Przegrzewanie się silnika 289

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: Daddy » 2014-06-25, 09:51

Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.

Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.

Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: simontlc » 2014-06-25, 10:03

Nie jestem elektrykiem , ale sproboj pidlaczyc jakis zegar bezposrednio od czujnika, podobno to stala przypadlosc tych silnikow , mozesz zastosowac oslone na wentylator lub elektryczny wiatrak dodatkowy


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: stang67 » 2014-06-25, 13:19

U mnie po generalce silnika nic się nie grzeje, jak masz wątpliwości to termostat wymień najpierw. U mnie natomiast jest taka rzecz że nie zawsze łączy kabel od czujnika i czasem wskaźnik nie działa tzn albo wkazówka leży na dole, albo na H. Pomaga gdy wtyczka jest wsunięta do połowy i nikt nie rusza - wtedy działa...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: Mały1973 » 2014-06-26, 19:08

Daddy pisze:Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.

Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.

Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
Nowy termostat, osłona na wentylator z angielskiego fan shroud do tego drugi wentylator (elektryczny) przed chłodnicę wciągający powietrze i mozesz stać w upałach, w korkach, a zapomnisz co to wskaźnik temperatury. Przetestowane w paru klasykach, z doświadczenia znam tą chwilę kiedy wskazówka idzie na H, a Ty stoisz i nie możesz nic zrobić....
Ps. podobno wentylatory klimatyzacji od E38/E39 są wydajne, cienkie gdybyś miał mało miejsca i dosyć odporne na warunki atmosferyczne, to też musisz brać pod uwagę bo mycie, deszcz itd to taki wentylator dostaje wody.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: Daddy » 2014-06-27, 09:18

Mam zamontowany sześciołopatkowy wentylator i dodatkową osłonę na wentylator w celu poprawy jego pracy. Wczoraj zakupiłem termometr laserowy i sprawdziłem do jakich temperatur nagrzewa się silnik mierząc temperaturę korpusu silnika obok fabrycznego czujnika. Zarówno na postoju jak i w czasie jazdy silnik osiąga max 80 stopni Celsjusza. Uznaję ten wynik za dobry. Nie jestem w stanie jednak przetestować tej metody pomiaru w korkach w czasie upalnych dni.



Awatar użytkownika
grzebyk1125
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 2011-06-30, 09:17
Model: fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Candy Apple Red / Wimbledon White
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: grzebyk1125 » 2014-06-27, 16:14

Mały1973 pisze:
Daddy pisze:Silnik 289 w Ford Mustang coupe z 1965 roku.

Mam podejrzenie co do przegrzewania się silnika. Mam równocześnie niesprawny wskaźnik temperatury.

Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika ( np. termometrem laserowym-pomiar w punkcie ) czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża. Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy nagrzanego silnika obok czujnika ???
Nowy termostat, osłona na wentylator z angielskiego fan shroud do tego drugi wentylator (elektryczny) przed chłodnicę wciągający powietrze i mozesz stać w upałach, w korkach, a zapomnisz co to wskaźnik temperatury. Przetestowane w paru klasykach, z doświadczenia znam tą chwilę kiedy wskazówka idzie na H, a Ty stoisz i nie możesz nic zrobić....
Ps. podobno wentylatory klimatyzacji od E38/E39 są wydajne, cienkie gdybyś miał mało miejsca i dosyć odporne na warunki atmosferyczne, to też musisz brać pod uwagę bo mycie, deszcz itd to taki wentylator dostaje wody.
No właśnie. Jak to jest z tym dodatkowym wentylatorem przed chłodnicę? Zastanawiam się czy nie zamontować dodatkowego elektrycznego. Jakie są Wasze doświadczenia w tej sprawie? Ktoś montował? Czy same wentylatory są tzw "uniwresalne" czy dobiorę coś dla modelu 66? Jak jest z łopatkami... Czy nie muszą przypadkiem być odwrotnie aby "wpychały" powietrze z zewnątrz do środka?


“Tam, gdzie nie ma walki, nie ma siły.”

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: tomas » 2014-06-27, 19:36

Ja to w sumie nie wiem o co wam chodzi z tym przegrzewaniem silnika .Ja swoim jeżdżę po górach i nawet przy plus 30 stopniach na zewnątrz jeszcze nigdy mi się nie przegrzał . Chłodnicę i wentylator mam seryjny . Jedynie co mam dodatkowo, to założoną osłonę na chłodnicę ( fan shroud ) .



Awatar użytkownika
bra_nec
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
Model: Fastback 68
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: bra_nec » 2014-12-08, 12:25

Kurde, mam to samo. W to lato przejechałem przez 1/2 Warszawy i mi się woda zagotowała - na chwile obecną dłuższe trasy kompletnie odpadają. Znajomy mi mówił ,że uszczelki pod głowicą prawdopodobnie (Chłodnica sprawna).
Ktoś może polecieć jakiegoś fachowca od silników w okolicach Warszawy i przybliżyć koszt takiej imprezy?
Pozdrawiam,
Piotrek


"If You going through hell...keep going"

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: conver67 » 2014-12-08, 22:43

ja podobnie jak Tomas,Mustang jak i silnik po kapitalnym i w upały nie wiem,co to przegrzewanie??chłodnica stara(wypłukana do zera),lecz reszta totalnie nowa(pompa wody,przewody,termostat itd), i tez dodatkowo osłona wiatraka.żadnych dodatkowych wiatraków i nic ,nawet w korku nie grzeje sie ,a wskazówka temperatury wody dochodzi MAX do połowy i nigdy poza nią.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: stang67 » 2014-12-09, 07:04

conver67 pisze:ja podobnie jak Tomas,Mustang jak i silnik po kapitalnym i w upały nie wiem,co to przegrzewanie??chłodnica stara(wypłukana do zera),lecz reszta totalnie nowa(pompa wody,przewody,termostat itd), i tez dodatkowo osłona wiatraka.żadnych dodatkowych wiatraków i nic ,nawet w korku nie grzeje sie ,a wskazówka temperatury wody dochodzi MAX do połowy i nigdy poza nią.
Tak samo :D


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: Gobo » 2014-12-09, 14:15

Ja mam stockowy silnik (2V) i w lato powyżej 30 stopni (Wawa korki) wskazówka może z milimetr lub dwa się podniosła, zero problemów.
Czy wszyscy mający problemy z przegrzewaniem robiliście generalne remonty silników w Polsce?
Czy macie upgrade gaźników/kolektorów na 4-ro gardzielowe?
Ja bym się raczej w tych dwóch elementach doszukiwał przyczyn.
Warto też naczynie przelewowe zamontować:
http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... /p/ROFT27/

pzdr
W.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: lamina » 2014-12-10, 09:59

i warto stosowac olej ze zwiekszona zawartoscia cynku..... albo dolewac dodatek :)..... bez tego wlasnie padaja wałki i silniki sie grzeją...



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Przegrzewanie się silnika 289

Post autor: conver67 » 2014-12-10, 22:49

Gobo,ja mam przemiankę na 4V (kolektor i gażnik 650CFM Edelbrocka na manualnym ssaniu),i jak Lamina pisze tez cynk dodany do oleju mam.jak narazie szafa gra i oby tak dalej.
:ok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”