[S197] LED "dwuwłóknowe" - mam zgryz.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

[S197] LED "dwuwłóknowe" - mam zgryz.

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-07, 15:20

Witek.
Zanabyłem toto drogą kupna od Pawellosa i noszwmordęjeża za nic nie chcą działać pozycyjne. Do zasilacza bez problemu, nawet pełnych 9V nie potrzeba by świeciły, na żółto też pięknie się włączają, a po zdjęciu napięcia z żółtych przełączają się abarot na białe, a w aucie ni cholery - na żółto gites, białych niet. Pomierzyłem napięcia na oprawkach i dostaję jakieś szczątkowe 9.36V na stykach od kierunków/stopów, więc podejrzewałem że to niejako "blokuje" pozycyjne, ale po zwarciu tego do masy nie zmienia się absolutnie nic (bezpiecznika też nie wywaliło żadnego). Myślałem że to może jakieś upływy przez pozostałe żarówki z tyłu więc wywaliłem wszystkie - nadal nic, kierunki działają, pozycji nie ma. Ki czort ? Ma ktoś pomysł o co biega ?
Aha, polaryzacja się zgadza, trzeba uważać jak się je wsadza w oprawki, generalnie jak się oprawce w aucie przyjrzeć to widać dwa styki połączone ze sobą (masa). Dla żarówki nie ma znaczenia jak ją wsadzimy, ale dla LEDa musi być konkretnie.

BTW - efekt bardzo ładny, kolor się zgadza, całkiem dobrze widoczne.
BTW 2 - musiałem lekko zeszlifować same końcówki oprawek bo LED opierał się na nich dołem swojej oprawki i nie chciał wejść na tyle by "łapki" trzymały cokół.

Update: po odizolowaniu styku kierunek/stop światło pozycyjne się pojawiło, czyli wychodzi na to że to napięcie szczątkowe mi jednak miesza. Sekcja oświetlona białym LEDem jest nieco jaśniejsza i ma lekko różowo-pomarańczowe zabarwienie w stosunku do sekcji z normalną żarówką. Walczę dalej.
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:10 przez Magic 2OO, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-08, 16:59

No i jak tam?;] zrobiłeś coś ciekawego?



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-08, 22:10

Na razie nie.


Pozdrawiam - Maciek.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-12, 16:07




sumarycznie - mam teraz 6x postoj, 6x 2stop 2x przeciwmgielne - jak wlaczaja sie, to wylaczaja stop na srodkowym, wsteczne zostalo na miejscu. na srodkowym jak wlacza sie kierunek, to rozlacza na niej postoj i stop (funkcja samej zarowki).

elementy uzyte 6x opornik 330ohm (aby zrobic wieksza roznice w natezeniu pomiedzy postojem a stopem), 2x opornik 120ohm (do zarowki nowej, aby wyrownac natezenie do pozostalych - jest jasniejsza), 8xdioda prostownicza, 2x opornik 6ohm 50W (potrzebny do pre 2008 - sterownik nie przystosowany do led), 2 razy przekaznik od odlaczania stopu na srodku. Podtojowe nalezy podlaczyc z tylnych obrysowych, bo tam sterownik nie sprawdza zarowek. reszta byla wczesniej...

mruga szybko bo jeszcze nie bralem opornikow.



Problem Twoich ledow jest taki, ze mustang ich nie widzi, szybko mrugnie i zaraz gasnie.
postoj trzeba wziasc z obrysowek tylnych jak napisalem wczesniej.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-12, 20:51

Wygląda bajerancko - nasz ideał, tylko ta plątanina kabli, oporników, przekaźników, diod i Bóg wie czego jeszcze trochę odstrasza... Nie żeby mało wiarygodne - raczej mało powtarzalne. No, chyba, że jakiś schemacik by to rozjaśnił ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-12, 21:05

czesc, nie ma zadnej plataniny kabli, wszystko pod lampa wyglada jak oryginal za wyjatkiem odgalezienia na przekaznik. Jak bede mial chwile to narysuje schemata, prosta sprawa, ew zrobie zdjecie pod lampa jak to wyglada jak bede je sciagal nastepnym razem.

caniiggia



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-12, 21:20

a sam to robiłeś czy jakiś elektryk? ;)
I czy jakby do Ciebie podjechać, to jesteś w stanie coś podobnego zrobić w jakimś nie dużym czasie? ;)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-05-12, 22:22

caniggia pisze:


sumarycznie - mam teraz 6x postoj, 6x 2stop 2x przeciwmgielne - jak wlaczaja sie, to wylaczaja stop na srodkowym, wsteczne zostalo na miejscu. na srodkowym jak wlacza sie kierunek, to rozlacza na niej postoj i stop (funkcja samej zarowki).

elementy uzyte 6x opornik 330ohm (aby zrobic wieksza roznice w natezeniu pomiedzy postojem a stopem), 2x opornik 120ohm (do zarowki nowej, aby wyrownac natezenie do pozostalych - jest jasniejsza), 8xdioda prostownicza, 2x opornik 6ohm 50W (potrzebny do pre 2008 - sterownik nie przystosowany do led), 2 razy przekaznik od odlaczania stopu na srodku. Podtojowe nalezy podlaczyc z tylnych obrysowych, bo tam sterownik nie sprawdza zarowek. reszta byla wczesniej...

mruga szybko bo jeszcze nie bralem opornikow.



Problem Twoich ledow jest taki, ze mustang ich nie widzi, szybko mrugnie i zaraz gasnie.
postoj trzeba wziasc z obrysowek tylnych jak napisalem wczesniej.
Trochę dziwnie miga ten kierunek szybko i nierównomiernie i środkowy postój wygląda bladziej od reszty - ale może to urok filmu???


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-12, 23:02

"Trochę dziwnie miga ten kierunek szybko i nierównomiernie i środkowy postój wygląda bladziej od reszty - ale może to urok filmu???"

Jak napisalem wczesniej mriga szybko, bo bez opornikow symulujacych zarowki,
a nierownomiernie to juz urok filmu, w nast tyg, wystawie na vimeo w HD.

oporniki sa tak dobrane ze w jasnosci nie ma roznicy, natomiast fakt ze na srodkowej lampie jest zarowka od pawellosa powoduje ze ona troche inaczej odbija swiatlo, ma inaczej ulozone diody. Na filmie jest taki efekt, jak z bliska sie przypatrzysz to tez, natomiast w dzien - zadnej roznicy, w nocy z 5m juz tez tej roznicy nie ma, tez jak patrzy sie na wysokosci swiatel, to nie ma roznicy, a z bokow czy gory, juz tez inaczej widac,tak naprawde to 2 skrajne tez minimalnie inaczej swieca z powodu innej konstrukcji odblasku, pomimo ze takie same zarowki.

"a sam to robiłeś czy jakiś elektryk? ;)
I czy jakby do Ciebie podjechać, to jesteś w stanie coś podobnego zrobić w jakimś nie dużym czasie? ;)"

Sam robilem, to znaczy jakis m in. elektryk:) Zajelo mi to ok. 1,5 dnia, tylko ze to juz druga przerobka, pierwsza byla std. Mysle ze teraz w jeden dzien bym machnal, chyba ze instalacja juz jest przerobiona i z przodu nie trzeba nic grzebac, to mysle z 5-6h.

Gdzies to w Opolu jak cos.

Pozdro
caniggia.

[ Dodano: 2009-05-12, 23:41 ]
no to znalazlem chwile czasu na prowizorycznego schemata, lepszego chyba nie potrzeba...
Załączniki
tylne swiatla.jpg



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-13, 00:42

Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.

Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.

[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-05-13, 08:15

ja mam wszystkie ledy, na zarowkach jest za duza roznica. Jak pisalem wczesniej, na zywo nie widac roznicy.

[ Dodano: 2009-05-13, 08:15 ]
Pawellos pisze:Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.

Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.

[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D

I diody sa bardzo wazne - wszystkie musza byc tam gdzie narysowane.

[ Dodano: 2009-05-19, 12:46 ]
Pawellos pisze:Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.

Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.

[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D
Zapalaja sie po chwili (sek jak nie rozpozna kierunkowskazu) i to w dodatku powoli sie rozjasnia, co nawet ma sens, zeby ktos z tylu nie pomyslal sobie ze mu stop sie zapala.

[ Dodano: 2009-05-19, 13:19 ]
Myslalem jeszcze nad tym zeby tak nie bylo, czyli np tak jak w passacie, do zrobienia, tylko trzeba rozebrac zarowke i odlaczyc przekaznik czy co tam jest w srodku, zeby nie odlaczal postoju automatycznie tylko zrealizowac to zewnetrznym przekaznikiem, wtedy mrugaloby zamienie.

can

[ Dodano: 2009-06-20, 12:43 ]
to troche lepszy filmik ze swiatlami juz na gotowo:




[ Dodano: 2009-06-20, 13:06 ]
udalo mi sie zrobic bez opornikow, jak bede mial chwile to napisze jak oszukac sterownika - nie moze byc ledow wtery na przednich kierunkach.



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-07-29, 23:07

Po wielkich bólach i testach polskich ledów z allegro zdecydowałem się zamówić postojowe jednokolorowe także w vleds, od razu jak przyszły, to widać było znacznie lepszą jakość więc w końcu dziś zrobiłem swoje światła i w końcu jestem z nich zadowolony.

Nie liczyły się dla mnie jak u caniggia, 3 stopy, to co chciałem osiągnąc to 3x postojowe i zgodne z przepisami światła.

Mam więc tak:
lewa lampa od lewej: postój/stop, postój/kierunek, postój/(jak kupie oprawkę dobrą, to będzie jeszcze przeciwmgielne)

prawa strona lustrzane odbicie.

Do "przyciemnienia" postojowych użyłem po 2 oporniki 68omów 5W (na żarówkę, łącznie 12) i świeci wszystko ładnie, jako że to te same diody w dwukolorowej i jednokolorowej, to między nimi nie musiałem równać i wszystko wygląda git :)

Przerabiałem na bazie już wcześniej rozdzielonych świateł także nie będę mówił jak to tam dalej mam porobione.

Postaram się jeszcze dziś nagrać filmik, jak tylko będę miał jakąś osobę do naciskania, ale to i tak będzie tylko komórka więc nie ma co liczyć na wiele ;)

[ Dodano: 2009-07-29, 23:12 ]
jakby kogoś interesowały ledy białe, użyłem takich: http://v-leds.com/Exterior-LED/Back-Up- ... 8-1-2.html

[ Dodano: 2009-07-30, 12:36 ]
Filmik nagrany komórką, nie ma najmniejszego sensu, także olewam jego wrzucanie..:)



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-03, 22:54

Czy dobrze pamiętam, że oprawki do żarówek wkręcane w tylne lampy to są te od Tico? A może od innych aut też pasują? Wie ktoś, gdzie je można dostać? Mam na myśli te oprawki wkręcane w tylne lampy o ok. 1/4 obrotu: postój, stop, kierunek. Szukam do żarówek dwuwłóknowych, europejskich (okrągłe z bolcami po bokach).



Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2009-08-03, 23:08

Pawellos, ja tez juz zamówilem na v-leds LEDY ale dwukolorowe...poniewaz bede chcial zrobic podobny efekt jaki ma caniggia w tylnych lampach...
Przód mam przerobiony tak ze po jednej LEDzie mam włożonej do lampy przecimgieglnej na grillu...efekt lekko niebieskawy :D
Czekam na dostawe...

Jesli chodzi o ledy jednokolorowe to w Poznaniu gdzie to wszystko bede przerabial- troche juz przerobilem u chlopaków na Czarnkowskiej- oni maja dojcie do jednokolorowych LEDów...podpytam po jakiej cenie moga w razie czego zalatwiac ;) Slyszalem ze okolo 40zł/szt.


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2009-08-04, 11:14

Przymierzam się do przeróbki świateł u siebie. Pomóżcie zebrać mi wszystko razem bo powoli się gubię :wstyd:

Przód: Chcę założyć przezroczyste kierunki i włożyć dwukolorowe LED + mały LED
Tył: Zmiana jednej żarówki na dwukolorowy LED + przeróbka instalacji

Czy na przód i tył zakłada się te same LEDy dwukolorowe?
Czy to te: http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 7-1-2.html ??
Te są chyba 6K, są tam też 5K, które wybieraliście? Które lepiej wyglądają?

Gdzie najlepiej, najtaniej kupować kierunki przednie? ebay, czy jakiś sklep?
Czy te małe na przód też zamawiać z VLEDS?

a może to wszystko da się kupić w Polsce? :)

[ Dodano: 2009-08-04, 21:03 ]
No nikt nie podpowie ? Bądźcie ludźmi :padam:

:D :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”