Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2018-06-23, 11:21
- Model: 3.7 V6
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Hej!
Mam problem pod tytułem zakłamanie prędkości w mustangu 3.7. Mustang oryginalnie był mustangiem GT 5.0 z 2011 jednak sprzedawca sprzedał mi już tego mustanga ze swapem na silnik 3.7 .
Wszystkie podzespoły są z mustanga GT (wał, wydech, buda itp itd) jednak skrzynia biegów i komputer jest z mustanga 3.7.
Problem polega na tym, że mustang zawyża prędkość na prędkościomierzu (jadę 140 km/h pokazuje 180 km/h), co jest bardzo uciążliwe zważywszy na blokadę w mustangu 3.7 ograniczającą go do 180 km/h... Po licznych konsultacjach z wieloma serwisami doszedłem do wniosku, że należy zmienić rozmiar kół (oryginalnie są 17 ja mam 20) oraz axle ratio?
I tutaj pytanie czy dobrze myślę, w Mustangu GT axle ratio jest równe 3.15 a w Mustangu 3.7 -> 3.31. Więc aby poprawnie dobrać wartość do mostu muszę wartość stocową 3.31 zamienić na wartość wału który ja mam 3.15 ? Czy jedyną możliwością jest zmiana tego w programatorze typu SCT X4 czy w inny sposób też da radę to zrobić?
Z góry przepraszam jak okaże się, że nie wiem o czym piszę ale nie jestem mechanikiem i dopiero uczę się mojego Mustanga i mechaniki. A w trójmieście nie ma ŻADNEGO serwisu który cokolwiek potrafi...
Pozdrawiam,
P
Mam problem pod tytułem zakłamanie prędkości w mustangu 3.7. Mustang oryginalnie był mustangiem GT 5.0 z 2011 jednak sprzedawca sprzedał mi już tego mustanga ze swapem na silnik 3.7 .
Wszystkie podzespoły są z mustanga GT (wał, wydech, buda itp itd) jednak skrzynia biegów i komputer jest z mustanga 3.7.
Problem polega na tym, że mustang zawyża prędkość na prędkościomierzu (jadę 140 km/h pokazuje 180 km/h), co jest bardzo uciążliwe zważywszy na blokadę w mustangu 3.7 ograniczającą go do 180 km/h... Po licznych konsultacjach z wieloma serwisami doszedłem do wniosku, że należy zmienić rozmiar kół (oryginalnie są 17 ja mam 20) oraz axle ratio?
I tutaj pytanie czy dobrze myślę, w Mustangu GT axle ratio jest równe 3.15 a w Mustangu 3.7 -> 3.31. Więc aby poprawnie dobrać wartość do mostu muszę wartość stocową 3.31 zamienić na wartość wału który ja mam 3.15 ? Czy jedyną możliwością jest zmiana tego w programatorze typu SCT X4 czy w inny sposób też da radę to zrobić?
Z góry przepraszam jak okaże się, że nie wiem o czym piszę ale nie jestem mechanikiem i dopiero uczę się mojego Mustanga i mechaniki. A w trójmieście nie ma ŻADNEGO serwisu który cokolwiek potrafi...
Pozdrawiam,
P
Ostatnio zmieniony 2018-06-26, 13:01 przez adefiks, łącznie zmieniany 1 raz.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Załatwia się to programowo. W 3 City choćby w LoudCustoms (na Forum , FB, strona).
Jeśli pisząc o serwisie Miałeś na myśli serwis FORDA to jesteś jeszcze jednym naiwnym myślącym że Ford Polska jest świadomy że Marka Ford to nie tylko Europa.
Hasło życia użytkownika amerykańskiej wersji Forda: jak najdalej od ASO FORD, w Polsce to "samo zło"!
Jeśli pisząc o serwisie Miałeś na myśli serwis FORDA to jesteś jeszcze jednym naiwnym myślącym że Ford Polska jest świadomy że Marka Ford to nie tylko Europa.
Hasło życia użytkownika amerykańskiej wersji Forda: jak najdalej od ASO FORD, w Polsce to "samo zło"!
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Spróbuj odczytać fabryczne przełożenie z naklejki w drzwiach:
BB - 3.73
CC - 2.73
DD - 3.55
GG - 3.31
YY - 3.15
Koła 21 to faktycznie już bardzo daleko od serii i nie widziałem takich na Mustangu jeszcze, ale podaj dokładne wymiary opony napisane na jej boku, liczy się średnica całego koła tylko. Jeżeli jest dobry rozmiar opony to się skompensuje, odbiegać od serii będzie o parę procent i to w drugą stronę, będzie zaniżać prędkość bo większe koło.
Raczej programowanie wystarczy. Ale nieźle namieszanego konia kupiłeś...
BB - 3.73
CC - 2.73
DD - 3.55
GG - 3.31
YY - 3.15
Koła 21 to faktycznie już bardzo daleko od serii i nie widziałem takich na Mustangu jeszcze, ale podaj dokładne wymiary opony napisane na jej boku, liczy się średnica całego koła tylko. Jeżeli jest dobry rozmiar opony to się skompensuje, odbiegać od serii będzie o parę procent i to w drugą stronę, będzie zaniżać prędkość bo większe koło.
Raczej programowanie wystarczy. Ale nieźle namieszanego konia kupiłeś...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2018-06-23, 11:21
- Model: 3.7 V6
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Przepraszam, 20 cali nie 21. Ok spróbuję sprawdzić dzięki bardzo za odpowiedz!
No niestety, mała wiedza plus handlarz to nie jest dobre połączenie
Ale powoli dochodzę do ładu z całym samochodem (najchętniej wymienił bym mu z powrotem silnik 5.0).
No niestety, mała wiedza plus handlarz to nie jest dobre połączenie

Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
No to przy kołach 20 możesz mieć prawie seryjny rozmiar koła, kilka procent różnicy.
Więc odrobina "matematyki śledczej"
180 : 140 = 1.28 (proporcja prędkości pokazywanej do realnej).
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że masz przełożenie 3.31 a komputer z 3.7 myśli, że jest standardowe dla tego silnika 2.73.
3.31 : 2.73 = 1.21 Blisko, te kilka procent to właśnie kwestia rozmiaru koła. Dobra wiadomość taka, że ratio 3.31 ustawisz w kompie dosyć łatwo tunerem, bo była taka opcja dla 3.7 (performance package).
Więc odrobina "matematyki śledczej"

180 : 140 = 1.28 (proporcja prędkości pokazywanej do realnej).
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że masz przełożenie 3.31 a komputer z 3.7 myśli, że jest standardowe dla tego silnika 2.73.
3.31 : 2.73 = 1.21 Blisko, te kilka procent to właśnie kwestia rozmiaru koła. Dobra wiadomość taka, że ratio 3.31 ustawisz w kompie dosyć łatwo tunerem, bo była taka opcja dla 3.7 (performance package).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2018-06-23, 11:21
- Model: 3.7 V6
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Super dziękuję wam bardzo Panowie! Bujam się z tym od pół roku i dopiero kiedy na to forum znalazłem to coś się ruszyło. Umówiłem się już w serwisie LoudCustoms, powinno pójść bez problemowo.
Natomiast myślałem, że przełożenie standardowe w 3.7 wynosi właśnie te 3.31 a jako, iż silnik 5.0 jest większy to jego przełożenie jest mniejsze więc 3.15?
Natomiast myślałem, że przełożenie standardowe w 3.7 wynosi właśnie te 3.31 a jako, iż silnik 5.0 jest większy to jego przełożenie jest mniejsze więc 3.15?
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Tak by wskazywała logika ale geniusze z Forda włożyli 2.73 żeby się chwalić niskim spalaniem, a to że ma to zły wpływ na dynamikę i są to za długie biegi do tego auta mieli w poważaniu. Małym usprawiedliwieniem jest to, że za to w samej skrzyni przełożenia są nieco krótsze niż w 5.0.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2018-06-23, 11:21
- Model: 3.7 V6
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Mały update. Panowie z LoudCustoms wszystko profesjonalnie mi załatwili, polecam!!
Okazało się, że rzeczywiście mam axle ratio BB czyli 3.73. Po zmianie w komputerze z 2.73 (plus zmiana rozmiaru kół) wszystko działa tak jak powinno
Teraz zastanawiam się czy pobije fabryczny czas od 0 - 100 km/h 5.3 s.
Okazało się, że rzeczywiście mam axle ratio BB czyli 3.73. Po zmianie w komputerze z 2.73 (plus zmiana rozmiaru kół) wszystko działa tak jak powinno

Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Ściągnij sobie apkę na telefon z GPS-owym pomiarem prędkości i przyspieszenia (np. Car Scanner) i będziesz wiedział, jak dokładne masz obecne pomiary, bo na niefabrycznym rozmiarze kół ciągle będziesz miał jakieś małe zakłamania.
Powiem CI, że gdybyś naprawdę miał 5.3 0-100 km/h, to byłby bardzo, bardzo dobry wynik - biorąc pod uwagę, że przy 3.73 musisz już wrzucić trójkę żeby dobić do setki. Te fabryczne 5.3 jest podawane jako 0-60 mph (96.5 km/h) i "one-foot rollout" dla Performance Package z 3.31, gdzie prędkość docelową osiągasz na dwójce. Moim zdaniem przy ciepłej pogodzie i niemodyfikowanym 3.7 Twój wynik będzie między 5.5 a 6.0 do setki.
Powiem CI, że gdybyś naprawdę miał 5.3 0-100 km/h, to byłby bardzo, bardzo dobry wynik - biorąc pod uwagę, że przy 3.73 musisz już wrzucić trójkę żeby dobić do setki. Te fabryczne 5.3 jest podawane jako 0-60 mph (96.5 km/h) i "one-foot rollout" dla Performance Package z 3.31, gdzie prędkość docelową osiągasz na dwójce. Moim zdaniem przy ciepłej pogodzie i niemodyfikowanym 3.7 Twój wynik będzie między 5.5 a 6.0 do setki.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2018-06-23, 11:21
- Model: 3.7 V6
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Trójmiasto
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Dam znać bo kupiłem nowy tłumik mam stożkowy filtr powietrza i jeżdżę na wyżej oktanowej benzynie
Więc jak tylko dojdzie tłumik to oddam go to strojenia programatorem i powinno być z 50 km więcej.

- Radziu
- Forumowicz
- Posty: 496
- Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
- Model: 2012 Premium Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Mam nadzieję, że żartujesz z tym +50KM po dodaniu tłumika
tłumik Ci doda... lepszy dźwięk, nie licz nawet na +5KM. Jeśli masz już filtr i chcesz przejść na 98oct to możesz już teraz jechać na programowanie.

Re: Zmiana axle ratio w mustangu 3.7 2011
Dokładnie, ja też mam stożek, program na 98 z HD-Customs i wychodzi jakieś 330 koni. Tłumik nic zauważalnego nie da, cały układ wydechowy z headersami (najlepiej long tube) i zmienioną przepustnicą pozwala wejść w okolice 350-360 koni, kolega Brys ma tak u siebie (chociaż dorysowana kreska na jego wykresie sugeruje 390
).
Trzeba pamiętać, że program na 98 i pod stożek dodaje na górze, ale zabiera sporo momentu w dolnym zakresie obrotów (nie widać ma wykresach bo tunerzy pokazują od 3000-3500). W codziennej jeździe 2000-3000 obr. niestety to czuć trochę i przy czasach 0-100 też nie pomaga. Oczywiście mocniejsza góra to rekompensuje jak się jedzie do odcięcia, ale bilans przy 0-100 może wyjść na zero.

Trzeba pamiętać, że program na 98 i pod stożek dodaje na górze, ale zabiera sporo momentu w dolnym zakresie obrotów (nie widać ma wykresach bo tunerzy pokazują od 3000-3500). W codziennej jeździe 2000-3000 obr. niestety to czuć trochę i przy czasach 0-100 też nie pomaga. Oczywiście mocniejsza góra to rekompensuje jak się jedzie do odcięcia, ale bilans przy 0-100 może wyjść na zero.