[S197] awaria silnika? ;/
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
[S197] awaria silnika? ;/
Stała się rzecz okropna, mianowicie jak odpaliłem samochód, usłyszałem prawie że traktor i zobaczyłem lampeczkę check engine...
Jako że miałem 50km to empty, postanowiłem podjechać do stacji, licząc że zatankowanie pomoże... myliłem się:(
Dojechałem do domu (ok 10km) nie przekraczając 40km/h i średnie spalanie wyszło mi około 20km/100
Objawy:
- silnik strasznie głośno chodzi.
- z rur leci mało co spalin, mocno śmierdzą paliwem
- stojąc na światłach strasznie trzęsie samochodem i obroty lekko falują między 500-600
- ruszając ze świateł śmierdzi paliwem
- silnik mimo przejechania 10km jest zimnawy
Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? wcześniej silnik chodził bez najmniejszego problemu.
Jutro będę wiedział co pokazuje komputer to może będę wiedział coś więcej...
Jako że miałem 50km to empty, postanowiłem podjechać do stacji, licząc że zatankowanie pomoże... myliłem się:(
Dojechałem do domu (ok 10km) nie przekraczając 40km/h i średnie spalanie wyszło mi około 20km/100
Objawy:
- silnik strasznie głośno chodzi.
- z rur leci mało co spalin, mocno śmierdzą paliwem
- stojąc na światłach strasznie trzęsie samochodem i obroty lekko falują między 500-600
- ruszając ze świateł śmierdzi paliwem
- silnik mimo przejechania 10km jest zimnawy
Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? wcześniej silnik chodził bez najmniejszego problemu.
Jutro będę wiedział co pokazuje komputer to może będę wiedział coś więcej...
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 18:36 przez Pawellos, łącznie zmieniany 1 raz.
- Radek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
- Model: Brak
- Silnik: inny V8
- Kontakt:
1. Czy zmieniłeś olej jak ostatnio zaczynałeś mieć odgłosy?
2. To może być "wszystko".
3. Najprawdopodbniej padła Ci jakaś cewka i nie ma iskry. Nie ma spalania na jednym-dwóch cylindrach i silnik się trzęsie, dodatkowym argumentem przemawiającym za tą teorią jest zapach paliwa z wydechu - nie spala się bo nie działa cewka, i świeca.
4.Niestety może nie działaś świeca nie z powodu cewki a urwanej/uszkodzonej świecy, ta jak się dostała pod zawór - zawór out, obróbka głowicy. Jak uszkodziła gładź, tłok (mniej prawdopodobne) - remont bloku - ale serio mało prawdopodobne.
5.Padł Ci po prostu jakiś moduł/sterownik/komp i nie daje odpowiednio iskry, albo źle steruje wtryskiem
6.Padł wtrysk? Hmm... chyba nie takie objawy
7.Zimanwy silnik - nie wiem czy to pasuje/nie apsuje do ww teorii
Nie wiem jak jest w mustangu V8 4.6. Czy masz 8 cewewk, czy jedną? Są w tym silniku kable WN? Jak są do pewnie jedna cewka, jak nie ma to 8 na każdy cyl. jedna. Nie wiem nie znam się na tym silniku, kompletnie. Ww. info opiera się na mojej ogólnej znajomości i przygodach z silnikami beznynowymi.
P.S. Jakby był silnik na pasku to jeszcze rozrząd mógłby przeskoczyć, ale na łańcuchu to się nie zdarza
Nie przy takim przebiegu
[ Dodano: 2009-02-13, 06:56 ]
8.A może po prostu było gówniane paliwo?
9. Może ktoś Ci cukru nasypał do baku? Masz już kluczyk?
[ Dodano: 2009-02-13, 07:02 ]
10.Zatankowałeś ropę.
2. To może być "wszystko".
3. Najprawdopodbniej padła Ci jakaś cewka i nie ma iskry. Nie ma spalania na jednym-dwóch cylindrach i silnik się trzęsie, dodatkowym argumentem przemawiającym za tą teorią jest zapach paliwa z wydechu - nie spala się bo nie działa cewka, i świeca.
4.Niestety może nie działaś świeca nie z powodu cewki a urwanej/uszkodzonej świecy, ta jak się dostała pod zawór - zawór out, obróbka głowicy. Jak uszkodziła gładź, tłok (mniej prawdopodobne) - remont bloku - ale serio mało prawdopodobne.
5.Padł Ci po prostu jakiś moduł/sterownik/komp i nie daje odpowiednio iskry, albo źle steruje wtryskiem
6.Padł wtrysk? Hmm... chyba nie takie objawy
7.Zimanwy silnik - nie wiem czy to pasuje/nie apsuje do ww teorii
Nie wiem jak jest w mustangu V8 4.6. Czy masz 8 cewewk, czy jedną? Są w tym silniku kable WN? Jak są do pewnie jedna cewka, jak nie ma to 8 na każdy cyl. jedna. Nie wiem nie znam się na tym silniku, kompletnie. Ww. info opiera się na mojej ogólnej znajomości i przygodach z silnikami beznynowymi.
P.S. Jakby był silnik na pasku to jeszcze rozrząd mógłby przeskoczyć, ale na łańcuchu to się nie zdarza

[ Dodano: 2009-02-13, 06:56 ]
8.A może po prostu było gówniane paliwo?
9. Może ktoś Ci cukru nasypał do baku? Masz już kluczyk?
[ Dodano: 2009-02-13, 07:02 ]
10.Zatankowałeś ropę.
Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...
Jak na cewkę to dziwne objawy musiało by pójść kilka chyba. ale warto to sprawdzić. czytałem gdzieś że połączenia elektryczne w amerykańskich autach są bardzo wrażliwe na wodę i sól mógł gdzieś walnąć jakiś styk i komputer czegoś nie czyta albo coś przestało działać. - Marsz do warsztatu. 

[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
Gadałem z kumplem co się trochę zna i z opisu pierwsze co mi powiedział po przeczytaniu objawów że nie pali na conajmniej jeden cylinder. Czyli padło zasilanie cewki, padła cewka, padła świeca. Wystarczy że poszła porcelanka i zsunęła się na elektrodzie i już po iskrze. Paliwo się wlewa do cylindra ale się nie spala - stąd zapach paliwa w spalinach - Check engine bo lamda wariuje na skutek paliwa w spalinach.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
No i się wyjaśniło, albo zwierze o bardzo ostrych zębach, albo ktoś + ostry nóź zrobił mi kuku z przewodami po jednej stronie silnika.
Przecięte śą wiązki od cewek zapłonowych A, B, D i wiązka od świecy C.
Teoria ze zwierzęciem wzieła się stąd, że bez podniesienia maski raczej nie da sie tam dostać.. ;/
Myślicie że mogę tak pojechać do elektryka czy tylko laweta?:/
Przecięte śą wiązki od cewek zapłonowych A, B, D i wiązka od świecy C.
Teoria ze zwierzęciem wzieła się stąd, że bez podniesienia maski raczej nie da sie tam dostać.. ;/
Myślicie że mogę tak pojechać do elektryka czy tylko laweta?:/
To praktyka nie teoria! Konik został zaatakowany przez wielbicielkę izolacji samochodowych, czyli kunęPawellos pisze:No i się wyjaśniło, albo zwierze o bardzo ostrych zębach,
Teoria ze zwierzęciem wzieła się stąd, że bez podniesienia maski raczej nie da sie tam dostać.. ;/


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...