wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
i mi wlasnie to luskowanie sie nie podoba, bo zakloca dzwiek (boom tube tak ma), natomiast chodzi pieknie na pustej rurze f50cm zamiast koncowego tlumika, bo to tez testowalem (kumpel ma tak zrobione), tylko deko za glosno, ale glos to dokladnie to co V moze z siebie dac. dlatego testuje tlumika ktory bedzie mial gladkie rury w srodku, bez zadnych dziurek, lusek itp, ale zeby ciut cichszy byl niz sama rura. A juz na pewno nie moze byc w tlumiku waty szklanej, bo ta bardzo wyrownuje fale, ze nie slychac bulgotu tylko takie buuuuuuuuu.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Kiedyś własnie z ciekawości chciałem rozebrać, ale odpuściłem, niech sobie leżą na razie, ale z tego co pamiętam jak patrzałem pod kątem tak to wyglądało jakby w środku tylko dwie rury były.caniggia pisze:a z ciekawosci, wiek ktos moze jak wyglada w srodku tlumik z GT? bo zamontowany w v6 jest zdecydowanie glosniejszy.
Tutaj znalazłem przekrój Flowmastera http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wlasnie zakonczylem modyfikacje seryjnego tlumika.
wszystkie bebechy ze srodka wyjete, zamiast nich wpawane rury dlugosci ok 10cm na wlot i wylot o fi wewn 52 (oryginalny wlot ma 58mm, zwezony do 42). Na konco tlumika koncowka fi ok 80mm.
Efekt jaki osiagnalem, to na niskich obrotach jest swietny basowy bulgot, bardzo miekki, sporo glosny na wysokich obrotach, ale bez przesady, bardzo ladnie brzmi jak sie odjezdza, odjazdowy dzwiek przy zejsciu z obrotow (jak w boom tube), duzo mniej restrykcyjny (ciekawe jak na ekonomie to wplynie, moc i moment trudno powiedziec, lod na drodze).
i co najwazniejsze, nie slychac go w srodku bardziej niz seryjny (no moze 2-3DB wiecej), kompletnie 0 rezonansu i jakis dziwnych niepozadanych efektow dzwiekowych.
nie wiem czasem czy oryginal z GT tak nie ma, albo moze jest calkiem pusty w srodku, hmmm.
wszystkie bebechy ze srodka wyjete, zamiast nich wpawane rury dlugosci ok 10cm na wlot i wylot o fi wewn 52 (oryginalny wlot ma 58mm, zwezony do 42). Na konco tlumika koncowka fi ok 80mm.
Efekt jaki osiagnalem, to na niskich obrotach jest swietny basowy bulgot, bardzo miekki, sporo glosny na wysokich obrotach, ale bez przesady, bardzo ladnie brzmi jak sie odjezdza, odjazdowy dzwiek przy zejsciu z obrotow (jak w boom tube), duzo mniej restrykcyjny (ciekawe jak na ekonomie to wplynie, moc i moment trudno powiedziec, lod na drodze).
i co najwazniejsze, nie slychac go w srodku bardziej niz seryjny (no moze 2-3DB wiecej), kompletnie 0 rezonansu i jakis dziwnych niepozadanych efektow dzwiekowych.
nie wiem czasem czy oryginal z GT tak nie ma, albo moze jest calkiem pusty w srodku, hmmm.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
bedalem jeszcze sklad mieszanki, wynika ze po zmianie wydechu jest ubogo na 6%, czyli znaczy bardzo pozytywny objaw, bo oznacza ze silnik dostaje 6% wiecej powietrza, a dalej znaczy to ze sterownik skompensuje ten naddatek powietrza naddatkiem paliwa czyli wynika ze wiecej mocy/momentu musi byc. Czyli Backpressure sie zredukowalo, ale spaliny maja odpowiednia szybkosc rowniez na niskich obrotach, wiec tumik dobrany optmalnie. Sprobuje wgrac jutro tune na CAI (ktorego nie mam) na 98oktan, powinien skompensowac ten brak paliwa i korekty wyjda na 0, ale to po tescie sie okaze.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
no a jak wyglada przekrój fabrycznego z GT?andronik pisze: Tutaj znalazłem przekrój Flowmastera http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
ja dzisiaj pozbylem sie poprzeczki łączącej oba wydechy w kszatlcie litery H -efekt przerosł moje oczekiwania
dzwiek jak z najlepszych klasykow rodem z USA, piekny bulgot nie do opisania
:)
dokladnie sie tej poprzeczki nie pozbylem tylko ja nacialem i wstawilem zaslepke,tak ze teraz spaliny z obu wydechow nie łącza sie
kto z Was bedzie za tydzien w Kielcach poslucha tego pieknego dzwieku
wydech teraz nie jest za głośny a efekt niesamowity -nie ma osoby ktora nie odwroci z ciekawosci głowy,mimo ze auto nie hałasuje
:) jak bede mial chwile to nagram telefonem choc nie wiem czy to odda realny dzwiek 


dokladnie sie tej poprzeczki nie pozbylem tylko ja nacialem i wstawilem zaslepke,tak ze teraz spaliny z obu wydechow nie łącza sie




- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Koral a nie ma to wpływu na pracę silnika? nie jest to przypadkiem dla wyrównywania ciśnień obu rzędów cylindrów w układzie wydechowym?
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
no ale wyrownania chyba własnie dzwieku wydechu bo watpie zeby tak daleko odsunieta poprzeczka miala wplyw naprace silnika-no ale jesli sie myle to mnie oswieccie to z zalem ale powroce do poprzedniego wydechu-dzwiek tez byl ladny ale ten to bajka i miód dla uchamichal@ pisze:Koral a nie ma to wpływu na pracę silnika? nie jest to przypadkiem dla wyrównywania ciśnień obu rzędów cylindrów w układzie wydechowym?

jakos mi sie nie chce wierzyc ze ta poprzeczka i wyrownanie cisneinia spalin w obu wydechach ma cos wspolnego z cisnieniem w cylindrach-chodzi raczej o rowna prace wydechu, a własnie ten nierowny bulgot jest piekny:) zreszta nasza V8 bardzo nie różni sie od tych V8 sprzed 40lat a one nie maja tej poprzeczki i dlatego tak pieknie brzmia

oczywiscie jesli jest tu jakis ekspert od wydechu to moze niech on sie wypowie..

- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Na mój rozum.
uklad ssący jest tak skonstruowany,aby każdy rząd cylindrów dostał dokładnie taką samą ilość powietrza dzieląc go jak najdokładniej na poszczególne cylindry,aby każdy "gar" dawał tyle samo mocy co by nie zaistniała sytuacja,że jeden cylinder dostanie powietrza i paliwa (lub jeszcze Nitro
) na wygenerowanie powiedzmy 50KM a drugi na 47KM itd.... co spowoduje nadwyrężanie układu korbowo-tłokowego,a jak wiadomo układ ssący jest i ma współgrać z układem wydechowym po to, aby występowały w nich "zjawiaska falowe" "doładowanie dynamiczne" itp. nie do końca dla mnie zrozumiałe
dlatego być może jest to połączenie dwóch rzędów cylindrów, ale mogę się mylić
uklad ssący jest tak skonstruowany,aby każdy rząd cylindrów dostał dokładnie taką samą ilość powietrza dzieląc go jak najdokładniej na poszczególne cylindry,aby każdy "gar" dawał tyle samo mocy co by nie zaistniała sytuacja,że jeden cylinder dostanie powietrza i paliwa (lub jeszcze Nitro
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)

dlatego być może jest to połączenie dwóch rzędów cylindrów, ale mogę się mylić

13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
miejmy nadzieje ze sie mylisz bo nie mam ochoty pozbywac sie tego dźwiekumichal@ pisze:
dlatego być może jest to połączenie dwóch rzędów cylindrów, ale mogę się mylić

potwierdzila sie wiec moja hipoteza ze jesli w V8 sprzed 30 czy 40lat nie montowano X-pipow i to nie szkodzilo silnikom to tez mojemu nie zaszkodzi







pozdro

Mam pytanko czy widzail ktos przekroj naszych katalizatorow - czy ktos ma jakas fotke - meczy mnie jedno. Na zawodach przedemna komus wyleciala obraczka z siatki z wydechu - jest taka szansa ze to mogla byc moja z kata ?? Mam ja wiec chetnie bym poznal budowe naszego katalizatora ??
Wszystko chodzi po staremu - ale przez ten fakt wydaje mi sie ze lewa strona jest glosniejsza ??
Help
Wszystko chodzi po staremu - ale przez ten fakt wydaje mi sie ze lewa strona jest glosniejsza ??

