Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-22, 20:33

Panowie, dziś wpadłem na pomysł, że trochę polatam bokiem moim koniem. Niestety efekt był taki, że dźwignia zmiany biegów.. została mi w dłoni :szok: Po pierwsze odczepiło się połączenie, które podłączone jest do guzika zmieniającego tryb pracy skrzyni.. ale co gorsza, ten dzyndzel, który jest w środku tego co wystaje i na co wkłada się dźwignie wyskoczył :orany: Obecnie skrzynia pracuje poprawnie ale biegi można zmieniać bez konieczności wciskania kciukiem guzika w dźwigni. Co więcej, po umieszczeniu w pozycji P lub N i zgaszeniu auta jest niemożliwe wyjęcie kluczyka ze stacyjki :/

Obrazek

Nie bardzo wiem jak tam dostać się do środka. Zdjąłem środkowy panel ale to niewiele dało.. Może ktoś miał podobny problem i mógłby mi pomóc w naprawie? Jest to spory problem bo nie bardzo mogę zostawić auto z kluczykiem w środku :dobani:



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-08-22, 20:49

Talent jesteś

pierwszy raz się to tobie wydarzyło

jak się używa automata to nie musisz nim wajchować ustawiasz na D i OFF /DRIWE i dajesz w palnik



Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-22, 20:57

Tak też zrobiłem tylko przy ostrym zakręcie niepotrzebnie trzymałem za dźwignie.. no i poszło :/

Na pewno ktoś z Was demontował to co ja wyrwałem i wie jak dostać się głębiej.. Czyli ustalić czemu mimo, że skrzynia jest na P, nie można wyjąć kluczyka..



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: YoDa » 2011-08-22, 21:52

poszukam w plikach może coś znajde...


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: YoDa » 2011-08-22, 22:08

Chyba coś połamałesz bo ten dzyndzelek powinien zostać wcisnięty ze sprężynką , nie za bardzo to rozbieralne chyba , przynajmniej nic w plikach nie ma za bardzo...

Obrazek

Możesz sprobować to rozebrać ale musisz zdjąć napierw cały panel, i nie wiem czy od spodu samochodu się linke nie odpina

Obrazek


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-22, 22:10

Właśnie był wciśnięty.. Ja go palcem nacisnąłem i wyskoczył.. No i teraz jest cały czas wyjęty :/ Obym tylko nie musiał nowej dźwigni szukać :/ Dzięki za grafiki.. Jutro podziałam i może coś uda mi się wyczarować.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: YoDa » 2011-08-22, 22:16

A ni9e powinien być przekręcony o 90 stopni , na obrazku ścięcie jest z drugiej strony ,porównująć z Twoim zdjęciem.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-22, 22:24

Na obrazku jest chyba tak jak u mnie.. Tylko nie wiem czemu mój cały czas wyskakuje.. No i dźwignia chodzi bez jego wciśnięcia.. Nawet jak go całkiem wyjmę.

A może trzeba podłączyć te przewodu i coś się zmieni.. Tyle, że widzę , że w środku są one trochę przetarte.. No i nie mam pojęcia, czemu kluczyk utknął w stacyjce. Na szczęście cała dźwignia nie kosztuje majątek i trochę tego jest na alledrogo ale tak czy inaczej jutro rozbieram.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: YoDa » 2011-08-22, 22:34

nie no ten trójkącik masz odrwotnie , może to ma znaczenie że nie wykrywa "P". Kluczyka nie możesz wyjąć bo traktuje to jakbyś był na biegu.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-23, 14:17

Wszystko rozkrecilem, podlaczylem a kluczyk nadal w stacyjce :/ Pomocy..



Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Problem z dźwigną zmiany begów - automat 2005+

Post autor: Talent » 2011-08-24, 13:13

Gdyby ktoś miał taki problem w przyszłości, udało mi się to w końcu naprawić :)

Rozkręciłem te części co na schemacie + dodatkowo przy dźwigni kilka innych. Okazało się, że w środku, na dole wypadł elektromagnes. Wystarczyło go sprytnie ponieść i umieścić we właściwiej pozycji.. i wszystko działa :)

Pozdr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”