"bicie" dlatego w cudzysłowie, że nie badałem, czy jest to wina krzywienia tarcz, czy depozytu.
1. Fabryczne, nie dają rady na trasie testowej po 3 zakrętach, głośne, "bicie" na fabrycznych tarczach, brak na tuningowych, nie syfią za wiele, wg oznaczeń można się domyśleć, że są to Akebono, pewnie ProAct, wytrzymują hamowanie z ok 200.
2. Stoptech Street performance 309, Ciche, trochę więcej pylą niż fabryczne, coś jak Hawk HPS, raz udało mi się je zagrzać aby przestały działać na mojej trasie testowej, a ta jest gorsza niż nie jeden tor:) Fabryczne nie wytrzymują 3 zakrętów. Zimne wymagają 2-3 hamowań kontrolnych dla rozgrzania, im bardziej rozgrzane, tym lepiej, wysadzają z siedzenia. 99% opini w necie pozytywne, większość podobnie jak ja stwierdza, że biją na głowę popularne Hawk Ceramic, HPS, EBC red. Fabryczne tarcze nie "biją" z nimi. Nie niszczą tarcz.
Odporność do ok 1300F
3. Power Stop Z26, odpowiednik powyższego, czyli też półka Street performance, działają bardzo podobnie jak powyższe, może trochę lepiej zimne i bardziej stałe w "uczuciach" jeżeli chodzi o zmiany temperatur. Syfią tyle co fabryczne, mniej niż powyższe, bardziej zużywają tarcze niż powyższe. Na trasie testowej nie udało mi się ich zmęczyć, ale tarcze tak. Fabryczne tarcze "biją" z nimi, moje zaczynają jak są bardzo rozgrzane, czyli potrzebne są do nich jeszcze lepsze. Działają tak jak producent mi napisał, że będą działać. Nie ma opinii w necie, wielki plus ode mnie.
Odporność chyba nawet do 1500F
4. Bendix CT-3, jedne z lepszych ceramicznych klocków, same pozytywne opinie, nie nadają się niby na tor i bardziej agresywnej jazdy, choć jak narazie się sprawują przy ostrej jeździe, mam takie założone, więc do codziennej jazdy szczerze polecam, wytrzymują hamowanie z ponad 200, działają w zasadzie zimne, tam gdzie hawk ceramic puchną (dobrze hamowanie ze 160), te nie maja zamiaru, próbowałem z 220. Fabryczne tarcze "nie biją" z nimi, brak widocznego syfu. Czuły, twardy pedał.
Dobrze czucie zimne i podobne ciepłe. W zasadzie same pozytywy od daily driverów w necie. Odpornosć ok 750F.
5. Hawk PC - Performance Ceramic, nie ma nic wspólnego z Performance, Dobrze hamują po mieście i na zimno, choć też dopiero za drugim razem, puchną przy drugim hamowaniu ze 160 do zera. Nie "biją" tarcze tuningowe, zwykłych nie sprawdzałem. Okazuje się, że to są te same klocki, które za pół ceny można kupić Wagner na rock auto - Wagner. Odpornosć ok 700F.
6. Hawk HPS, syfią, wytrzymują więcej niz PC, zimne słabo, na trasie testowej poddały się w połowie tego co Stoptech. Z 240 hamują, ale "miękko", nie wysadzają z fotela jak stoptech. Nie "biją" na tuningowych tarczach, zwykłych nie sprawdzałem. Odporność ok 800F
7. EBC Red, można je porównywac do Stoptech i Z26 z paramerów, ale nie dorastają im do pięt. Głośne, zimne nie hamują, w zasadzie trzeba non stop dawać po heblach aby je utrzymać w funkcji hamowania, syfią, nie testowałem na swoim aucie, ale z kolegą, z 200 po chwili hamowania nie dawało się zablokować kół, słaba początkowa reakcja. Tarcze były EBC w komplecie.
8. EBC Yellow, to mały test na aucie Foosa, tylko na rozgrzanych, ale podobno na zimno jest 30% hamowania. Na rozgrzanych dobre początkowe hamowanie, wysadzają z fotela przy mocniejszym, głośne strasznie, na torze koledzy mówią, że dają radę, nie wiem jak z syfieniem.
10. Motocraft - sa organiczne, najlepsze na zimno, nie nadają się do dużych prędkości, ze 160 jeszcze się da, syfią. Ford oryginał, czyli p. 1 lepsze.
Co ciekawe, fabrycznie sa klocki z p. 1 ceramiczne, a w US na wymianę dają właśnie te, a one nie mają nic wspólnego z tymi co auto wyjeżdża z fabryki. Za to te właśnie dają taki europejski feel, czuły pedał, łatwo się poddają.
11. Performance Friction Z-Rated (PFCZ), klocki fabrycznie montowane przez Forda w Bullitt oraz Boss 302. Zimne działają jak fabryczne, da się zblokować koła, ciepłe są bardzo czułe na początku ruchu pedału hamulca (jak w RS), ale aby zachamować mocno, trzeba mocno depnąć i pedał schodzi nisko. To samo z dużych prędkości. Kilka hamowań z 240 z rzędu nie robi im różnicy, dość stabilne w funkcji temperatury. Nie syfią.
Żadne z powyższych klocków które osobiście testowałem na swoim aucie nie piszczały.
Testowałem klocki typu daily driver i street performance, oprócz EBC z klientami, reszta na moim aucie w dość krótkich odstępach czasu abym jeszcze pamiętał jak które jechały:) Nie dopisuję tutaj Cetric Posi Quiet extended Life które miałem w V6, gdyż v6 jest lżejszy i było to już trochę czasu temu, więc odczucia były by inne. Wszystkie miały procedurę "bed-in" jak producent zaleca plus kilka dni jazdy codziennej na dotarcie.
Na test pojechałem też octavią na tą samą trasę, okazuje się, że to że hamulce są "czułe" i się wydaje że to jest hiper super, to właśnie poddały się w połowie trasy. Sprawdziłem co to za klocki i okazuje się, że to ATE organiczne. Stąd Klocki Motocrafta dają prawie takie samo czucie, i tez się poddają, ale Bendixy dają jeszcze lepsze i się nie poddają łatwo.
Tak więc finalnie okazuje się, że nie ma na świecie klocków które mają czucie auta EU, np octavi RS i jednocześnie wytrzymają maksymalne dziczenie...

Dobrze że serwo da się przerobić, bo bez tego żadne z powyższych nie zbliżają się w działaniu do Octavki.
Na tą chwilę jako daily driver, np krótkie odcinki, bez rozgrzewania, małe KJS, może spokojny tor nie wymagający dla hamulców, czyste felgi, ciche hamowanie - Bendix CT-3.
Agresywna jazda, nawet jakiś tor średnio wymagający, hamowanie z dużych prędkości, PFC-Z, Z26 (z dobrymi tarczami),, Stoptech, Hawk HPS w takiej kolejności, Z26 można zamienić ze Stoptech, zależy czy ktoś bardziej toleruje syf, czy zużycie tarcz, ew wymaga mocniejszego hamowania wraz z wzrostem temperatury.
Co mi zostało/zostanie do sprzedania tu:
viewtopic.php?f=34&t=6345&p=113933#p113933" onclick="window.open(this.href);return false;