymyśliłem że jeżeli trasa będzie przebiegała w lublin - wieliczka to po drodze w sandomierzu zorganizuję obiad tak żeby był odrazu przygotowany i nie trzeba było na niego czekać czyli podjeżdża dana grupa dostaje obiad na stół i po obiedzie chwila na przetrawienie i wykonania zadania np: zwiedzenie katedry w sandomierzu lub zamku w tarnobrzegu to jeszcze zależy gdzie znajdę taką resaurację która się podejmnie takiego przygotowania posiłków myślę że og 1,5 h. powinno wystarczyć od chwili przyjazdu do wyjazdu

edit: HORSE,

Ja też mogę pomóc przy organizacji w Wawie pozatym z Wieliczki do Pragi jest 550 km czy to nie jest samobójstwo ?



Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Bielek » 2012-09-06, 17:03

Myślę, że czas najwyższy, aby określić się z terminem imprezy. Jeszcze we wrześniu powinna być przygotowana oferta, która najpoźniej na początku października powinna być dostarczana do potencjalnych sponsorów.

Spoglądając na długie weekendy to nie mamy zbyt wielkiego wyboru. W okresie letnim raptem mamy dwa:
30 maja - 2 czerwca i wtedy MR 28 maja - 2 czerwca
15 - 18 sierpnia i wtedy MR 13 - 18 sierpnia

można zrobić ankietę, pytanie bardzo proste. niech powisi z tydzień.

ktoś może zrobić ofertę? Ja mogę ją potem zredagować. Jednak niestety nie mam czasu na jej przygotowanie.
Hominis;) pięknie przygotuje od strony graficznej.
w ubiegłym roku oferta była spoko, można potraktować jako dobry punkt wyjścia do tegorocznej oferty. Stang? to chyba Ty ją robiłeś prawda?


Na podstawie dwóch imprez moim skromnym zdaniem należy wypośrodkować między 2011 a 2012 i tak:
- nie przesadzać z dużymi sponsorami, którzy dużo oczekują, to ma być impreza dla nas, a nie tour promujący firmę x
- jasna informacja dla potencjalnych organizatorów, że opłaty za MR dotyczą ich tak samo jak pozostałych zawodników. To praca za uśmiech.
- jeden dzień przystanku w trakcie trasy, np gdzieś nad wodą. Wtedy czas na integracyjne imprezy. Jest nas coraz więcej, pewnie więcej Czechów będzie chciało jechać, może prezes z Ukrainy i jacyś Brazylijczycy i trzeba się poznać jakiś paintball, rozrywki w wodzie, piłka plażowa, jakiś meczyk w nogę, nocne podchody, walki sumo, jakieś przeprawy survivalowe, kajaki i tysiąc innych możliwości
- sporo atrakcji, konkurencji na trasie, ale... z czasem na obiady
- konkurencje dla kobiet;) sugestia w Opalenicy od betabe;)
- kontrola policji
- organizatorom poszczególnych etapów trzeba narzucić: maksymalnie xxx kilometrów, ładne drogi, hotel, przynajmniej jedna konkurencja, jakaś atrakcja turystyczna - jeśli któregoś punktu nie da się zrobić w danej okolicy to co w zamian, kontakt z lokalnymi mediami
- na trasie maksymalnie 2 wystawki dla ludzi z czego jedna musi być na mecie. W Kołobrzegu turyści bardzo na to czekali i musiałem na fb tłumaczyć. taksówkarze mówili, że sporo osób ich o to pytało...
- z mediami ogólnopolskimi to pewnie będzie tak samo trudno jak w tym roku, większość każe sobie płacić za patronat. JEdnak widać, że potem i tak sporo piszą czy pokazują. Media lokalne zdecydowanie chętniej wchodzą w temat. Jednak to muszą ogarniać osoby z danego regionu, bo ten MR pokazał mi, że wtedy idzie to o wiele sprawniej. Zresztą osoba na miejscu udziela wywiadu, a nie ja przez tel. Wyszło to super Kubie i Dezo.
- trzeba uczulić ludzi, że przyjeżdżają sprawnymi autami... może po potwierdzonych przeglądach z ostatniego miesiąca?... wiem, ze to kontrowersyjne;)
- warto się zastanowić ilu maksymalnie możemy zaprosić ekip z zagranicy, zrobić jakiś parytet...
- termin wpłaty zaliczki 600 zł do 1 grudnia bez dnia zwłoki (potem wszyscy pozbywamy się kasy na święta, sylwestra, potem narty, a organizatorzy się stresują.
- o tym czy jesteś na liście MR zależy od kolejności wpłaty zaliczki, a nie wpisu, że jestem chętny.
- o tych dwóch warunkach należy powiadomić ludzi dużo wcześniej, wszędzie gdzie się da. Facebook, nasza strona, forum, newsletter

Reasumując
robimy sondę z pytaniem o datę?


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-09-06, 17:21

Aleś się Waść rozpisał! Ale dobrze, dobrze. Przemyslę sobie to co poruszyłeś i zachęcam pozostałych do myślenia i wyrażania opinii.
Co do terminu, to uważam, że sierpień jest optymalny ponieważ - czas wakacyjny i spora publika, przeważnie dobra pogoda i temperatury, ładne okoliczności przyrody.
Maj bywa kapryśny i jeszcze nie ma tak wakacyjnej atmosfery.
Co do reszty uwag, to rzeczywiście można przesunąć środek ciężkości na integrację i więcej luźnej zabawy dla uczestników, jednak to wymagałoby przeprojektowania jednego dnia i poświęcenia go niemal wyłacznie na takie sprawy (szybka trasa prawie bez zadań i integracja w miejscu docelowym).
Ze sponsorami się zobaczy, jest kilku potencjalnych chętnych i jeśli któremuś odpowie nasza nieskomplkowana oferta, to pójdziemy tą drogą.
Z mediami nic na siłę. Ja osobiście się do kontaktów z nimi nie nadaję i mówię to otwarcie ;) . W Rawiczu udało mi sie jakoś zadziałać bezkolizyjnie dzięki wielu znajomościom i nagłośnić imprezę, jednak wywiady, zdjęcia... brr, to nie dla mnie.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Bielek » 2012-09-06, 17:52

Spróbuję nakreślić ewentualną trasę;) to jest tylko próba, zrobienie małego kroczku do przodu;)

13 sierpnia start Warszawa (Mirmal) do Lublina (GPE) (wykreślam Puszczę Białowieską bo to za daleko jednak)
14 Lublin - Wieliczka (MAX)
15 z Wieliczki gdzieś nad jakąś wodę, może jest coś w promieniu 100 km od Wieliczki (potrzebna osoba) np. między Pszczyną a Żywcem
16 z plazy nad jeziorem do albo góry strona polska lub strona czeska (potrzebna osoba po stronie polskiej lub Czesi)
17 z gór (strona czeska lub Polska) przejazd do Pragi (Czesi)
18 dogorywanie i wyjazdy do domu

przy tym układzie jeśli Czesi byliby zainteresowani dwoma dniami, potrzebujemy po naszej stronie tylko jednej osoby na jeden dzień

https://maps.google.pl/maps?saddr=Praga ... 10&t=m&z=7
Ostatnio zmieniony 2012-09-06, 19:13 przez Bielek, łącznie zmieniany 6 razy.


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-09-06, 17:55

Wszystko ładnie, ale przy dodatkowych dwóch dniach... może być ciężko z zamknięciem budżetu skoro nie mamy się starać o większych sponsorów... W tym roku zmieściliśmy sie niemal "na styk".


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: AluStar » 2012-09-06, 18:38

Uwazam ze dyskusja idzie w dobrym kierunku.
- jestem za dniem wolnym
0 jednak lokalizacja wyruszenia z wa-wa mnie troche martwi - ale nie bede sie wypowiadal.
- termin 3 - 18 sierpnia !!
- sprawa sponsorow rozwiaze sie sama - bedziemy mieli oferty i wtedy zadecydujemy czy wchodzimy w to .
( narazie
- termin
- trasa ,
- zarys i plan dla organizatorow
- sami organizatorzy )



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Kuba » 2012-09-06, 21:31

Horse rzucił kiedyś pomysł, żeby nie robić wyjazdu z samej Wawy, ale np z Góry Kalwari (jest aktywny mustangowicz w GK). W Wawie zginiemy, w mniejszej miejscowości będziemy atrakcją :)



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Kuba » 2012-09-06, 22:21

Jeśli chodzi o przygotowanie trasy to na pewno więcej osób musi być zaangażowanych w organizację. Najlepiej by było gdyby był Szef Dnia i miał do każdej konkurencji osobę która by ją ogarniała. No ale to marzenie ściętej głowy. Dlatego proponuję aby na kazdy dzień były 2 osoby. Jedna osoba odpowiedzialna za trasę i konkurencje na niej a druga za metę czyli nocleg, kontakt z włodarzami miejskimi i mediami. Dezo który organizował Rawicz praktycznie nie przejechał jako uczestnik odcinka z Kudowy do Rawicza bo....nie miał czasu a chciał żeby wszystko w Rawiczu było przygotowane na tip top (co zresztą było). Ja tylko podam Wam przykład z mojego dnia z iloma osobami trzeba się było kontakować (jeden odnośnik - 1 osoba):
1 Pobyt w Pile;
- Hotel,
- Mosir,
- Straż miejska,
- media (min 4 osoby)
- jedzenie,
- parkingowi/rozplakatowanie,
- myjnia Piła
2. Trasa z Rawicz do Piły:
- Parowozownia Wolsztyn
- ochrona w parowozni,
- media w Wolsztynie,
- Muzeum Pozarnictwa,
- Remes Opalenica
- media Opalenica,
- Burmistrz Buku,
- Mosir Buk,
- Straż pożarna Buk,
- organizator imprezy w BUku (niejaki Brat Bielawski :)

Jak widać lekko 20 osób do kontaktu. Nie ukrywam, że trochę dużo było tej roboty i dlatego przydałyby się ze dwie osoby na dzień. Wtedy można się lepiej do tego przyłożyć. Na pewno olbrzymim plusem w 2013 jest fakt że poszczególne odcinki będą realizowane przez "miejscowych działaczy" co ograniczy wycieczki organizatorów po kilkaset km.
Proponuję aby zarówno GPE i Max (szefowie)wzięli sobie po 1-2 osoby (kierownicy :hyhy: )do pomocy i rozdzielili robotę - to na pewno wprowadzi więcej ładu i ograniczy panikę organizatora w godzinie W :hyhy:

Co do samej trasy 2013 to bardzo fajna. Moje uwagi:
- jeden bardziej lajtowy dzień - koniecznie - najlepiej w środku imprezy
- 4 konkurencje na trasie w ciągu jednego dnia to za dużo - maksymalnie 2-3 w zależności od poziomu ich skomplikowania,
- przerwa na obiad - tak, ale nie ukrywajmy to jest straszny pożaracz czasu i jedyny sposób aby to jakoś zgrać to mieć knajpę z nagranym jedzeniem (czytaj wcześniej opłacone i wybrane menu czyli wyższe koszty)



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-09-07, 07:36

Czy ktoś z uprawnieniami może dodać do tego tematu Maxa i Rafała? Zadeklarowali się jako organizatorzy, więc dobrze by było żeby mogli się tu wypowiadać.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Bielek » 2012-09-11, 10:51

Piotrw podesłał już Maxowi i mi bazę noclegową przy jeziorze Żywieckim. Moim zdaniem należy skontaktować się z Czechami czy pasuje im termin i czy podjęliby się zorganizowania dwóch dni...

EDIT Napisałem do Brazylijczyków z propozycją udziału w MR2013.


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Dezo » 2012-09-17, 08:23

Jeżeli ktoś ma więcej czasu niż ja... a ostatnio kiepsko stoję z wolnym czasem :( - to proszę niech pociągnie temat MR 2013. Służę radą i podzielę się dotychczasowymi doświadczeniami.
Pod kątem sponsorskim dotychczas oferowali się tak na poważnie:
- Bartknob,
- Foose,
- Rybek
- Kasia od Wośka jest w stanie załatwić dofinansowanie unijne na przejazd przez Lubelskie tzw. "bursztynowym szlakiem" .
Konkretnych rozmów jeszcze z nikim nie prowadziłem, do Czechów o konkretne ich propozycje nie pisałem. Wstępnie rozmawiałem z Lotosem - proszą o przesłanie oferty i są zainteresowani.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: TRASA i SPONSORZY

Post autor: Bielek » 2012-09-17, 19:15

Z hominisem pewnie na koniec przyszłego tygodnia przygotujemy ofertę dla sponsorów.

Termin MR 2013 to już chyba jest klepnięty;)

Pavulon wraca pod koniec tygodnia to pewnie napisze do Czechów, aby dowiedzieć się czy podejmą się w tym terminie organizacji 2 dni.

PiotrW podesłał propozycje dla okolic jeziora żywieckiego i zadeklarował pomoc. Wychodzi na to, że moja propozycja trasy (na razie po stronie polskiej) staje się realna.

Czy ktoś ma inny pomysł na trasę? jeśli ktoś nie ma możliwości edycji tego wątku to niech wyśle prv do mnie.

pytanie jeszcze o ewentualnych gości zagranicznych. robimy jakieś parytety?

jeden dla Brazylijczyków (szanse minimalne)
trzy dla Ukrainy
trzy dla Słowaków????
jeden duńczyk
co z Czechami? hehe teraz może być spore zainteresowanie z ich strony...


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mustang Race 2013”