Hej,
pojawił mi się wyciek z uszczelnienia wału silnika od strony skrzyni - jest to powtórka z rozrywki bo wymieniałem to uszczelnienie niespełna 3000mil temu...
zakładałem dwu częściowe uszczelnienie:
http://www.cjponyparts.com/fel-pro-rear ... 982/p/RMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
pytanie brzmi - czy w ogóle to rozwiązanie (z dwuczęściowym uszczelnieniem) się sprawdza?
czy od razu wymieniać na:
https://www.summitracing.com/int/parts/fel-2941" onclick="window.open(this.href);return false;
które jest pewnie lepsze - tylko roboty więcej..
Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r
Badam temat bo mi też podcieka, ale na razie dwie krople na tydzień wiec nie ruszam (jeszcze fabryczne uszczelnienie).
Opinie fachowca który setki starych amcarowych silników wyremontował:
"Te plastikowe uszczelniacze są gówno warte (Neopren, PTFE itd) szybko twardnieją i maja bardzo małą powierzchnie styczną z wałem) więc każdy dość szybko zaczyna cieknąć. Najlepiej zdaje egzamin rozwiązanie z którym ten silnik został zaprojektowany czyli uszczelnienie sznurem."
Problem w tym, że te współczesne sznurki są kiepskiej jakości (stare były chyba z azbestem) trudno dostać odpowiedni... ale ponoć można.
Zła wiadomość to taka że aby zrobić do porządnie i na lata niestety trzeba wyjąc wał
Jednoczęściowy uszczelniacz który pokazałeś jest do nowszych silników 302 (nabijany w blok) i nie da się go zastosować w starszych silnikach.
Kolejną przyczyną przecieku może być bicie wału... wielu fachowców przy remontach nie przeprowadza osiowania wału i tu żadne uszczelnienie długo nie wytrzyma
pzdr
W.
Opinie fachowca który setki starych amcarowych silników wyremontował:
"Te plastikowe uszczelniacze są gówno warte (Neopren, PTFE itd) szybko twardnieją i maja bardzo małą powierzchnie styczną z wałem) więc każdy dość szybko zaczyna cieknąć. Najlepiej zdaje egzamin rozwiązanie z którym ten silnik został zaprojektowany czyli uszczelnienie sznurem."
Problem w tym, że te współczesne sznurki są kiepskiej jakości (stare były chyba z azbestem) trudno dostać odpowiedni... ale ponoć można.
Zła wiadomość to taka że aby zrobić do porządnie i na lata niestety trzeba wyjąc wał
Jednoczęściowy uszczelniacz który pokazałeś jest do nowszych silników 302 (nabijany w blok) i nie da się go zastosować w starszych silnikach.
Kolejną przyczyną przecieku może być bicie wału... wielu fachowców przy remontach nie przeprowadza osiowania wału i tu żadne uszczelnienie długo nie wytrzyma
pzdr
W.
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Też jestem zdania że plastikowe/silikonowe uszczelnienie jest gówno warte - widziałem to od razu po rozpakowaniu go z pudełka - nadlewki z formy wtryskowej musiałem odcinać nożykiem - jakość prosto z chin. Czyli na ten moment nie mam dobrego rozwiązania, bo do rozdłubania silnika mi się nie spieszy. Pozostaje mi tylko wymienić uszczelnienie na nowe (jest jeszcze dwuczęściowe gumowe a nie plastikowe - może będzie lepsze) i zapomnieć o temacie na jakiś czas.
Też jestem zdania że plastikowe/silikonowe uszczelnienie jest gówno warte - widziałem to od razu po rozpakowaniu go z pudełka - nadlewki z formy wtryskowej musiałem odcinać nożykiem - jakość prosto z chin. Czyli na ten moment nie mam dobrego rozwiązania, bo do rozdłubania silnika mi się nie spieszy. Pozostaje mi tylko wymienić uszczelnienie na nowe (jest jeszcze dwuczęściowe gumowe a nie plastikowe - może będzie lepsze) i zapomnieć o temacie na jakiś czas.