Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Odnośnie ledów, to po przeanalizowaniu opisów i schematów to dwukolorowe ledy (white/amber) są wymagane tylko do środkowej lampy, która robi także jako kierunkowskaz.
Do konektora białych led doprowadzamy obydwa napięcia z postojowych i ze stopu, ale obydwa przewody poprzez diody prostownicze i na przewodzie od postojowych opornik 330Ohm.
Zatem do zewnętrznych lamp wystarczą pojedyncze białe ledy o porównywalnej mocy i barwie np. 60 diod smd białe.
Przy czym poprzez diody prostownicze trzeba połączyć 3 przewody: stop, przeciwmgielne tylne oraz postojówki dodatkowo poprzez opornik.
Przekaźnik odłączający stop przy p.mgielnych i odwrotnie jest zbędny przy zastosowaniu diod prostowniczych.
Zastosowanie pojedynczych led białych 60smd znacząco obniży koszty ledów, bo o ile white/amber kosztują te 100 zł/szt, to white 60 led smd kosztują połowę tej kwoty, albo mniej.
Bo po co dwukolorowe jak kierunek jest tylko w środkowej?
Ewentualnie zastosować dwuwłóknowe białe o 27/7 i pozycja pod konektor o mniejszej mocy, a stop i p.mgielne poprzez diody prostownicze do konektora mocniejszych led. Opornikiem dostosować jasność świecenia środkowej pozycji do zewnętrznych.
Jak błądzę, to śmiało po łapach, nie obrażam się
Oczywiście dotyczy tylko rocznika 2005-2009.
Do konektora białych led doprowadzamy obydwa napięcia z postojowych i ze stopu, ale obydwa przewody poprzez diody prostownicze i na przewodzie od postojowych opornik 330Ohm.
Zatem do zewnętrznych lamp wystarczą pojedyncze białe ledy o porównywalnej mocy i barwie np. 60 diod smd białe.
Przy czym poprzez diody prostownicze trzeba połączyć 3 przewody: stop, przeciwmgielne tylne oraz postojówki dodatkowo poprzez opornik.
Przekaźnik odłączający stop przy p.mgielnych i odwrotnie jest zbędny przy zastosowaniu diod prostowniczych.
Zastosowanie pojedynczych led białych 60smd znacząco obniży koszty ledów, bo o ile white/amber kosztują te 100 zł/szt, to white 60 led smd kosztują połowę tej kwoty, albo mniej.
Bo po co dwukolorowe jak kierunek jest tylko w środkowej?
Ewentualnie zastosować dwuwłóknowe białe o 27/7 i pozycja pod konektor o mniejszej mocy, a stop i p.mgielne poprzez diody prostownicze do konektora mocniejszych led. Opornikiem dostosować jasność świecenia środkowej pozycji do zewnętrznych.
Jak błądzę, to śmiało po łapach, nie obrażam się
Oczywiście dotyczy tylko rocznika 2005-2009.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Ja stosuję wszędzie dwu kolorowe, bo nie ma szans znaleźć jednokolorowej aby świeciła tak samo.
Opornik jest zależny od żarówki jaką kupisz, aktualnie na rynku nie znajdziesz (albo próby będą Cię drogo kosztowały) żarówek dwukolorowych które da się przyciemnić i jednocześnie nie mają zwłoki na starcie 1s.
Ja mam jakbyś chciał, 100/szt
Opornik jest zależny od żarówki jaką kupisz, aktualnie na rynku nie znajdziesz (albo próby będą Cię drogo kosztowały) żarówek dwukolorowych które da się przyciemnić i jednocześnie nie mają zwłoki na starcie 1s.
Ja mam jakbyś chciał, 100/szt
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Czy ktoś się orientuje jak szybko i w miarę nie inwazyjnie, a bezpiecznie, przerobić tylne lampy tak aby mrugały na żółto (w światłach wstecznych), działał stop i pozycja, ale bez tej sekwencji na stopie w czasie mrugania lewo/prawo? Na razie może być bez awaryjnych.
Zamówiłem emulatory o Pawła, ale na razie jest dość zajęty, nie wiadomo kiedy znajdzie chwilę na zmontowanie, a ja muszę już się streszczać, bo kończą mi się próbne blachy. Także docelowym rozwiązaniem będzie i tak zestaw bardziej profesjonalny niż moje dziubanie, ale na tę chwilę potrzebuję prowizorki działającej i bezpiecznej. Nie chciałbym uszkodzić sjb czy czegokolwiek.
Auto to Mustang z 2010r 4.0 v6. Ma te "płaskie lampy" oraz z tego co się orientuję to zwykłe żarówki na nie ledy.
Jak to ogarnąć?
Zamówiłem emulatory o Pawła, ale na razie jest dość zajęty, nie wiadomo kiedy znajdzie chwilę na zmontowanie, a ja muszę już się streszczać, bo kończą mi się próbne blachy. Także docelowym rozwiązaniem będzie i tak zestaw bardziej profesjonalny niż moje dziubanie, ale na tę chwilę potrzebuję prowizorki działającej i bezpiecznej. Nie chciałbym uszkodzić sjb czy czegokolwiek.
Auto to Mustang z 2010r 4.0 v6. Ma te "płaskie lampy" oraz z tego co się orientuję to zwykłe żarówki na nie ledy.
Jak to ogarnąć?
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Wkładasz w miejsce wstecznych takie żarówki:
http://allegro.pl/dual-color-zarowka-le ... 11033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pod biały kolor dajesz wsteczne, a kierunki pod pomarańczowy + jakiś opornik. Od stopu ucinasz kable od kierunków
http://allegro.pl/dual-color-zarowka-le ... 11033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pod biały kolor dajesz wsteczne, a kierunki pod pomarańczowy + jakiś opornik. Od stopu ucinasz kable od kierunków
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Z którego kabla mam wziąć zasilanie dla kierunków?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2387
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Nic nie ucinaj , jeżeli zmowileś od Pawła emulatory to wyśle je z instrukcją, czy masz 2010 po lifcie?Rezor pisze:Wkładasz w miejsce wstecznych takie żarówki:
http://allegro.pl/dual-color-zarowka-le ... 11033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pod biały kolor dajesz wsteczne, a kierunki pod pomarańczowy + jakiś opornik. Od stopu ucinasz kable od kierunków
A jak nie to ja cię pokieruje , ale musisz mieć emulatory .
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
No jak 2010 to chyba musi być po lifcie Następny lifting jeśli się nie mylę to był w 2013. Albo nie wiem co dokładnie masz na myśli.
No właśnie chcę to zrobić z głową, nie psuć nić, bo wiem że się da.
No właśnie chcę to zrobić z głową, nie psuć nić, bo wiem że się da.
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Albo przekonaj Pawła, żeby w końcu wysłał mi te emulatory
2010 4.0v6 to chyba przed liftem elektryki/zawieszenia jeśli o to ci chodzi? Wyprodukowany w sierpniu 2009, modelowy 2010.
2010 4.0v6 to chyba przed liftem elektryki/zawieszenia jeśli o to ci chodzi? Wyprodukowany w sierpniu 2009, modelowy 2010.
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Witam, czy ktoś podpowiem jak przerobić tylne lampy w GT 2008r wstawiając kierunki w lampy cofania ? Mam zamiar zastosować żarówki całoszklane pomaranczowe W16W (16watowe) ? Analizowałem schematy z pierwszej strony, ale nie wiem który zastosować żeby stop palił się tak jak w serii a kierunki byly osobno zasilane.
Sprawdziłem kostkę c2280d w sjb i wszystkie piny się zgadzają, nie wiem tylko jak zrobić żeby przeróbka byla bezpieczna dla sterownika. Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Sprawdziłem kostkę c2280d w sjb i wszystkie piny się zgadzają, nie wiem tylko jak zrobić żeby przeróbka byla bezpieczna dla sterownika. Z góry dziękuję za każdą pomoc.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Nie będziesz miał wtedy wstecznego a wsteczy nie może się świecić w jednej sekcji razem z kierunkiem.
Jeżeli jednak chcesz zrobić jak piszesz, musisz użyć przekźników zasilanych 12v i sterowanych przednim kierunkowskazem.
Mam też jakbyś chciał przekaźniki elektroniczne nie pstrykające do 5 am obciążenia.
Jeżeli jednak chcesz zrobić jak piszesz, musisz użyć przekźników zasilanych 12v i sterowanych przednim kierunkowskazem.
Mam też jakbyś chciał przekaźniki elektroniczne nie pstrykające do 5 am obciążenia.
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Wsteczny bedzie osobno w dodatkowej lampie pod zderzakiem, ktora jest juz zrobiona przez poprzedniego wlasciciela jako przeciwmgłowe, doloze drugą taką samo symetrycznie dla światła wstecznego.
A jak trzeba przerobic sjb żeby nie padł ? Ile za takie przekaźniki sobie cenisz ?
A jak trzeba przerobic sjb żeby nie padł ? Ile za takie przekaźniki sobie cenisz ?
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Panowie, mam przerobione tylne światła z sekwencji USA na Europe (mruga pomarańczowy pasek na zewnętrz). Na zewnątrz wszystko mruga ok a w środku jest szybkie podwójne mrugnięcie podczas jednego dłuższego zgodnie z tym co na zewnątrz. Miał ktoś coś takiego? Mustang 2016
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2019-05-16, 12:39
- Model: Pony Edition
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Żółty
- Lokalizacja:: Wrocław
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Cześć wszystkim,
Jestem w trakcie przeróbki i dzięki schematom caniggia idzie to całkiem sprawnie. Kierunki przerobiłem szybko i bez problemów.
Potrzebowałbym za to trochę pomocy ze stopem, często mówicie o skorzystaniu z ze środkowego stopu w klapie, ale nigdzie nie pada w całym wątku jaki to będzie dokładnie pin w SJB?
Druga sprawa to jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć który pin w SJB zasila przeciwmgielne? Albo chociaż którym Pinem przychodzi sygnał z przełącznika przeciwmgielnych?
Jestem w trakcie przeróbki i dzięki schematom caniggia idzie to całkiem sprawnie. Kierunki przerobiłem szybko i bez problemów.
Potrzebowałbym za to trochę pomocy ze stopem, często mówicie o skorzystaniu z ze środkowego stopu w klapie, ale nigdzie nie pada w całym wątku jaki to będzie dokładnie pin w SJB?
Druga sprawa to jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć który pin w SJB zasila przeciwmgielne? Albo chociaż którym Pinem przychodzi sygnał z przełącznika przeciwmgielnych?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
3 stop to pin 39, jest tam opisane. Użyj przekaźnika jeżeli zostawiasz zwykle żarówki.
Fog musi być niezależnie włączany od przednich
Fog musi być niezależnie włączany od przednich