Testy klocków daily driver/street performance by Caniggia:)

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Testy klocków daily driver/street performance by Caniggia:)

Post autor: caniggia » 2013-05-14, 23:55

Takie ostatnie hobby, testowanie hamulców przy okazji poszukiwania czucia które lubię:) Tanio nie było, ponad 2.5k, ale co tam...

"bicie" dlatego w cudzysłowie, że nie badałem, czy jest to wina krzywienia tarcz, czy depozytu.

1. Fabryczne, nie dają rady na trasie testowej po 3 zakrętach, głośne, "bicie" na fabrycznych tarczach, brak na tuningowych, nie syfią za wiele, wg oznaczeń można się domyśleć, że są to Akebono, pewnie ProAct, wytrzymują hamowanie z ok 200.

2. Stoptech Street performance 309, Ciche, trochę więcej pylą niż fabryczne, coś jak Hawk HPS, raz udało mi się je zagrzać aby przestały działać na mojej trasie testowej, a ta jest gorsza niż nie jeden tor:) Fabryczne nie wytrzymują 3 zakrętów. Zimne wymagają 2-3 hamowań kontrolnych dla rozgrzania, im bardziej rozgrzane, tym lepiej, wysadzają z siedzenia. 99% opini w necie pozytywne, większość podobnie jak ja stwierdza, że biją na głowę popularne Hawk Ceramic, HPS, EBC red. Fabryczne tarcze nie "biją" z nimi. Nie niszczą tarcz.
Odporność do ok 1300F

3. Power Stop Z26, odpowiednik powyższego, czyli też półka Street performance, działają bardzo podobnie jak powyższe, może trochę lepiej zimne i bardziej stałe w "uczuciach" jeżeli chodzi o zmiany temperatur. Syfią tyle co fabryczne, mniej niż powyższe, bardziej zużywają tarcze niż powyższe. Na trasie testowej nie udało mi się ich zmęczyć, ale tarcze tak. Fabryczne tarcze "biją" z nimi, moje zaczynają jak są bardzo rozgrzane, czyli potrzebne są do nich jeszcze lepsze. Działają tak jak producent mi napisał, że będą działać. Nie ma opinii w necie, wielki plus ode mnie.
Odporność chyba nawet do 1500F

4. Bendix CT-3, jedne z lepszych ceramicznych klocków, same pozytywne opinie, nie nadają się niby na tor i bardziej agresywnej jazdy, choć jak narazie się sprawują przy ostrej jeździe, mam takie założone, więc do codziennej jazdy szczerze polecam, wytrzymują hamowanie z ponad 200, działają w zasadzie zimne, tam gdzie hawk ceramic puchną (dobrze hamowanie ze 160), te nie maja zamiaru, próbowałem z 220. Fabryczne tarcze "nie biją" z nimi, brak widocznego syfu. Czuły, twardy pedał.
Dobrze czucie zimne i podobne ciepłe. W zasadzie same pozytywy od daily driverów w necie. Odpornosć ok 750F.

5. Hawk PC - Performance Ceramic, nie ma nic wspólnego z Performance, Dobrze hamują po mieście i na zimno, choć też dopiero za drugim razem, puchną przy drugim hamowaniu ze 160 do zera. Nie "biją" tarcze tuningowe, zwykłych nie sprawdzałem. Okazuje się, że to są te same klocki, które za pół ceny można kupić Wagner na rock auto - Wagner. Odpornosć ok 700F.

6. Hawk HPS, syfią, wytrzymują więcej niz PC, zimne słabo, na trasie testowej poddały się w połowie tego co Stoptech. Z 240 hamują, ale "miękko", nie wysadzają z fotela jak stoptech. Nie "biją" na tuningowych tarczach, zwykłych nie sprawdzałem. Odporność ok 800F

7. EBC Red, można je porównywac do Stoptech i Z26 z paramerów, ale nie dorastają im do pięt. Głośne, zimne nie hamują, w zasadzie trzeba non stop dawać po heblach aby je utrzymać w funkcji hamowania, syfią, nie testowałem na swoim aucie, ale z kolegą, z 200 po chwili hamowania nie dawało się zablokować kół, słaba początkowa reakcja. Tarcze były EBC w komplecie.

8. EBC Yellow, to mały test na aucie Foosa, tylko na rozgrzanych, ale podobno na zimno jest 30% hamowania. Na rozgrzanych dobre początkowe hamowanie, wysadzają z fotela przy mocniejszym, głośne strasznie, na torze koledzy mówią, że dają radę, nie wiem jak z syfieniem.

10. Motocraft - sa organiczne, najlepsze na zimno, nie nadają się do dużych prędkości, ze 160 jeszcze się da, syfią. Ford oryginał, czyli p. 1 lepsze.
Co ciekawe, fabrycznie sa klocki z p. 1 ceramiczne, a w US na wymianę dają właśnie te, a one nie mają nic wspólnego z tymi co auto wyjeżdża z fabryki. Za to te właśnie dają taki europejski feel, czuły pedał, łatwo się poddają.

11. Performance Friction Z-Rated (PFCZ), klocki fabrycznie montowane przez Forda w Bullitt oraz Boss 302. Zimne działają jak fabryczne, da się zblokować koła, ciepłe są bardzo czułe na początku ruchu pedału hamulca (jak w RS), ale aby zachamować mocno, trzeba mocno depnąć i pedał schodzi nisko. To samo z dużych prędkości. Kilka hamowań z 240 z rzędu nie robi im różnicy, dość stabilne w funkcji temperatury. Nie syfią.

Żadne z powyższych klocków które osobiście testowałem na swoim aucie nie piszczały.

Testowałem klocki typu daily driver i street performance, oprócz EBC z klientami, reszta na moim aucie w dość krótkich odstępach czasu abym jeszcze pamiętał jak które jechały:) Nie dopisuję tutaj Cetric Posi Quiet extended Life które miałem w V6, gdyż v6 jest lżejszy i było to już trochę czasu temu, więc odczucia były by inne. Wszystkie miały procedurę "bed-in" jak producent zaleca plus kilka dni jazdy codziennej na dotarcie.
Na test pojechałem też octavią na tą samą trasę, okazuje się, że to że hamulce są "czułe" i się wydaje że to jest hiper super, to właśnie poddały się w połowie trasy. Sprawdziłem co to za klocki i okazuje się, że to ATE organiczne. Stąd Klocki Motocrafta dają prawie takie samo czucie, i tez się poddają, ale Bendixy dają jeszcze lepsze i się nie poddają łatwo.
Tak więc finalnie okazuje się, że nie ma na świecie klocków które mają czucie auta EU, np octavi RS i jednocześnie wytrzymają maksymalne dziczenie... :zly: choć jest jakiś kompromis.
Dobrze że serwo da się przerobić, bo bez tego żadne z powyższych nie zbliżają się w działaniu do Octavki.

Na tą chwilę jako daily driver, np krótkie odcinki, bez rozgrzewania, małe KJS, może spokojny tor nie wymagający dla hamulców, czyste felgi, ciche hamowanie - Bendix CT-3.
Agresywna jazda, nawet jakiś tor średnio wymagający, hamowanie z dużych prędkości, PFC-Z, Z26 (z dobrymi tarczami),, Stoptech, Hawk HPS w takiej kolejności, Z26 można zamienić ze Stoptech, zależy czy ktoś bardziej toleruje syf, czy zużycie tarcz, ew wymaga mocniejszego hamowania wraz z wzrostem temperatury.

Co mi zostało/zostanie do sprzedania tu:
viewtopic.php?f=34&t=6345&p=113933#p113933" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2013-06-04, 10:36

Dopisałem PFC-Z, Performance Friction Z-Rated z Bullitta/Boss 302.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2013-06-04, 22:37

pytanie co znaczy męczyć, bo można hamować 10x z rzędu z 250 a i 10x z rzędu z 100km/h.
PFCZ jest fabrycznie w Boss i z tuningowych najlepiej działał na zimno.
Najlepiej to jakbyś okreslił czego Ci brakuje w obecnych i jakie to są.



Awatar użytkownika
MarcinCz
Stowarzyszenie MKP
Posty: 108
Rejestracja: 2012-06-26, 17:18
Model: SHELBY GT350
Silnik: inny V8
Kolor: RACE RED
Lokalizacja:: OKUNIEW

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: MarcinCz » 2013-06-05, 07:11

caniggia pisze:pytanie co znaczy męczyć, bo można hamować 10x z rzędu z 250 a i 10x z rzędu z 100km/h.
PFCZ jest fabrycznie w Boss i z tuningowych najlepiej działał na zimno.
Najlepiej to jakbyś okreslił czego Ci brakuje w obecnych i jakie to są.
obecnie fabryczne
i pytanie czy zakładac fabryczne czy coś mocniejszego bo styl jazdy mam różny jak mnie najdzie a jak już mnie najdzie to wtedy nie ma lekko :P


Gdy pędzisz 300km/h to co przed tobą to już historia ;) ;)

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: stang232 » 2013-06-05, 07:39

MarcinCz pisze:
caniggia pisze:pytanie co znaczy męczyć, bo można hamować 10x z rzędu z 250 a i 10x z rzędu z 100km/h.
PFCZ jest fabrycznie w Boss i z tuningowych najlepiej działał na zimno.
Najlepiej to jakbyś okreslił czego Ci brakuje w obecnych i jakie to są.
obecnie fabryczne
i pytanie czy zakładac fabryczne czy coś mocniejszego bo styl jazdy mam różny jak mnie najdzie a jak już mnie najdzie to wtedy nie ma lekko :P
MarcinCz bardzo istotne jest czego oczekujesz, bo te wyczynowe działają super dopiero jak się rozgrzeją (swoją wyższość udowodnią na torze)
te mniej sportowe, czyli jak większość sądzi gorsze doskonale zdają egzamin przy normalnej jeździe, ale już gorzej radzą sobie przy ekstremalnych hamowaniach typu jak cannigia pisze 10x z rzędu z 250.
Nie bądź zdziwiony że jak wyjedziesz na nich spod domu przejedziesz kilkaset metrów i nagle coś ci wyskoczy ( to one gówno dadzą i będzie płacz, że przecież tyle dałem za kocki, że wytrzymują do 1000st C, droga hamowania 100-0 wyniosła nagle 45m, zamiast 35m jak na fabrycznych).


Obrazek

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: XerofaN » 2013-06-05, 14:46

a pamietasz jakie u mnie sa klocki? te cetri post quite extended life? bo jesli tak to faktycznie na dlugo starczaja ;] poki co jeszcze mam kupe klocka a przejechalem nie malo i pare torow bylo :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2013-06-05, 14:50

Tak, takie właśnie są u Ciebie.

Możesz ew opisać jak działają zimne/ciepłe/z dużej prędkości, bo ja to już nie pamiętam:(
1. Czy da się zblokować koła na pierwszym hamowaniu z powiedzmy 40-50km/h
2. Czy da się zblokować koła z 200
3. czy po hamowaniu z 200 jeszcze hamują i jak



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: XerofaN » 2013-06-05, 15:02

szczerze to nie katuje ich z 200 do 0, tak wiec na razie nie powiem :P moze po niedzieli po ulezy :P
ogolnie to nie narzekam hamuja jak dla mnie bardzo dobrze, chyba sa ciche ale ja tam sie specjalnie nie ptaszek , no i na pewno na dlugo starczaja bo nie wiem kiedy montowales ale ja juz zrobilem na nich ze 25k km i jeszcze ich sporo tam jest.



Awatar użytkownika
MarcinCz
Stowarzyszenie MKP
Posty: 108
Rejestracja: 2012-06-26, 17:18
Model: SHELBY GT350
Silnik: inny V8
Kolor: RACE RED
Lokalizacja:: OKUNIEW

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: MarcinCz » 2013-06-06, 07:02

podsumowując najlepsze bedą fabryczne bo i na codzień i na tor :)


Gdy pędzisz 300km/h to co przed tobą to już historia ;) ;)

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2013-06-06, 09:37

Skoro wytrzymałość fabrycznych Ci wystarcza, a chcesz jakiś upgrade, jak chcesz coś na codzień takie co hamują zimne to możesz spróbować Bendix Titanium Mettalic. CT-3 niestety nie są dostępne do Brembo.



Kasuf
Posty: 2
Rejestracja: 2014-12-22, 19:46
Model: GT500
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarny

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: Kasuf » 2014-12-22, 19:48

Ja na zimę zostawiłbym fabrycznę a na wiosnę dozbierał trochę i kupił coś konkretnego :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2015-01-09, 15:01

Na codzień tak, ale na pewno nie na tor i do dynamicznej jazdy.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: Stachu_xjr » 2015-01-12, 11:31

Kwiatuszku :D , jesli to co masz w opisie za posiadasz BOSS-a to masz inną tarcze i zacisk co za tym idzie wielkosc klocków też , a tu Paweł w GT testował i miał z czym porównac



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2015-01-12, 11:45

większość ludzi jeździ na fabrycznych, fabrycznym zawieszeniu, fabrycznych tarczach etc i jest zadowolona...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Testy klocków daily driver/street performance by Caniggi

Post autor: caniggia » 2015-01-12, 12:08

Uważać że na fabrycznych na codzień się dobrze jeździ można jedynie wtedy, gdy się innych nie spróbowało...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”