Post
autor: caniggia » 2009-09-12, 18:13
sterownik przeprowadza adaptacje podczas normalnej jazdy, ma kilkascie monitorow do spraedzenia, ustawianie odpowiedzich korekt dlugoterminowych skladu mieszanki, co trwa czasem nawet 500km w jezdzie pod roznym obciazeniem. Nie ma potrzeby robic nastaw na postoju. Ustawienia biezace ECU (pamiec KAM - Keep alive memory) kasuje sie po 5 min odlaczenia aku, wtedy sterownik wrzuca blad P1000 ktory mowi ze samodiagnostyka nie zostala zakonczona, bledu tego nie da sie skasowac, sam sie kasuje po zakonczeniu testow.
Jak masz dostep do diagnosera OBDII (jak nie to sobie kup, na viaken.pl kosztuje 320zl)
i tam mozesz odczytac ktore monitory przeszly test i sa skalibrowane, a z ktorymi jest problem.
std korekty dlugoterminowe powinny oscylowac ok 0%, natomiast moga w rzeczywistosni w zaleznosci od zuzycia roznych elementow dochodzic do 25% (pow wywala check), i tak jezeli twoje korekty podczas jazdy odchodzily od zera znacznie, np 20%, to po resecie kompa strownik zaczyna znowu od 0%, moze byc nawet problem z odpaleniem w takeij sytuacji, wdlugotrwalej jezdzie zaczyna korygowac az dojdzie do wczesniejszej wartosci czyli 20%, wtedy problemy znikaja.
Uciekajacy prad najczesciej jest spowodowany swieceniem zarowki w bagazniku.
Odepnij kleme + i wepnij szerogowo amperomierz, zobacz jaki pokazuje pobor pradu, wtedy bedzie wszystko jasne.
caniggia