[S197] LED "dwuwłóknowe" - mam zgryz.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
[S197] LED "dwuwłóknowe" - mam zgryz.
Witek.
Zanabyłem toto drogą kupna od Pawellosa i noszwmordęjeża za nic nie chcą działać pozycyjne. Do zasilacza bez problemu, nawet pełnych 9V nie potrzeba by świeciły, na żółto też pięknie się włączają, a po zdjęciu napięcia z żółtych przełączają się abarot na białe, a w aucie ni cholery - na żółto gites, białych niet. Pomierzyłem napięcia na oprawkach i dostaję jakieś szczątkowe 9.36V na stykach od kierunków/stopów, więc podejrzewałem że to niejako "blokuje" pozycyjne, ale po zwarciu tego do masy nie zmienia się absolutnie nic (bezpiecznika też nie wywaliło żadnego). Myślałem że to może jakieś upływy przez pozostałe żarówki z tyłu więc wywaliłem wszystkie - nadal nic, kierunki działają, pozycji nie ma. Ki czort ? Ma ktoś pomysł o co biega ?
Aha, polaryzacja się zgadza, trzeba uważać jak się je wsadza w oprawki, generalnie jak się oprawce w aucie przyjrzeć to widać dwa styki połączone ze sobą (masa). Dla żarówki nie ma znaczenia jak ją wsadzimy, ale dla LEDa musi być konkretnie.
BTW - efekt bardzo ładny, kolor się zgadza, całkiem dobrze widoczne.
BTW 2 - musiałem lekko zeszlifować same końcówki oprawek bo LED opierał się na nich dołem swojej oprawki i nie chciał wejść na tyle by "łapki" trzymały cokół.
Update: po odizolowaniu styku kierunek/stop światło pozycyjne się pojawiło, czyli wychodzi na to że to napięcie szczątkowe mi jednak miesza. Sekcja oświetlona białym LEDem jest nieco jaśniejsza i ma lekko różowo-pomarańczowe zabarwienie w stosunku do sekcji z normalną żarówką. Walczę dalej.
Zanabyłem toto drogą kupna od Pawellosa i noszwmordęjeża za nic nie chcą działać pozycyjne. Do zasilacza bez problemu, nawet pełnych 9V nie potrzeba by świeciły, na żółto też pięknie się włączają, a po zdjęciu napięcia z żółtych przełączają się abarot na białe, a w aucie ni cholery - na żółto gites, białych niet. Pomierzyłem napięcia na oprawkach i dostaję jakieś szczątkowe 9.36V na stykach od kierunków/stopów, więc podejrzewałem że to niejako "blokuje" pozycyjne, ale po zwarciu tego do masy nie zmienia się absolutnie nic (bezpiecznika też nie wywaliło żadnego). Myślałem że to może jakieś upływy przez pozostałe żarówki z tyłu więc wywaliłem wszystkie - nadal nic, kierunki działają, pozycji nie ma. Ki czort ? Ma ktoś pomysł o co biega ?
Aha, polaryzacja się zgadza, trzeba uważać jak się je wsadza w oprawki, generalnie jak się oprawce w aucie przyjrzeć to widać dwa styki połączone ze sobą (masa). Dla żarówki nie ma znaczenia jak ją wsadzimy, ale dla LEDa musi być konkretnie.
BTW - efekt bardzo ładny, kolor się zgadza, całkiem dobrze widoczne.
BTW 2 - musiałem lekko zeszlifować same końcówki oprawek bo LED opierał się na nich dołem swojej oprawki i nie chciał wejść na tyle by "łapki" trzymały cokół.
Update: po odizolowaniu styku kierunek/stop światło pozycyjne się pojawiło, czyli wychodzi na to że to napięcie szczątkowe mi jednak miesza. Sekcja oświetlona białym LEDem jest nieco jaśniejsza i ma lekko różowo-pomarańczowe zabarwienie w stosunku do sekcji z normalną żarówką. Walczę dalej.
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:10 przez Magic 2OO, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Maciek.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
sumarycznie - mam teraz 6x postoj, 6x 2stop 2x przeciwmgielne - jak wlaczaja sie, to wylaczaja stop na srodkowym, wsteczne zostalo na miejscu. na srodkowym jak wlacza sie kierunek, to rozlacza na niej postoj i stop (funkcja samej zarowki).
elementy uzyte 6x opornik 330ohm (aby zrobic wieksza roznice w natezeniu pomiedzy postojem a stopem), 2x opornik 120ohm (do zarowki nowej, aby wyrownac natezenie do pozostalych - jest jasniejsza), 8xdioda prostownicza, 2x opornik 6ohm 50W (potrzebny do pre 2008 - sterownik nie przystosowany do led), 2 razy przekaznik od odlaczania stopu na srodku. Podtojowe nalezy podlaczyc z tylnych obrysowych, bo tam sterownik nie sprawdza zarowek. reszta byla wczesniej...
mruga szybko bo jeszcze nie bralem opornikow.
Problem Twoich ledow jest taki, ze mustang ich nie widzi, szybko mrugnie i zaraz gasnie.
postoj trzeba wziasc z obrysowek tylnych jak napisalem wczesniej.
Trochę dziwnie miga ten kierunek szybko i nierównomiernie i środkowy postój wygląda bladziej od reszty - ale może to urok filmu???caniggia pisze:
sumarycznie - mam teraz 6x postoj, 6x 2stop 2x przeciwmgielne - jak wlaczaja sie, to wylaczaja stop na srodkowym, wsteczne zostalo na miejscu. na srodkowym jak wlacza sie kierunek, to rozlacza na niej postoj i stop (funkcja samej zarowki).
elementy uzyte 6x opornik 330ohm (aby zrobic wieksza roznice w natezeniu pomiedzy postojem a stopem), 2x opornik 120ohm (do zarowki nowej, aby wyrownac natezenie do pozostalych - jest jasniejsza), 8xdioda prostownicza, 2x opornik 6ohm 50W (potrzebny do pre 2008 - sterownik nie przystosowany do led), 2 razy przekaznik od odlaczania stopu na srodku. Podtojowe nalezy podlaczyc z tylnych obrysowych, bo tam sterownik nie sprawdza zarowek. reszta byla wczesniej...
mruga szybko bo jeszcze nie bralem opornikow.
Problem Twoich ledow jest taki, ze mustang ich nie widzi, szybko mrugnie i zaraz gasnie.
postoj trzeba wziasc z obrysowek tylnych jak napisalem wczesniej.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
"Trochę dziwnie miga ten kierunek szybko i nierównomiernie i środkowy postój wygląda bladziej od reszty - ale może to urok filmu???"
Jak napisalem wczesniej mriga szybko, bo bez opornikow symulujacych zarowki,
a nierownomiernie to juz urok filmu, w nast tyg, wystawie na vimeo w HD.
oporniki sa tak dobrane ze w jasnosci nie ma roznicy, natomiast fakt ze na srodkowej lampie jest zarowka od pawellosa powoduje ze ona troche inaczej odbija swiatlo, ma inaczej ulozone diody. Na filmie jest taki efekt, jak z bliska sie przypatrzysz to tez, natomiast w dzien - zadnej roznicy, w nocy z 5m juz tez tej roznicy nie ma, tez jak patrzy sie na wysokosci swiatel, to nie ma roznicy, a z bokow czy gory, juz tez inaczej widac,tak naprawde to 2 skrajne tez minimalnie inaczej swieca z powodu innej konstrukcji odblasku, pomimo ze takie same zarowki.
"a sam to robiłeś czy jakiś elektryk?
I czy jakby do Ciebie podjechać, to jesteś w stanie coś podobnego zrobić w jakimś nie dużym czasie?
"
Sam robilem, to znaczy jakis m in. elektryk:) Zajelo mi to ok. 1,5 dnia, tylko ze to juz druga przerobka, pierwsza byla std. Mysle ze teraz w jeden dzien bym machnal, chyba ze instalacja juz jest przerobiona i z przodu nie trzeba nic grzebac, to mysle z 5-6h.
Gdzies to w Opolu jak cos.
Pozdro
caniggia.
[ Dodano: 2009-05-12, 23:41 ]
no to znalazlem chwile czasu na prowizorycznego schemata, lepszego chyba nie potrzeba...
Jak napisalem wczesniej mriga szybko, bo bez opornikow symulujacych zarowki,
a nierownomiernie to juz urok filmu, w nast tyg, wystawie na vimeo w HD.
oporniki sa tak dobrane ze w jasnosci nie ma roznicy, natomiast fakt ze na srodkowej lampie jest zarowka od pawellosa powoduje ze ona troche inaczej odbija swiatlo, ma inaczej ulozone diody. Na filmie jest taki efekt, jak z bliska sie przypatrzysz to tez, natomiast w dzien - zadnej roznicy, w nocy z 5m juz tez tej roznicy nie ma, tez jak patrzy sie na wysokosci swiatel, to nie ma roznicy, a z bokow czy gory, juz tez inaczej widac,tak naprawde to 2 skrajne tez minimalnie inaczej swieca z powodu innej konstrukcji odblasku, pomimo ze takie same zarowki.
"a sam to robiłeś czy jakiś elektryk?

I czy jakby do Ciebie podjechać, to jesteś w stanie coś podobnego zrobić w jakimś nie dużym czasie?

Sam robilem, to znaczy jakis m in. elektryk:) Zajelo mi to ok. 1,5 dnia, tylko ze to juz druga przerobka, pierwsza byla std. Mysle ze teraz w jeden dzien bym machnal, chyba ze instalacja juz jest przerobiona i z przodu nie trzeba nic grzebac, to mysle z 5-6h.
Gdzies to w Opolu jak cos.
Pozdro
caniggia.
[ Dodano: 2009-05-12, 23:41 ]
no to znalazlem chwile czasu na prowizorycznego schemata, lepszego chyba nie potrzeba...
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.
Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.
[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D
Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.
[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
ja mam wszystkie ledy, na zarowkach jest za duza roznica. Jak pisalem wczesniej, na zywo nie widac roznicy.
[ Dodano: 2009-05-13, 08:15 ]
I diody sa bardzo wazne - wszystkie musza byc tam gdzie narysowane.
[ Dodano: 2009-05-19, 12:46 ]
[ Dodano: 2009-05-19, 13:19 ]
Myslalem jeszcze nad tym zeby tak nie bylo, czyli np tak jak w passacie, do zrobienia, tylko trzeba rozebrac zarowke i odlaczyc przekaznik czy co tam jest w srodku, zeby nie odlaczal postoju automatycznie tylko zrealizowac to zewnetrznym przekaznikiem, wtedy mrugaloby zamienie.
can
[ Dodano: 2009-06-20, 12:43 ]
to troche lepszy filmik ze swiatlami juz na gotowo:
[ Dodano: 2009-06-20, 13:06 ]
udalo mi sie zrobic bez opornikow, jak bede mial chwile to napisze jak oszukac sterownika - nie moze byc ledow wtery na przednich kierunkach.
[ Dodano: 2009-05-13, 08:15 ]
Pawellos pisze:Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.
Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.
[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D
I diody sa bardzo wazne - wszystkie musza byc tam gdzie narysowane.
[ Dodano: 2009-05-19, 12:46 ]
Zapalaja sie po chwili (sek jak nie rozpozna kierunkowskazu) i to w dodatku powoli sie rozjasnia, co nawet ma sens, zeby ktos z tylu nie pomyslal sobie ze mu stop sie zapala.Pawellos pisze:Spoko, mam oddzielony kierunek od stopu, także u mnie tylko oporniki + przekaźnik zeby odłaczał stop przy przeciwmgielnym.
Co do innego odcieniu świecenia, to można po prostu wsadzić zamiast żarówek jednokolorowe ledki.
[ Dodano: 2009-05-13, 00:47 ]
śmieszne że dopiero po chwili po kierunki wraca pozycją, ale to w sumie nie przeszkadza tak bardzo ;D
[ Dodano: 2009-05-19, 13:19 ]
Myslalem jeszcze nad tym zeby tak nie bylo, czyli np tak jak w passacie, do zrobienia, tylko trzeba rozebrac zarowke i odlaczyc przekaznik czy co tam jest w srodku, zeby nie odlaczal postoju automatycznie tylko zrealizowac to zewnetrznym przekaznikiem, wtedy mrugaloby zamienie.
can
[ Dodano: 2009-06-20, 12:43 ]
to troche lepszy filmik ze swiatlami juz na gotowo:
[ Dodano: 2009-06-20, 13:06 ]
udalo mi sie zrobic bez opornikow, jak bede mial chwile to napisze jak oszukac sterownika - nie moze byc ledow wtery na przednich kierunkach.
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
Po wielkich bólach i testach polskich ledów z allegro zdecydowałem się zamówić postojowe jednokolorowe także w vleds, od razu jak przyszły, to widać było znacznie lepszą jakość więc w końcu dziś zrobiłem swoje światła i w końcu jestem z nich zadowolony.
Nie liczyły się dla mnie jak u caniggia, 3 stopy, to co chciałem osiągnąc to 3x postojowe i zgodne z przepisami światła.
Mam więc tak:
lewa lampa od lewej: postój/stop, postój/kierunek, postój/(jak kupie oprawkę dobrą, to będzie jeszcze przeciwmgielne)
prawa strona lustrzane odbicie.
Do "przyciemnienia" postojowych użyłem po 2 oporniki 68omów 5W (na żarówkę, łącznie 12) i świeci wszystko ładnie, jako że to te same diody w dwukolorowej i jednokolorowej, to między nimi nie musiałem równać i wszystko wygląda git
Przerabiałem na bazie już wcześniej rozdzielonych świateł także nie będę mówił jak to tam dalej mam porobione.
Postaram się jeszcze dziś nagrać filmik, jak tylko będę miał jakąś osobę do naciskania, ale to i tak będzie tylko komórka więc nie ma co liczyć na wiele
[ Dodano: 2009-07-29, 23:12 ]
jakby kogoś interesowały ledy białe, użyłem takich: http://v-leds.com/Exterior-LED/Back-Up- ... 8-1-2.html
[ Dodano: 2009-07-30, 12:36 ]
Filmik nagrany komórką, nie ma najmniejszego sensu, także olewam jego wrzucanie..
Nie liczyły się dla mnie jak u caniggia, 3 stopy, to co chciałem osiągnąc to 3x postojowe i zgodne z przepisami światła.
Mam więc tak:
lewa lampa od lewej: postój/stop, postój/kierunek, postój/(jak kupie oprawkę dobrą, to będzie jeszcze przeciwmgielne)
prawa strona lustrzane odbicie.
Do "przyciemnienia" postojowych użyłem po 2 oporniki 68omów 5W (na żarówkę, łącznie 12) i świeci wszystko ładnie, jako że to te same diody w dwukolorowej i jednokolorowej, to między nimi nie musiałem równać i wszystko wygląda git

Przerabiałem na bazie już wcześniej rozdzielonych świateł także nie będę mówił jak to tam dalej mam porobione.
Postaram się jeszcze dziś nagrać filmik, jak tylko będę miał jakąś osobę do naciskania, ale to i tak będzie tylko komórka więc nie ma co liczyć na wiele

[ Dodano: 2009-07-29, 23:12 ]
jakby kogoś interesowały ledy białe, użyłem takich: http://v-leds.com/Exterior-LED/Back-Up- ... 8-1-2.html
[ Dodano: 2009-07-30, 12:36 ]
Filmik nagrany komórką, nie ma najmniejszego sensu, także olewam jego wrzucanie..

- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Czy dobrze pamiętam, że oprawki do żarówek wkręcane w tylne lampy to są te od Tico? A może od innych aut też pasują? Wie ktoś, gdzie je można dostać? Mam na myśli te oprawki wkręcane w tylne lampy o ok. 1/4 obrotu: postój, stop, kierunek. Szukam do żarówek dwuwłóknowych, europejskich (okrągłe z bolcami po bokach).
- tomaho
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
- Model: Bullitt 2019
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
- Kontakt:
Pawellos, ja tez juz zamówilem na v-leds LEDY ale dwukolorowe...poniewaz bede chcial zrobic podobny efekt jaki ma caniggia w tylnych lampach...
Przód mam przerobiony tak ze po jednej LEDzie mam włożonej do lampy przecimgieglnej na grillu...efekt lekko niebieskawy
Czekam na dostawe...
Jesli chodzi o ledy jednokolorowe to w Poznaniu gdzie to wszystko bede przerabial- troche juz przerobilem u chlopaków na Czarnkowskiej- oni maja dojcie do jednokolorowych LEDów...podpytam po jakiej cenie moga w razie czego zalatwiac
Slyszalem ze okolo 40zł/szt.
Przód mam przerobiony tak ze po jednej LEDzie mam włożonej do lampy przecimgieglnej na grillu...efekt lekko niebieskawy

Czekam na dostawe...
Jesli chodzi o ledy jednokolorowe to w Poznaniu gdzie to wszystko bede przerabial- troche juz przerobilem u chlopaków na Czarnkowskiej- oni maja dojcie do jednokolorowych LEDów...podpytam po jakiej cenie moga w razie czego zalatwiac

w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...
- tomec
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
- Model: Shelby GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: performance white
- Kontakt:
Przymierzam się do przeróbki świateł u siebie. Pomóżcie zebrać mi wszystko razem bo powoli się gubię
Przód: Chcę założyć przezroczyste kierunki i włożyć dwukolorowe LED + mały LED
Tył: Zmiana jednej żarówki na dwukolorowy LED + przeróbka instalacji
Czy na przód i tył zakłada się te same LEDy dwukolorowe?
Czy to te: http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 7-1-2.html ??
Te są chyba 6K, są tam też 5K, które wybieraliście? Które lepiej wyglądają?
Gdzie najlepiej, najtaniej kupować kierunki przednie? ebay, czy jakiś sklep?
Czy te małe na przód też zamawiać z VLEDS?
a może to wszystko da się kupić w Polsce?
[ Dodano: 2009-08-04, 21:03 ]
No nikt nie podpowie ? Bądźcie ludźmi


Przód: Chcę założyć przezroczyste kierunki i włożyć dwukolorowe LED + mały LED
Tył: Zmiana jednej żarówki na dwukolorowy LED + przeróbka instalacji
Czy na przód i tył zakłada się te same LEDy dwukolorowe?
Czy to te: http://www.v-leds.com/Exterior-LED/Turn ... 7-1-2.html ??
Te są chyba 6K, są tam też 5K, które wybieraliście? Które lepiej wyglądają?
Gdzie najlepiej, najtaniej kupować kierunki przednie? ebay, czy jakiś sklep?
Czy te małe na przód też zamawiać z VLEDS?
a może to wszystko da się kupić w Polsce?

[ Dodano: 2009-08-04, 21:03 ]
No nikt nie podpowie ? Bądźcie ludźmi


