Mustang Race Car w barwach MKP

Dział poświęcony projektowi Mustang Race Car

Moderatorzy: muarah, muarah

Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Bielek » 2012-01-18, 00:58

niebawem będziemy kręcić filmik, który będzie wspierał projekt MKP Mustang Race Car.

Poszukujemy dużej hali, może być nowa. najlepiej niestety w okolicach Warszawy.

Jeśli macie jakieś kontakty to dajcie znać.


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 12:24

Poczkajcie tylko na scenariusz Bielka spadniecie z koni;)

Tymczasem z Rickiem ostro kręcimy na prv, ja mam już trochę materiału nt. wymagań technicznych i nowe przemyślenia w tym temacie.
Rick znalazł nawet fajną bardzo obiecującą basę - i to jest Fastback 1966 za całkiem rozsądne pieniądze:

http://lexington.craigslist.org/cto/2797112973.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Osobiście uważam, że lepiej kupić skorupę gołą, oczyszczoną z farby po której widać, że jest zdrowa niż coś co ładnie wygląda z wierzchu a pod spodem nie wiedomo co;)
Niestety na razie nie mamy na to finansowania więc z zakupami trzeba jeszcze poczekać.

Jest jeszcze coś takiego ale sporo kosztuje i nie wiem czy nie trzeba mieć dawcy papierów/VIN, nie widzę też Fastbacka '65/66.
http://www.dynacornclassicbodies.com/Ford_Models2.html" onclick="window.open(this.href);return false;


muarah

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: sławekw » 2012-01-18, 12:35

muarah pisze:Jest jeszcze coś takiego ale sporo kosztuje i nie wiem czy nie trzeba mieć dawcy papierów/VIN, nie widzę też Fastbacka '65/66.
http://www.dynacornclassicbodies.com/Ford_Models2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nie jestem w 100% pewien, ale te budy chyba mają swój własny nr nadwozia. A jak włożysz silnik, skrzynię, zawieszenie itd to rejestrujesz go albo jako prototyp [gdzie jest przyznany nr win z wydziału komunikacji] albo jako samochód wyścigowy. Jak będę w weekend w Kraśniku to porozmawiam z kolegą, który pracuje w Wydziale komunikacji, może coś podpowie [tylko proszę przypomnij mi]. I swoją drogą, przyznam Ci rację, że do takiego projektu lepiej kupić taką gotową budę. Jak zaczniesz remontować starą, to możesz się nie zmieścić w 15k $.... [oczywiście kupno skorupy + części blacharskie itp.]


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 12:45

Dzięki, rzeczywiście coś też słyszałem o tych nr. VIN ale nie szukałem dokładnie na ich stronie. Tak czy inaczej faktycznie sprawdź to w wydziane komunikacji:
Mamy wiec pierszego wolontariusza z konkretnym zadaniem:)

Jeżeli ktoś jeszcze ma pomysł jak może konkretnie pomóc to niech pisze. Później sami będziemy typować wolontariuszy i wyznaczać zadania ;)


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 12:49

Ale i tak ten namiar od Ricka wydaje się najsensowniejszy. np te rzeczy są cenne: "Have all glass, doors, fenders, interior parts, ect. "


muarah

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: sławekw » 2012-01-18, 12:54

Wiesiu, szuby i tak pójdą PLEXI żeby odciążyć samochód ;) można też... choć w sumie to może niekoniecznie: kupić za 1000-1500 $ dawce... ale też nie wiadomo właśnie jak z stanem drzwi itp...


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Koral » 2012-01-18, 13:52

Ambitny projekt, swietny pomysl :) jestem oczywiscie Za ,jelsi moj glos wogole ma jakiekolwiek znaczenie :D ;)

jelsi chodzi o mocne klasyki na tor to wydaje mi sie ze na ta chwile zdecydowanei najlepszym jest mustang Muaraha :)

a czy musi byc mocniejszy ? jesli ma byc to auto budowane od podstaw w ktorym kazdy z klubowoiczow moglby wziac udzial , uczyc sie budowy konia od podstaw , to fajna sprawa, natomiast jesli by to nie wypalilo to mja propozycja to wlasnei konik Muaraha (za jego zgoda oczywiscie ) :) moze nie ma klatki, ale jest piekny, najszybszy w klubie nawet wsrod nowych niedoladowanych ( co udowodnil na Ułęży )i bylby swietna wizytowka klubu :)

ale jesli pomysl wypali i znajda sie sponsorzy to tez mysle ze budowanei od A do Z Mustanga bedacego jednoczesnie wizytowka i reklama klubu jest Mega dobrym przedsiewzieciem :) :super:
Ostatnio zmieniony 2012-01-18, 13:55 przez Koral, łącznie zmieniany 1 raz.


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 13:54

Przednia nie może być plexi;(


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 14:04

Koral. gdyby mój się nadawał to nie byłoby tematu ale niestety mój konik to tylko ładny i mocny klasyk, nie ma klatki, kubełków, zbiornika FIA, itd, za to ma 5-biegową skrzynię T-5, która bardzo często będzie wykraczać poza regulamin;( Mój to raczej street performance car. Nawet gdyby go przerobić o czym myślałem (koszty stosunkowo niewielkie) to raczej nie udostępnię go innemu kierowcy gdyby była potrzeba na więcej niż okrążenie próbne. Pomyślałem więc, że może zamiast inwestować czas i pieniądze w dalsze przerabianie mojej błękitnej błyskawicy zainwestuję w nowy samochód klubowy.
Teraz znacie już całe "story";)


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 15:15

T-5 może przejść w Poznaniu (po znajmomości) i na krajowych eventach różnego rodzaju ale na europejskich imprezach ze sztywnymi zasadami będzie raczej ciężko, jak już to ew. jakaś specjalna klasa może uwzględniać takie modyfikacje.

Są generalnie dwie opcje:
- Borg Warner T-10
- Top Loader 4-speed
oczywiście na tor w wersji przełożeń "close ratio";)

http://www.5speeds.com/toploader.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ceny tych skrzyń są zbliżone do popularnej T-5, szkoda trochę nadbiegu ale co tam to przecież samochód specjalny a nie na wycieczki krajoznawcze;)


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 15:19

A co do pytania to oczwyiście tak, sam ją robiłem wiec mogę zrobić praktyczny opis przynajmniej do modelu 69-70 bo we wczesniejszych mogą wyjść jakieś inne problemy. Musze tylko na to znaleźć chwile czasu - jak masz coś pilnego to pytaj na priv.

Mam kilka nadmiarowych części do takiej konwersji jeżeli komuś się przydadzą to chętnie odstapię za flaszkę wina;)


muarah

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: celibad » 2012-01-18, 15:39

Wiesław , jeżeli przygotowywac taki samochód , to tylko wg specyfikacji FIA , tak żeby nie było potem potrzeby wprowadzać kosztowne zmiany - jeśli chcielibyśmy wystartować np w Brnie , a jeżeli masz tego swojego znajomego to zapytaj Go , czy ONI dopuszczają auta nie objęte takim regulaminem , wszędzie na wyscigach przestrzega się przepisów sportowych
http://www.pzm.pl/userfiles/2010-pliki/ ... K_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli masz coś zbudować to chyba bez sensu zrobić go tylko dla wyglądu i mocy


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 17:06

Dzięki Celi, na tym etapie potrzebujemy maksimum wiedzy o wymaganiach technicznych.
Muszę potwierdzić czy to co jest w tym dokumencie wystarczy na wyścigi klasy historycznej w Poznaniu bo wcześniej miałem informacje o trochę ostrzejszych wymaganiach przynajmniej jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa, np:
cyt:
"Dla wszystkich innych okresów: Pałąki / klatki bezpieczeństwa zapewniające
wystarczającą ochronę są obowiązkowe, z wyjątkiem seryjnych produkcyjnych
samochodów turystycznych i seryjnych produkcyjnych samochodów wielkiej
turystyki, dla których są stanowczo zalecane. Pałąki / klatki bezpieczeństwa mogą
być zgodne ze specyfikacją okresu (z wyjątkiem konstrukcji z lekkich stopów –
patrz poniżej), lub zgodne ze specyfikacją opisaną w niniejszym artykule."
(wg. moich informacji obowiązkowa jest pełna klatka z aktualną homologacją FIA)

5.22.1 Dla samochodów GTS i CT z Okresu F (1/1/1962) lub późniejszych, jeżeli
oryginalne fotele przednie są zmienione to tylko na fotele z okresu specyfikacji lub
na kompletny system foteli posiadający ważną homologację FIA. Dla pozostałych
okresów takie fotele są zalecane.
W przypadku samochodów GT i T z Okresu F (1/1/1962) lub późniejszych, jeżeli
oryginalne fotele są zmienione, musi to być kompletny system foteli posiadający
ważną homologację FIA. Dla pozostałych okresów takie fotele są zalecane.
(wg, moich informacji fotele oryginalne nie mogą być stosowane, obowiązkowe sa fotele z homologacją FIA)

Moje źródło informacji jest bardzo blisko tematu ale też może się mylić..


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: rick » 2012-01-18, 17:21

Mogę tylko dać przykład stąd. Patrzysz na klasy co chcesz być, przeczytaj reguly i Zamów lub pobierz na 2012 roku. następnie zaplanować i zbudować samochód. Zazwyczaj, jeśli chcesz uczestniczyć w innej "stowarzyszenie" reguly mogą się różnić.

Też lubią zmienić reguly na następny rok, być przygotowanym do tego

Wybierz klase, zapoznać się z regulaminem, w tedy zaplanować i zbudować



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-01-18, 17:56

Rick, dokładnie taki jest plan;)
Na razie nie mam wymagań na rok 2012 dla wyścigów klasy historycznej na torze Poznań ale dostanę je na pewno gdy się tylko pojawią.
Celibad załączył bardzo ogólne wymagania PZM dla samochodów sportowych historycznych na okoliczość wszelkich imprez sportowych (nie tylko wyścigów torowych/płaskich). Dokumnet jest ogromny i na pewno dokładniej go przestudiuję, żeby o czegoś nie przeoczyć.
Każda impreza i każde stowarzyszenie mogą mieć swoje własne przepisy. Mam więc pracę domową, żeby potwierdzić na ile wiążące są wymagania z tego dokumentu FIA.
Jako, że jestem członkiem PZM to zadanie zweryfikowania jakie są aktuane wymagania na imprezy które nas interesują biorę na siebie. Niemniej jeżeli ktoś ma jakies ważne materiały na ten temat: np. wymagania na wyścig samochodów historycznych na torze w Nurburgring - niech koniecznie wysyła je do mnie!


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mustang Race Car”