wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-21, 00:16

w moich magnaflowach jest tak
puszka też jest taka prostokątna rura wchodzi jednym brzegiem i po skosie wychodzi z drugiej strony
rura w środku nie jest przewężana i ma zrobione łuskowanie jak strumienica



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-21, 00:23

i mi wlasnie to luskowanie sie nie podoba, bo zakloca dzwiek (boom tube tak ma), natomiast chodzi pieknie na pustej rurze f50cm zamiast koncowego tlumika, bo to tez testowalem (kumpel ma tak zrobione), tylko deko za glosno, ale glos to dokladnie to co V moze z siebie dac. dlatego testuje tlumika ktory bedzie mial gladkie rury w srodku, bez zadnych dziurek, lusek itp, ale zeby ciut cichszy byl niz sama rura. A juz na pewno nie moze byc w tlumiku waty szklanej, bo ta bardzo wyrownuje fale, ze nie slychac bulgotu tylko takie buuuuuuuuu.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-21, 02:56

a z ciekawosci, wiek ktos moze jak wyglada w srodku tlumik z GT? bo zamontowany w v6 jest zdecydowanie glosniejszy.



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-21, 10:01

caniggia pisze:a z ciekawosci, wiek ktos moze jak wyglada w srodku tlumik z GT? bo zamontowany w v6 jest zdecydowanie glosniejszy.
Kiedyś własnie z ciekawości chciałem rozebrać, ale odpuściłem, niech sobie leżą na razie, ale z tego co pamiętam jak patrzałem pod kątem tak to wyglądało jakby w środku tylko dwie rury były.

Tutaj znalazłem przekrój Flowmastera http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-22, 12:50

wlasnie zakonczylem modyfikacje seryjnego tlumika.
wszystkie bebechy ze srodka wyjete, zamiast nich wpawane rury dlugosci ok 10cm na wlot i wylot o fi wewn 52 (oryginalny wlot ma 58mm, zwezony do 42). Na konco tlumika koncowka fi ok 80mm.
Efekt jaki osiagnalem, to na niskich obrotach jest swietny basowy bulgot, bardzo miekki, sporo glosny na wysokich obrotach, ale bez przesady, bardzo ladnie brzmi jak sie odjezdza, odjazdowy dzwiek przy zejsciu z obrotow (jak w boom tube), duzo mniej restrykcyjny (ciekawe jak na ekonomie to wplynie, moc i moment trudno powiedziec, lod na drodze).

i co najwazniejsze, nie slychac go w srodku bardziej niz seryjny (no moze 2-3DB wiecej), kompletnie 0 rezonansu i jakis dziwnych niepozadanych efektow dzwiekowych.

nie wiem czasem czy oryginal z GT tak nie ma, albo moze jest calkiem pusty w srodku, hmmm.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-23, 20:45

bedalem jeszcze sklad mieszanki, wynika ze po zmianie wydechu jest ubogo na 6%, czyli znaczy bardzo pozytywny objaw, bo oznacza ze silnik dostaje 6% wiecej powietrza, a dalej znaczy to ze sterownik skompensuje ten naddatek powietrza naddatkiem paliwa czyli wynika ze wiecej mocy/momentu musi byc. Czyli Backpressure sie zredukowalo, ale spaliny maja odpowiednia szybkosc rowniez na niskich obrotach, wiec tumik dobrany optmalnie. Sprobuje wgrac jutro tune na CAI (ktorego nie mam) na 98oktan, powinien skompensowac ten brak paliwa i korekty wyjda na 0, ale to po tescie sie okaze.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-26, 10:02

andronik pisze: Tutaj znalazłem przekrój Flowmastera http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/
no a jak wyglada przekrój fabrycznego z GT?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-26, 11:25

znalazlem gdzies w opisie ale bez zdjecia ze "no baffling inside",

w v6 jak sie zerknie do srodka to widac ostatnia baffle, a w gt cos widac?



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2010-07-02, 11:40

Little Pony,

no i jak - założyłeś te zawory QTP?



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-07-16, 18:25

ja dzisiaj pozbylem sie poprzeczki łączącej oba wydechy w kszatlcie litery H -efekt przerosł moje oczekiwania :) dzwiek jak z najlepszych klasykow rodem z USA, piekny bulgot nie do opisania :):)

dokladnie sie tej poprzeczki nie pozbylem tylko ja nacialem i wstawilem zaslepke,tak ze teraz spaliny z obu wydechow nie łącza sie :) kto z Was bedzie za tydzien w Kielcach poslucha tego pieknego dzwieku :) wydech teraz nie jest za głośny a efekt niesamowity -nie ma osoby ktora nie odwroci z ciekawosci głowy,mimo ze auto nie hałasuje :):) jak bede mial chwile to nagram telefonem choc nie wiem czy to odda realny dzwiek :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-07-16, 18:37

Koral a nie ma to wpływu na pracę silnika? nie jest to przypadkiem dla wyrównywania ciśnień obu rzędów cylindrów w układzie wydechowym?


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-07-16, 18:49

michal@ pisze:Koral a nie ma to wpływu na pracę silnika? nie jest to przypadkiem dla wyrównywania ciśnień obu rzędów cylindrów w układzie wydechowym?
no ale wyrownania chyba własnie dzwieku wydechu bo watpie zeby tak daleko odsunieta poprzeczka miala wplyw naprace silnika-no ale jesli sie myle to mnie oswieccie to z zalem ale powroce do poprzedniego wydechu-dzwiek tez byl ladny ale ten to bajka i miód dla ucha :)

jakos mi sie nie chce wierzyc ze ta poprzeczka i wyrownanie cisneinia spalin w obu wydechach ma cos wspolnego z cisnieniem w cylindrach-chodzi raczej o rowna prace wydechu, a własnie ten nierowny bulgot jest piekny:) zreszta nasza V8 bardzo nie różni sie od tych V8 sprzed 40lat a one nie maja tej poprzeczki i dlatego tak pieknie brzmia :)

oczywiscie jesli jest tu jakis ekspert od wydechu to moze niech on sie wypowie.. :niepewny:


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-07-16, 19:12

Na mój rozum.

uklad ssący jest tak skonstruowany,aby każdy rząd cylindrów dostał dokładnie taką samą ilość powietrza dzieląc go jak najdokładniej na poszczególne cylindry,aby każdy "gar" dawał tyle samo mocy co by nie zaistniała sytuacja,że jeden cylinder dostanie powietrza i paliwa (lub jeszcze Nitro :] ) na wygenerowanie powiedzmy 50KM a drugi na 47KM itd.... co spowoduje nadwyrężanie układu korbowo-tłokowego,a jak wiadomo układ ssący jest i ma współgrać z układem wydechowym po to, aby występowały w nich "zjawiaska falowe" "doładowanie dynamiczne" itp. nie do końca dla mnie zrozumiałe :zdziwko:

dlatego być może jest to połączenie dwóch rzędów cylindrów, ale mogę się mylić :)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-07-16, 19:51

michal@ pisze:
dlatego być może jest to połączenie dwóch rzędów cylindrów, ale mogę się mylić :)
miejmy nadzieje ze sie mylisz bo nie mam ochoty pozbywac sie tego dźwieku ;) dzwonilem przed chwila do Wojtka Lutomskiego z el-tec z piastowa i potwierdzil to co myslalem ,czyli ze w zaden sposob to nie szkodzi silnikowi,moze co najwyzej zabrac te 5-10KM bo wlasnie polacznie typu X-pipe czy H-pipe to rozwiazanie pozwalajace dodac kilka konikow,ale raczej w autach nie doladowanych-w doladowanych wrecz zalecany jest wysokoprzelotowy wydech i nie ma mowy tu o zadnym podcisnieniu ktore ma wysysac szybciej spaliny np dzieki zwezeniu czy katalizatorom..
potwierdzila sie wiec moja hipoteza ze jesli w V8 sprzed 30 czy 40lat nie montowano X-pipow i to nie szkodzilo silnikom to tez mojemu nie zaszkodzi ;) a dzwiek mam wlasnie taki jak w tych klasykach z lat 60tych :) :) no ale jesli G-tech pokaze mi teraz znacznie slabsze czasy na 1/4mili to przemysle,ale szczerze watpie zeby zabralo mi to chocby 2KM,a wrecz odczucie mam odwrotne-auto lepiej sie wkreca i ciezko je utrzymac w ryzach-tylko tak mialo zawsze wiec Gtech dopiero mi powie co i jak ;) :D w sumie dla tego dzwieku moge sie pozbyc tych kilku konikow bo i tak mam ich w nadmiarze ;) teraz aż nie chce sie z auta wychodzic i zaraz jade troszke podriftowac bo wczesniej troche pokropilo i moge to robic bez obawy ze mi sie skoncza opony ;)
pozdro :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-07-16, 21:43

Mam pytanko czy widzail ktos przekroj naszych katalizatorow - czy ktos ma jakas fotke - meczy mnie jedno. Na zawodach przedemna komus wyleciala obraczka z siatki z wydechu - jest taka szansa ze to mogla byc moja z kata ?? Mam ja wiec chetnie bym poznal budowe naszego katalizatora ??
Wszystko chodzi po staremu - ale przez ten fakt wydaje mi sie ze lewa strona jest glosniejsza ?? :wstyd: :wstyd: Help



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”