Nie dało mi to żyć więc od rana gdybałem w garażu jak to się sprawdza
opisze może komuś się przyda
zatem tak;
Zaopatrujemy się w koło wyskalowane na 360* coś jak kątomierz, o średnicy najlepiej minimum 25cm dla dokładności pomiaru, potrzebny jest też czujnik zegarowy wraz z podstawką magnetyczną.
Pierwszą czynnością jest znalezienie TDC górny martwy, czyli jak tłok jest w najwyższym położeniu,gdy kończy zamykać się zawór wydechowy,a zaczyna otwierać ssący, najprościej sprawdzić to czujnikiem zegarowym, można również za pomocą koła i blokady zakładanej na 1 cylinder z góry.
Kiedy już znajdziemy TDC, przykręcamy koło 360* do czoła wału korbowego w miejsce balancera, przykręcamy drucik do bloku jako wskażnik i ustawiamy koło 360* tak aby drucik nakierowany był na 0.
Następnie montujemy czujnik zegarowy na czoło liftera i kręcimy wałem w kierunku pracy silnika.
Kiedy wskazówka zegara zacznie się ponosić ustawiamy tarczkę na pozycji 0 i od tego momentu kręcimy wałem do osiągnięcia 0,050" czyli 1,27mm, a nie jak myślałem wcześniej 12,7mm

kiedy dojdziemy do 0,050" odczytujemy wynik np. 7* znaczy to,że wałek ten otwiera się na w 7* przed TDC kręcąc wałem dalej można odczytać pozostałe wartości wałka.
a to co wyszło;
Dane wałka Ford Racing Z303................moje zmierzone...................cofnięcie o 2*na wale
intake opening;....7* BTDC........................8* BTDC................................21* BTDC
intake closing;......41* ABDC.....................41* ABDC..............................54* ABDC
exhaust opening....51* BBDC....................52* BBDC
exhaust closing ;....3* BTD........................4* BTDC
Po w sumie nie wielkim przestawieniu zmiana spora, ciekawe co by zmieniło takie ustawienie jakby cylinder zaczął zaciągać mieszankę wcześniej o te 14* różnicy
Dr. Killer 8* na rozrządzie to naprawdę dużo chyba byś nawet nie odpalił motoru po takim dużym przestawieniu rozrządu

może przyspieszyłeś o jeden ząb na kółkach to by dało dokładnie 8*,ale też by trzeba odpowiednio przyspieszyć zapłon i wtryski powinny pózniej podać paliwo.
Myślę,że warto sobie to sprawdzić tym bardziej montując nowy wałek,
czytałem sporo opinii, że często się zdarza w przypadku aftermarketów spore rozbieżności między tym co podaje producent,a rzeczywistością, w sumie roboty nie wiele, a pewność jest
