Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Forumowicz
- Posty: 837
- Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
- Model: Brutal
- Silnik: inny V8
- Kolor: Orange
- Lokalizacja:: Kraków
- Kontakt:
Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Niestety buczy jak diabli.
Tak jak na filmiku:
1. nowy wał aluminiowy jest o 3cm dłuższy od poprzedniego metalowego ale wszedł i jednak nie ociera nigdzie, a nawet ma mały luz więc ponoć przy IRS'ie takie coś przejdzie
2. tak właśnie buczy, jak słychać i nie jest to jednorodny dźwięk bo raz wyje przy mniejszych obrotach bardziej, a raz odwrotnie, mam małe wrażenie jakby coś tam ocierało o siebie ale raczej nie jest to nowy wał
3. poprzednie zębatki 3.27 widać, że jednak nie było fabrycznie ustawione od środka, a brało od samego początku (wewnętrznej części) wiec może tym śladem iść, nie środek lecz od razu od początku.
Co ciekawe na końcu w 2'38" ja siedzę za kierownicą i wciskam gaz gdy auto jest na biegu jałowym i... to ocieranie/buczenie słychać, a dyfer nie powinien być słyszalny na postoju więc może to nie buczenie dyfra, a jednak ten wał albo jeszcze coś innego?
Tak jak na filmiku:
1. nowy wał aluminiowy jest o 3cm dłuższy od poprzedniego metalowego ale wszedł i jednak nie ociera nigdzie, a nawet ma mały luz więc ponoć przy IRS'ie takie coś przejdzie
2. tak właśnie buczy, jak słychać i nie jest to jednorodny dźwięk bo raz wyje przy mniejszych obrotach bardziej, a raz odwrotnie, mam małe wrażenie jakby coś tam ocierało o siebie ale raczej nie jest to nowy wał
3. poprzednie zębatki 3.27 widać, że jednak nie było fabrycznie ustawione od środka, a brało od samego początku (wewnętrznej części) wiec może tym śladem iść, nie środek lecz od razu od początku.
Co ciekawe na końcu w 2'38" ja siedzę za kierownicą i wciskam gaz gdy auto jest na biegu jałowym i... to ocieranie/buczenie słychać, a dyfer nie powinien być słyszalny na postoju więc może to nie buczenie dyfra, a jednak ten wał albo jeszcze coś innego?
'95 GT http://tiny.pl/gj5qs
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
To chyba nie dyfer.
Nie możliwe aby na postoju wył.
Ale gość coś tam mówi tak czy inaczej o luzie, jeżeli o tym co myślę, to źle ustawiony.
Może źle zrobił pulleye.
Nie możliwe aby na postoju wył.
Ale gość coś tam mówi tak czy inaczej o luzie, jeżeli o tym co myślę, to źle ustawiony.
Może źle zrobił pulleye.
-
- Forumowicz
- Posty: 837
- Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
- Model: Brutal
- Silnik: inny V8
- Kolor: Orange
- Lokalizacja:: Kraków
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Mowi ze sluchal stetoskopem walu, skrzyni i dyfra i ze na 1000% dyfer. Mechanik twierdzi, ze kola zebate za bardzo nachodza na siebie. On zrobil za duzy luz bo nie chcial uszkodzic zebatek. Powinno byc mowi luz max do 30 st a tu jest duzo wiecej. Trzeba skasowac luz, zaczac bardzo ciasno najlepiej od 0 a on sobie pozniej i tak ten luz zlapie sam.
Wał sam z siebie ma tylko taki metaliczny podźwięk ale to dyfer wyje.
Wał sam z siebie ma tylko taki metaliczny podźwięk ale to dyfer wyje.
'95 GT http://tiny.pl/gj5qs
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Odgłos dyfra, zgadza się. Ale nie zgadza się z tym co napisałeś, ze na luzie na postoju też.
Luz ma być taki jak potrzeba.
Luz ma być taki jak potrzeba.
- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Na jałowym nie masz przeniesienia napędu na wał więc wał się nie kręci a tym samym dyfer więc to MUSI buczeć w skrzyni, wygląda jakby output shaft skrzyni był za głęboko wciśnięty ale czy fizycznie jest to możliwe to nie wiem. Luz na dyfrze wg mnie jest ok. U mnie jest podobny.
www.roadrunners.pl
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Chyba przez ten wał wszedł głębiej?? Daj stary wał i zobacz...RadAg! pisze: wygląda jakby output shaft skrzyni był za głęboko wciśnięty ale czy fizycznie jest to możliwe to nie wiem.
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Przy 2.16 słychać oprócz wycia jakieś ocieranie, zębatki takiego odgłosu nie dadzą.
Teraz oglądałem na laptopie, wyraźniej słychać, gość mówi, że luz ustawiony na 0.89, co w zasadzie jest kosmiczną wartością, 0.2 to okolice fabrycznego, jeżeli mówić o pomiarze na zębach - backlash, a nie ile wał się obraca. Chyba, że gość mówi o luzie na wale, a to całkiem inna sprawa.
Przed demontażem sprawdź faktycznie ze starym wałem na test.
Teraz oglądałem na laptopie, wyraźniej słychać, gość mówi, że luz ustawiony na 0.89, co w zasadzie jest kosmiczną wartością, 0.2 to okolice fabrycznego, jeżeli mówić o pomiarze na zębach - backlash, a nie ile wał się obraca. Chyba, że gość mówi o luzie na wale, a to całkiem inna sprawa.
Przed demontażem sprawdź faktycznie ze starym wałem na test.
-
- Forumowicz
- Posty: 837
- Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
- Model: Brutal
- Silnik: inny V8
- Kolor: Orange
- Lokalizacja:: Kraków
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
No ten aluminiowy wał sam z siebie ma taki metaliczny podźwięk gdzie metalowy był cichszy no i ten sam wał ma w swojej 01 Cobry znajomy amerykanin i to on mi go polecił i powiedział, że na 100% musi pasować. Przejechałem się z 200-300m i na tym wale auto lepiej chodzi.
Poproszę go by sprwdził, ze starym ale znow nie chce kolesiowi dokladac roboty bo i tak juz dlugo nad tym wszystkim siedzi.
Sluchalismy stetoskopem i to dyfer. Skrzynia teraz nie byla ruszana, nowa jest. Zrobila moze 2000km dopiero.
Poproszę go by sprwdził, ze starym ale znow nie chce kolesiowi dokladac roboty bo i tak juz dlugo nad tym wszystkim siedzi.
Sluchalismy stetoskopem i to dyfer. Skrzynia teraz nie byla ruszana, nowa jest. Zrobila moze 2000km dopiero.
'95 GT http://tiny.pl/gj5qs
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
a możesz powiedzieć jakim cudem wyje dyfer gdy auto stoii?adriank9 pisze:No ten aluminiowy wał sam z siebie ma taki metaliczny podźwięk gdzie metalowy był cichszy no i ten sam wał ma w swojej 01 Cobry znajomy amerykanin i to on mi go polecił i powiedział, że na 100% musi pasować. Przejechałem się z 200-300m i na tym wale auto lepiej chodzi.
Poproszę go by sprwdził, ze starym ale znow nie chce kolesiowi dokladac roboty bo i tak juz dlugo nad tym wszystkim siedzi.
Sluchalismy stetoskopem i to dyfer. Skrzynia teraz nie byla ruszana, nowa jest. Zrobila moze 2000km dopiero.
Bo ja se tego wyobrazić nie potrafię!
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.
Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
no popraw mnie ja się mylę jak auto stoii to wał się nie kręci czyli dyfer też nie i nie ma co wyć??caniggia pisze:Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.
Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
no to ja to całkiem inaczej przeczytałem ale tak to może być ;Pmorhot pisze:Adrianowi pewnie chodzi o moment wrzucenia luzu przy kręcących się jeszcze w powietrzu kołach.
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Forumowicz
- Posty: 837
- Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
- Model: Brutal
- Silnik: inny V8
- Kolor: Orange
- Lokalizacja:: Kraków
- Kontakt:
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Nie, nie.. Rzeczywiscie dziwne, ze na postoju gdy kola sie nie kreca, dodajac gazu slychac te jeki ale sprawdzilismy stetoskopem i to dyfer. Dyfer ma za duzy luz z tego co mowi mechanik. W poniedzialek dyfer idzie do caniggia 

'95 GT http://tiny.pl/gj5qs
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
'01 Cobra viewtopic.php?f=84&t=5153&start=105
'11 GT '13 GT302 Custom viewtopic.php?f=85&t=8986&p=156084#p156084
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
U niego auto nie stoi, podniesione było i jak koledzy pisali, może i koła się kręciły.pudel pisze:no popraw mnie ja się mylę jak auto stoii to wał się nie kręci czyli dyfer też nie i nie ma co wyć??caniggia pisze:Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.
Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
Zbadamy dyfer to będzie jasność, to akurat pewne ze luz jest za duży więc i tak trzeba poprawić.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia
Nic dziwnego że to aż tak wyło. Kółkami zaznaczone jak niewielkie powierzchnie styku były między kołami.
Luz między nimi 0.3mm, czyli tyle co górna granica dopuszczalna dla używanego mostu.
Dyferencjał był tak luźno włożony, ze po odkręceniu śrub mostków wypadł sam.
Z racji, że wypracowane jest tam, gdzie najmniej one normalnie ze sobą pracują, jest jeszcze szansa, że to nie będzie wyć, może jakieś mało znaczące miałczenie będzie.
Luz między nimi 0.3mm, czyli tyle co górna granica dopuszczalna dla używanego mostu.
Dyferencjał był tak luźno włożony, ze po odkręceniu śrub mostków wypadł sam.
Z racji, że wypracowane jest tam, gdzie najmniej one normalnie ze sobą pracują, jest jeszcze szansa, że to nie będzie wyć, może jakieś mało znaczące miałczenie będzie.