Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Moderator: muarah
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 410
- Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: żółty
- Lokalizacja:: warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Witam
Czytamy, czytamy,tak trzymaj,a jak koń ruszy to dopiero będzie radość!!!!
Wesołych Świąt
pozdrawiam
harry
Czytamy, czytamy,tak trzymaj,a jak koń ruszy to dopiero będzie radość!!!!
Wesołych Świąt
pozdrawiam
harry
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Witam Witam ! Dawno tutaj nie byłem. Ale widac postępy. Bardzo fajnie. Czekam na następne newsy dotyczące MRC. Dawajcie znać o wyjazdach do Spontana, chętnie coś pomogę.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie!
Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie!
Pozdrawiam,
Adam
Adam
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Witam na koniec roku 2014!
Stan prac jest taki, że wygrzebujemy się z problemów z karoserią, do połowy stycznia powinny dotrzeć wszystkie brakujace części konieczne, żeby zakończyć pracę nad karoserią.
Również do połowy stycznia dotrą podstawowe części do silnika, które pozwolą na obróbkę bloku i głowic. Pozostałe części silknikowe będę zamawiał na początku stycznia, mam nadzieję, że kurs USD się choć trochę poprawi bo na razie to jest wyjątkowo niekorzystyny co uszczupla nasz i tak skromy budżet.
Mam nadzieję, że przyszły rok będzie przełomowy dla naszego projektu. Z doświadczenia z innymi tego typu projektami wiem, że najtrudniej jest wyjść na prostą z karoserią, potem jest zdecydowanie z górki. W moim niebieskim 1970 prace karoseryjne zajęły aż 3,5 roku, potem w pół roku udało się samochód złożyć. W przypadku Race Cara, też nie godzimy się na kompromisy i też zdarzyły się nieprzewidziane problemy więc to musi potrwać.
Do zobaczenia w 2015, gdy dojdą części przyda się dodatkowa para rąk do pracy więc dzięki za deklarację, będę dawał znać gdy się coś ma dziać.
Życzę, żeby dla nas wszystkich rok 2015 był bardzo udany, prywatnie, klubowo i zawodowo
Stan prac jest taki, że wygrzebujemy się z problemów z karoserią, do połowy stycznia powinny dotrzeć wszystkie brakujace części konieczne, żeby zakończyć pracę nad karoserią.
Również do połowy stycznia dotrą podstawowe części do silnika, które pozwolą na obróbkę bloku i głowic. Pozostałe części silknikowe będę zamawiał na początku stycznia, mam nadzieję, że kurs USD się choć trochę poprawi bo na razie to jest wyjątkowo niekorzystyny co uszczupla nasz i tak skromy budżet.
Mam nadzieję, że przyszły rok będzie przełomowy dla naszego projektu. Z doświadczenia z innymi tego typu projektami wiem, że najtrudniej jest wyjść na prostą z karoserią, potem jest zdecydowanie z górki. W moim niebieskim 1970 prace karoseryjne zajęły aż 3,5 roku, potem w pół roku udało się samochód złożyć. W przypadku Race Cara, też nie godzimy się na kompromisy i też zdarzyły się nieprzewidziane problemy więc to musi potrwać.
Do zobaczenia w 2015, gdy dojdą części przyda się dodatkowa para rąk do pracy więc dzięki za deklarację, będę dawał znać gdy się coś ma dziać.
Życzę, żeby dla nas wszystkich rok 2015 był bardzo udany, prywatnie, klubowo i zawodowo
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Cześć koledzy, i koleżanki - jeżeli jakieś tutaj dotarły
Wracam po przerwie z nowymi informacjami o wyborze cześci i do naszego silnika wzorowango na wyczynowych wersjach Shelby GT350. Pierwsze zamówienie juz dawno dotarlo do Polski ale nie obyło sie bez problemow. Zaginal walek robiony na zamowienie w Comp Cams ale to solidna firma i juz nam oszlifowali nowy walek, jest w drodze. Teraz kompletuje kolejne czesci. Nie bede chyba raportował Wam kazdej bo duzo w tym drobnych dupereli, srubek itp. Ale dla dokumentacji i mam nadzieje dla kolejnych smialkow, ktorzy pójda tą droga tworzę liste najwazniejszych czesci.
Dotad zamowione to:
Uzupelniam liste zakupionych czesci:
1. - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
2. - 817-16 lifters with oiling holes
3. - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
4. - 795-16 STEEL RETAINERS
5. - 614-16 VALVE LOCKS
6. - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
7. - CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
8. - MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
9. - CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
A to drugie zamowienie:
10. KB116KTM-030 - Keith Black KB Performance Piston and Ring Kits
11. 5155F3D - Eagle H-Beam Connecting Rods
12. 10112 - Fel-Pro Performance Head Gaskets
13. 7121 - Edelbrock Performer RPM Intake Manifolds (Co prawda to nie wierna kopia oryginalu z napisem Cobra ale zdaje sie, ze takie kolektory stosuje m. innymi Cobra Automotive)
14. SUM-122168SVN - Summit Racing® High Performance Race Oil Pumps (wiem, ze to nie kultowa marka ale pompa powinna byc ok. jest dostepna od reki i ma rozsadna cene)
15. 16230 - Milodon Mechanical Water Pumps
16. 20-960 - Canton Racing Windage Trays
Gdyby ktoś zauważył jakis bledny wybor to miech tu szybko pisze. Na razie kimpletuje liste a zamowie to wszystko do piatku. Na razie tyle, szukam dalej...
Wracam po przerwie z nowymi informacjami o wyborze cześci i do naszego silnika wzorowango na wyczynowych wersjach Shelby GT350. Pierwsze zamówienie juz dawno dotarlo do Polski ale nie obyło sie bez problemow. Zaginal walek robiony na zamowienie w Comp Cams ale to solidna firma i juz nam oszlifowali nowy walek, jest w drodze. Teraz kompletuje kolejne czesci. Nie bede chyba raportował Wam kazdej bo duzo w tym drobnych dupereli, srubek itp. Ale dla dokumentacji i mam nadzieje dla kolejnych smialkow, ktorzy pójda tą droga tworzę liste najwazniejszych czesci.
Dotad zamowione to:
Uzupelniam liste zakupionych czesci:
1. - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
2. - 817-16 lifters with oiling holes
3. - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
4. - 795-16 STEEL RETAINERS
5. - 614-16 VALVE LOCKS
6. - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
7. - CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
8. - MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
9. - CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
A to drugie zamowienie:
10. KB116KTM-030 - Keith Black KB Performance Piston and Ring Kits
11. 5155F3D - Eagle H-Beam Connecting Rods
12. 10112 - Fel-Pro Performance Head Gaskets
13. 7121 - Edelbrock Performer RPM Intake Manifolds (Co prawda to nie wierna kopia oryginalu z napisem Cobra ale zdaje sie, ze takie kolektory stosuje m. innymi Cobra Automotive)
14. SUM-122168SVN - Summit Racing® High Performance Race Oil Pumps (wiem, ze to nie kultowa marka ale pompa powinna byc ok. jest dostepna od reki i ma rozsadna cene)
15. 16230 - Milodon Mechanical Water Pumps
16. 20-960 - Canton Racing Windage Trays
Gdyby ktoś zauważył jakis bledny wybor to miech tu szybko pisze. Na razie kimpletuje liste a zamowie to wszystko do piatku. Na razie tyle, szukam dalej...
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Zastanawialem sie jeszcze nad kompletem uszczelek i znalazlem taki produkt:
Fel-Pro performance engine gasket set:
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /make/ford" onclick="window.open(this.href);return false;
Sa tam tez uszczelki glowicy, pisza, ze sa jakies lepszego typu ale nie wiem czy mozemy zrezygnowac z tej uszczelki, ktora juz wczesniej wpisalem na liste, troche malo informacji..
Ma ktos moze jakas na temat opinie?
Fel-Pro performance engine gasket set:
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /make/ford" onclick="window.open(this.href);return false;
Sa tam tez uszczelki glowicy, pisza, ze sa jakies lepszego typu ale nie wiem czy mozemy zrezygnowac z tej uszczelki, ktora juz wczesniej wpisalem na liste, troche malo informacji..
Ma ktos moze jakas na temat opinie?
muarah
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
ten zestaw jest do wszystkich silników SBF włącznie z 5.0HO i mi się tak trafiło że była tylko połowa uszczelki miski olejowej, a do 5,0 były 2 ;/
od razu lepiej zamówić jednoczęściową
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
od razu lepiej zamówić jednoczęściową
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
- SPONTAN
- Forumowicz
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-09-26, 15:14
- Model: Coupe 66, 68, 69
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: złoty, srebrny, czarny
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Kolejna partyjka części silnika przekazana mi przez Muarah'a dotarła wczoraj do Steca coraz bliżej
SPONTAN-Magkri
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Ja tez z miska olejowa mialem rozne mokre perypetie i ostatecznie najlepiej sprawdzila sie uszczelka z plyty twardego silikonu ok. 2mm grubosci, ktora sam wycialem wg. wzorca ale ta niebieska to tez ciekawy patent, rozwaze, dzięki!
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Dzieki Spontan za szybka dostawe, no i mam nadzieje, ze wrociles do domu po tym lodzie przodem a nie bokiem czy tylemSPONTAN pisze:Kolejna partyjka części silnika przekazana mi przez Muarah'a dotarła wczoraj do Steca coraz bliżej
muarah
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
muarah pisze:Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
zaglądam i ja ale się nie znam i nie mam nic do powiedzenia poza tym że odwalasz kawał dobrej roboty!
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- romanus1970
- Forumowicz
- Posty: 833
- Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
- Model: GT V gen.
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grabber orange
- Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
też tak mampudel pisze:muarah pisze:Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
zaglądam i ja ale się nie znam i nie mam nic do powiedzenia poza tym że odwalasz kawał dobrej roboty!
romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
ja tez zagladam , i stary własciciel mostu , czesto dopytuje czy cos sie dzieje w temacie
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Dziękuję Panowie, może ostatnio nie szło nam to szybko ale trochę było kłopotów z których na szczęście juz wychodzimy. Idzie powoli ale robimy wszystko porządnie, nic na skróty bo nie warto robić rzeczy słabych - nasza dewiza
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Przyjrzałem się tej zmyślnej uszczelce z niebieskiegu silikonu i muszę przyznać, że to super sprawa. Zmieniam koncept, komplet "overall" wypada, zamawiam oddzielnie tę niebieską uszczlkę, oddzielnie uszczelki głowic i oddzielnie resztę uszczelek. Dzięki Erte za dobre wskazówki!ERTE pisze:ten zestaw jest do wszystkich silników SBF włącznie z 5.0HO i mi się tak trafiło że była tylko połowa uszczelki miski olejowej, a do 5,0 były 2 ;/
od razu lepiej zamówić jednoczęściową
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Dostałem od Spontana info, że dzisiaj doszła reszta brakujących części karoseryjnych.. brakuje tylko jednej "drobnostki", którą mi zapodziali gdzieś w magazynie, na szczęście się już znalazła. Ja tymczasem kończę kompletować porządne graty do silnika i dziś lub jutro wieki dzień - chyba moje największe dotąd zamówienie części w jednym sklepie
I mam donosy, ze Spontan też coś tam knuje z jakimiś niespodziankami...
Najważniejsze, że znowu idziemy do przodu!!!
I mam donosy, ze Spontan też coś tam knuje z jakimiś niespodziankami...
Najważniejsze, że znowu idziemy do przodu!!!
muarah