Jaki to silnik ??
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Jaki to silnik ??
Cześć wszystkim takie szybkie pytanko co to za silnik ten kod znalazłem pod rozrusznikiem
Jak niektórzy wiedza orginalnie w mustangu miałem i6 teraz jest v8 i właśnie nie wiem jakie, może to mi pomoże rozwiązać problem 
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik ??
Ten numerek powie Ci jedynie o roku produkcji itd... tu masz mały przewodnik jak rozpoznać blok głowice itd http://www.mustangklub.pl/2013/11/jak-o ... 02-od-289/
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Re: Jaki to silnik ??
Ale znając rok tego silnika mogę określić +/- jaką on ma moc bo już wiem ze to 302 bo z tego numeru wynika ze tak jest + kolektor dolotowy też ma oznaczenie 302 a rozbierać silnik teraz na części to mi się nie uśmiecha bo nie mam uszczelek. No i jak już rozbiorę to od razu by sie przydał remont 
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik ??
Mii brakuje w tym numerze litery odpowiedzialnej za dekadę... C to lata 60 , D 70te, E 80te... a tu jest od razu 7 ... Dekada to dwa pierwsze znaki kolejne to z jakiego auta pochodzi , wydział części... Chyba że jest późniejszy to nie wiem jak je oznaczali...
Bez rozbiórki nie potwierdzisz jaki masz bo 302 z 289 zewnętrznie praktycznie jest taki sam... części mieszali również właściciele bo są zamienne... więc numer na kolektorze może dotyczyć tylko niego.... możesz mieć inny wał...
302 najlepsze robili w 69... potem to już słabo było....
Niestety przerabiałem temat identyfikacji w swoim projekcie... i na początku łudziłem się że rylko kolektor mam 289... ale niestety po rozbiórce wszystko wyszło....
Bez rozbiórki nie potwierdzisz jaki masz bo 302 z 289 zewnętrznie praktycznie jest taki sam... części mieszali również właściciele bo są zamienne... więc numer na kolektorze może dotyczyć tylko niego.... możesz mieć inny wał...
302 najlepsze robili w 69... potem to już słabo było....
Niestety przerabiałem temat identyfikacji w swoim projekcie... i na początku łudziłem się że rylko kolektor mam 289... ale niestety po rozbiórce wszystko wyszło....
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Jaki to silnik ??
yoozeq pisze:Ten numerek powie Ci jedynie o roku produkcji itd... tu masz mały przewodnik jak rozpoznać blok głowice itd http://www.mustangklub.pl/2013/11/jak-o ... 02-od-289/

mały błąd
nr np D4AE-6015-AA czy C5AE-0615-E nie dają odpowiedzi o roku produkcji a to do czego i kiedy zostały zaprojektowane i co to wogóle za blok 289/302 itd (i tak np wspomniany C5AE-0615-E czyli 289 został zaprojektowany do A = Galaxie a nie do mustanga [literka Z oznaczałaby mustanga])
dlatego ważniejsza jest data produkcji bloku (4 znaki) - najlepiej kiedy data produkcji bloku jest o 6tygodni wcześniejsza niż Vin auta - wtedy można mowić o matching engine
http://www.ebay.com/gds/Decode-your-65- ... 033/g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
U ciebie na zdjęcu pod/nad 75ZY-6015-AA nie ma daty produkcji,
być może dlatego że to jest mexykański blok raczej do ciężarówki z połowy lat 70tych
http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... -help.html" onclick="window.open(this.href);return false;
można identyfikować też po tabliczce znamionowej:
http://www.fordification.com/tech/engineIDtags.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordsmallblock.com/PDF/a-5.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Re: Jaki to silnik ??
czyli rozumiem że ten silnik nie jest od mustanga
i za żadne skarby nie da rady dowiedzieć się od czego on jest 
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Jaki to silnik ??
Masz Mexican-block więc naprawdę możesz mówić o farcie
To mało spotykany i poszukiwany blok HP z dużym potencjałem.
To mało spotykany i poszukiwany blok HP z dużym potencjałem.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Re: Jaki to silnik ??
a możesz coś więcej o nim powiedzieć jaką ma moc dokładnie jaki to silnik bo nie wiem jakie części mam do niego kupować
-
rick
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Jaki to silnik ??
jeśli to tylko 289 lub 302, może 225 hp max, nic specjalnego, nie sądzę, że jest hipo 289
Meksykański blok jest silniejszy, ale nie dużo. Dokonując ponad 500hp używamy FRPP lub DART (itd) bloków.
około 500hp meksykański jest lepszym wyborem, na 500hp nie tracimy czasu i pieniędzy na starych produkcji bloków 289/302. nie chcesz twója $5000+ inwestycje rozproszone po całej drodze
Meksykański blok jest silniejszy, ale nie dużo. Dokonując ponad 500hp używamy FRPP lub DART (itd) bloków.
około 500hp meksykański jest lepszym wyborem, na 500hp nie tracimy czasu i pieniędzy na starych produkcji bloków 289/302. nie chcesz twója $5000+ inwestycje rozproszone po całej drodze
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Re: Jaki to silnik ??
sory ale niem kumam wszystko z zewnatrz jest 302 więc pewnie jest to 302 ale o co chodzi z tym 5000$
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Jaki to silnik ??
Rick ma na myśli, że nawet jeśli tzw mexican block są mocniejsze od zwykłych (krążką historie o innej zawartości niklu w stopie, no i wizualnie mostki wału korbowego są grubsze) to i tak na 40letnich blokach w ameryce nikt nie buduje mocno wysilonych projektów po 500KM i więcej bo jak stary blok nie wytrzyma to 5000$ które ładujesz w silnik może "wyparować"
Skoro to jest połowa lat 70tych to rozumiem, że blok jest wydłużony pod niższą kompresje?? Czyli sam silnik jest słabszy niż jednostki lat z 60tych. Jeszcze kwestia skąd pochodzi ten blok (lub cały silnik): osobówka czy van/półciężarówka bo może warto wymienić sam wałek rozrządu (z całym zestawem) żeby go troche ożywić ale do tego musisz rozebrać silnik żeby sprawdzić faktycznie co tam masz
Skoro to jest połowa lat 70tych to rozumiem, że blok jest wydłużony pod niższą kompresje?? Czyli sam silnik jest słabszy niż jednostki lat z 60tych. Jeszcze kwestia skąd pochodzi ten blok (lub cały silnik): osobówka czy van/półciężarówka bo może warto wymienić sam wałek rozrządu (z całym zestawem) żeby go troche ożywić ale do tego musisz rozebrać silnik żeby sprawdzić faktycznie co tam masz
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 19:56 przez ERTE, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik ??
Ja mogę dodać tylko, że mój z oryginalną klimą ma silnik od fairlana z 65. Być może jest to swap( nie interesuję mnie to aż tak), ale chciałbym uzmysłowić wszystkim, że czasami patrzymy bardzo mocno na to co piszę wikipedia, albo inne poradniki. Tylko, że te samochody wyprodukowali w latach 60 a internet dopiero w latach 90. I np czy ktoś jest w stanie zagwarantować, że dyrektor produkcji w jednej z fabryk forda, żeby nie opóźniać produkcji w chwili gdy brakło silników z literką Z nie rozkazał brać magazynierowi z regału dla fairlanów? Tego już się raczej nie sprawdzi, ale były to szalone czasy i swoisty ewenement, więc nie sądze, że nie działy się tam rzeczy eggzotyczne.
Co do mocy to po 50 latach nie trzymałbym się tych hp. Ostatnio w jednym z programów tv zajmujących się odnawianiem starych bryk( pimp my ride etc). pokazali dumnego właściciecla jakiegoś japońca( samochód miał z 18 lat) który fabrycznie miał 290 koni. Po sprawdzeniu na hamowni wyszło 175. Wymienili, świece, kable zapłonowe, filtry etc i doszli do 220 hp.
Co do mocy to po 50 latach nie trzymałbym się tych hp. Ostatnio w jednym z programów tv zajmujących się odnawianiem starych bryk( pimp my ride etc). pokazali dumnego właściciecla jakiegoś japońca( samochód miał z 18 lat) który fabrycznie miał 290 koni. Po sprawdzeniu na hamowni wyszło 175. Wymienili, świece, kable zapłonowe, filtry etc i doszli do 220 hp.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik ??
I tu masz racje Piotrek86skcPiotrek86skc pisze:Ja mogę dodać tylko, że mój z oryginalną klimą ma silnik od fairlana z 65. Być może jest to swap( nie interesuję mnie to aż tak), ale chciałbym uzmysłowić wszystkim, że czasami patrzymy bardzo mocno na to co piszę wikipedia, albo inne poradniki. Tylko, że te samochody wyprodukowali w latach 60 a internet dopiero w latach 90. I np czy ktoś jest w stanie zagwarantować, że dyrektor produkcji w jednej z fabryk forda, żeby nie opóźniać produkcji w chwili gdy brakło silników z literką Z nie rozkazał brać magazynierowi z regału dla fairlanów? Tego już się raczej nie sprawdzi, ale były to szalone czasy i swoisty ewenement, więc nie sądze, że nie działy się tam rzeczy eggzotyczne.
Co do mocy to po 50 latach nie trzymałbym się tych hp. Ostatnio w jednym z programów tv zajmujących się odnawianiem starych bryk( pimp my ride etc). pokazali dumnego właściciecla jakiegoś japońca( samochód miał z 18 lat) który fabrycznie miał 290 koni. Po sprawdzeniu na hamowni wyszło 175. Wymienili, świece, kable zapłonowe, filtry etc i doszli do 220 hp.


"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- SILVER-WING
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-08-03, 23:31
- Model: 66'
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czerwony (białe pasy)
Re: Jaki to silnik ??
ok to już wszystko wiem . Musze rozebrać silnik i dowiem się jaki to silnik
jeśli chodzi o moc to nie narzekam mechanik po przejechaniu stwierdził że na 100% jest powyżej 200. Ja chce dojść do mocy ok 300 ale na to jest czas nie spieszę się
Dziękuje wszystkim za pomoc . Mam jeszcze tylko jedno pytanko ile kosztuje wyremontowanie takiego silnika na bardzo dobrych częściach mówię o przybliżonych kosztach bo nie wiem na co się szykować
:):):)
Jeszcze raz dziękuje wszystki za pomoc
Jeszcze raz dziękuje wszystki za pomoc
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik ??
Ok 10k na remont 
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M