Awaria alternatora
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Awaria alternatora
Dzisiaj jade sobie, wracam z okęcia gdzie podwoziłem kumpla na samolot. Na puławskiej nagle muzyka zanika. Co jest kurna pomyślałem.... Spojrzenie na shakera..... Komunikat : "batery is low"....
Natychmiast następne spojrzenie na wskażnik prądu na desce... kurcze nigdy nie widziałem wskażnika pokazującego 25% energii.
Wyłączam klimę, światła, wyłaczam jeszcze raz shakera dla pewności, dmuchawę.
Mam jeszcze 10km do domu....myśle co się stało.
Wpadam na pomysł aby uruchomić syste check w komputerze. Wszystko jest ok. "charging system ok" mówi komputer a wskażnik prądu coraz niżej.
Myślę padł mi akumulatpr od gorąca bo nie powiem , dawaliśmy w palnik na maxa by zdążyć na samolot, obroty często ponad 6000rpm.
Dojeżdzając do domu po drodze zapala się kolejno: ABS, trac control off, check trac control, check ETC. Przestają działać szyby. Wskażnik prądu na zero.
Silnik chodzi bez zarzutu, dmuchawy chłodzące motor działają.
Po poźniejzym sprawdzeniu wychodzi że akumulator jest rozładowany ale dobry.
Sprawdzam miernikiem ładowanie i ...... tylko 4,5 ampera ładowania i 11,7 volta. Za mało. pobór prądu przy zapalonym zapłonie to mniej wiecej tyle.
Zostawiłem na prostowniku do rana.....
Więc wychodzi że padł mi alternator. Kurcze po 25k kilometrów..... Czy to regulator napięcia czy może coś innego?
Ktoś mi pomoże? Bo córka się pyta gdzie mustang, a tata mówi że popsuty:(
Jak mam coś walnięte to gdzie mogę po taniości i szybko się zaopatrzyć w dobrą część?
Natychmiast następne spojrzenie na wskażnik prądu na desce... kurcze nigdy nie widziałem wskażnika pokazującego 25% energii.
Wyłączam klimę, światła, wyłaczam jeszcze raz shakera dla pewności, dmuchawę.
Mam jeszcze 10km do domu....myśle co się stało.
Wpadam na pomysł aby uruchomić syste check w komputerze. Wszystko jest ok. "charging system ok" mówi komputer a wskażnik prądu coraz niżej.
Myślę padł mi akumulatpr od gorąca bo nie powiem , dawaliśmy w palnik na maxa by zdążyć na samolot, obroty często ponad 6000rpm.
Dojeżdzając do domu po drodze zapala się kolejno: ABS, trac control off, check trac control, check ETC. Przestają działać szyby. Wskażnik prądu na zero.
Silnik chodzi bez zarzutu, dmuchawy chłodzące motor działają.
Po poźniejzym sprawdzeniu wychodzi że akumulator jest rozładowany ale dobry.
Sprawdzam miernikiem ładowanie i ...... tylko 4,5 ampera ładowania i 11,7 volta. Za mało. pobór prądu przy zapalonym zapłonie to mniej wiecej tyle.
Zostawiłem na prostowniku do rana.....
Więc wychodzi że padł mi alternator. Kurcze po 25k kilometrów..... Czy to regulator napięcia czy może coś innego?
Ktoś mi pomoże? Bo córka się pyta gdzie mustang, a tata mówi że popsuty:(
Jak mam coś walnięte to gdzie mogę po taniości i szybko się zaopatrzyć w dobrą część?
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Zadzwoniłem to elektryka z linku i sprawa wygląda słabo.
Powiedzaił że awaria na pewno nie jest w alternatorze i musi to byc komputer który steruje ładowaniem. Kurcze nie wiem co o tym myśleć. Termin ma dopiero za 2 tygodnie

Powiedzaił że awaria na pewno nie jest w alternatorze i musi to byc komputer który steruje ładowaniem. Kurcze nie wiem co o tym myśleć. Termin ma dopiero za 2 tygodnie



Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
a dlaczego nie alternator??? w USA to dość częsty przypadek w modelach 2005+. Zobacz czy wszystkie połączenia do alternatora są dobre, czy pasek jest dobrze napięty, nie wiem jak jest w tym 4.0 ale wymontowanie alternatora i sprawdzenie zrobi przeciętny elektryk samochodowy. Nie wywala Ci jakiś błędów jak sprawdzałeś skanerem ?Konrado pisze:Zadzwoniłem to elektryka z linku i sprawa wygląda słabo.
Powiedzaił że awaria na pewno nie jest w alternatorze i musi to byc komputer który steruje ładowaniem. Kurcze nie wiem co o tym myśleć. Termin ma dopiero za 2 tygodnie![]()
![]()
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Dzięki za zaiteresowanie bo bardzo zaniepokojony jestem (naprawa/wymiana komputera to bardzo poważna sprawa)
Nie, błędów zadnych nie wywala. Dziwne bo kontrolka ładowania sie nie pali po zapaleniu. To samo system check mówi że ładowanie ok.
Pasek nię nie ślizga. Sprawdze jeszcze czy kostka dobrze styka jak wrócę do domu....ale raczej jest ok.
Niestety jak silnik chodzi to napięcie spada i jest takie jak na alumulatorze - nie ładuje skurczybyk. Powinno byc około 14V a jest 12.5V na naładowanym i 11.5V na już zdychającym
Nie, błędów zadnych nie wywala. Dziwne bo kontrolka ładowania sie nie pali po zapaleniu. To samo system check mówi że ładowanie ok.
Pasek nię nie ślizga. Sprawdze jeszcze czy kostka dobrze styka jak wrócę do domu....ale raczej jest ok.
Niestety jak silnik chodzi to napięcie spada i jest takie jak na alumulatorze - nie ładuje skurczybyk. Powinno byc około 14V a jest 12.5V na naładowanym i 11.5V na już zdychającym

Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Konrado pisze:Wpadam na pomysł aby uruchomić syste check w komputerze. Wszystko jest ok. "charging system ok" mówi komputer a wskażnik prądu coraz niżej.
Konrado z tego co piszesz można by wnioskować, że sam alternator ładuje.. ale jedź do elektyryka i sprawdź to - nieufajmy tak do końca tej elektoronice..Konrado pisze:Niestety jak silnik chodzi to napięcie spada i jest takie jak na alumulatorze - nie ładuje skurczybyk. Powinno byc około 14V a jest 12.5V na naładowanym i 11.5V na już zdychającym
Mi 2 lata temu zdarzyła się usterka nieco Twojego pokroju.. tyle że jak już silnik chodził i ładowało akumulator to jechało się - zgasiłeś silnik - koniec - nitarara

Otóż rozlecał mi się oryginalny akumulator.. jak się okazało - 1 cela mi w nim padła.. akumulator dawał się naładować do spoko napięcia, ale już natężenie było praktycznie żadne. Jak masz w domu aerometr to ładuj akumulator na uchylonych celach do momentu aż zacznie gazować po czym sprawdz aerometrem czy wszystko gra..
Tak przynajmej jednoznacznie ustalisz czy to wina baterii czy trzeba szukać głębiej..
You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Oddałem Srebrnego do innego elektryka. Znajomy znajomego w moim mieście. Obejrzał od ręki i potwierdził brak ładowania. Dodatkowo stwierdził że alternator się nadmiernie grzeje (silnik był ledwo ciepły a alternator się gotował). Coś mu to mówiło bo powiedział że trzeba wyjąć rozebrać i sprawdzić co się zjarało. Powiedział że może być potrzeba przewinięcia. Ma jutro dzwonić i jest szansa że już na jutro będzie. Tylko ciekawe ile mnie to będzie ko$ztowało
[ Dodano: 2009-07-22, 14:24 ]
Kupiłem nowy alternator na allegro po tym jak warsztat powiedział że najprawdopodobniej stojan padł i przewinięcie mojego będzie 600PLN kosztowało.
Nowy już doszedł (za połowę ceny przewinięcia) został zamontowany i ładowanie już jest. Dzięki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 2009-07-22, 14:24 ]
Kupiłem nowy alternator na allegro po tym jak warsztat powiedział że najprawdopodobniej stojan padł i przewinięcie mojego będzie 600PLN kosztowało.
Nowy już doszedł (za połowę ceny przewinięcia) został zamontowany i ładowanie już jest. Dzięki wszystkim za pomoc

Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- horse
- Forumowicz
- Posty: 636
- Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
- Model: Mustang Convertible
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
no i ja tym razrem powracam z tematem u mnie sytuacja jest podobna tylko ze komp wywala blad check charging system wiec pewnie tez alternator do wymiany sie kwalifikuje
tym bardziej musze sie sprezac zeby na air show zdarzyc
ja to mam jakiegos pecha do tych zlotów jak nie zajac to teraz ladowanie
tym bardziej musze sie sprezac zeby na air show zdarzyc

ja to mam jakiegos pecha do tych zlotów jak nie zajac to teraz ladowanie

Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Sprawdz napięcie na włączonym silniku. Jak masz poniżej 14V to alternator do wymiany. Ew stabilizator napięcia. Jak by co to stabilizator mam. Wymiana banalna, w 1 h się wyrobisz.
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune
- horse
- Forumowicz
- Posty: 636
- Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
- Model: Mustang Convertible
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
no i pupka jest wilka szansa ze bede vectra smigal na zlot
bo drugi alternator poszedl w siną dal
chociaz jutro jeszcze bedziemy walczyc z elektrykiem i jakas szansa jest ze sie uda naprawic do piatku. tylko teraz jaka moze byc przyczyna ze alternatory mi leca jeden po drugim ??
[ Komentarz dodany przez: Dakota: 2009-08-26, 07:46 ]
Wyrażaj się, synku!


[ Komentarz dodany przez: Dakota: 2009-08-26, 07:46 ]
Wyrażaj się, synku!

Ostatnio zmieniony 2009-08-26, 07:45 przez horse, łącznie zmieniany 1 raz.
Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D
-
- Forumowicz
- Posty: 164
- Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
- Model: Silver Bullet, 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: silver
Cewki się palą czy co? wszystkie na raz czy np. dwie?
Przerabiałem temat więc dlatego pytam. Ale u mnie wymiana wystarczyła.
Przerabiałem temat więc dlatego pytam. Ale u mnie wymiana wystarczyła.
Ostatnio zmieniony 2009-08-26, 09:14 przez Konrado, łącznie zmieniany 1 raz.
Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune