V8 czy R6 do 1967
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
V8 czy R6 do 1967
Witajcie,
Aktualnie mam zamontowany nie oryginalny silnik rzędowy (najprawdopodobniej od Mavericka) i w najbliższym czasie planuję wymianę silnika, głównie ze względu na uszkodzenie podczas remontu mocowań między kolektorem a głowicą przez poprzedniego mechanika, aktualnie już zaczynają się przedmuchy Zanim się jednak za to zabiorę, proszę bardziej doświadczonych forumowiczów o radę, czy iść w oryginalną rzędówkę z 1967 roku, tak jak jest to na tabliczce VIN, czy montować V8. Jak to się przekłada na późniejszą wartość samochodu, jeśli postanowił bym wrzucić mocniejszy silnik, oraz czy wiąże się z tym konieczność wymiany skrzyni (aktualnie automat C4)?
Każda rada będzie dla mnie pomocna
Aktualnie mam zamontowany nie oryginalny silnik rzędowy (najprawdopodobniej od Mavericka) i w najbliższym czasie planuję wymianę silnika, głównie ze względu na uszkodzenie podczas remontu mocowań między kolektorem a głowicą przez poprzedniego mechanika, aktualnie już zaczynają się przedmuchy Zanim się jednak za to zabiorę, proszę bardziej doświadczonych forumowiczów o radę, czy iść w oryginalną rzędówkę z 1967 roku, tak jak jest to na tabliczce VIN, czy montować V8. Jak to się przekłada na późniejszą wartość samochodu, jeśli postanowił bym wrzucić mocniejszy silnik, oraz czy wiąże się z tym konieczność wymiany skrzyni (aktualnie automat C4)?
Każda rada będzie dla mnie pomocna
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2020-07-06, 21:41
- Model: Ponny
- Kolor: Brazowy
- Lokalizacja:: Wąbrzeźno
Re: V8 czy R6 do 1967
Osobiście mam R6 i jestem zadowolony z prostoty wykonania i bezawaryjnosci. Ale jak kto woli , Ja jestem zawsze za oryginałem, nawet do dalszej odsprzedaży.
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: V8 czy R6 do 1967
Hej!
Pamiętaj o jednej podstawowej, uniwersalnej zasadzie.
Klasyki kochamy za to, że są... klasykami. To kochają wszyscy. Swap'y i inne modyfikacje kochają zazwyczaj wyłącznie ich właściciele. Każdy kolejny ocenia auto myśląc ile wyda za powrót do oryginału. A nie oszukujmy się... z biegiem lat będzie to tylko trudniejsze.
Znacznie cenniejsze są zawsze auta "matching numbers" czyli zgodne z VIN. Zdecydowanie ten kierunek polecam. Tylko oryginał. Dobrze zrobiony oryginał jest dużo więcej wart niż (przepraszam za wyrażenie) skundlony restomod.
Powodzenia!
Pamiętaj o jednej podstawowej, uniwersalnej zasadzie.
Klasyki kochamy za to, że są... klasykami. To kochają wszyscy. Swap'y i inne modyfikacje kochają zazwyczaj wyłącznie ich właściciele. Każdy kolejny ocenia auto myśląc ile wyda za powrót do oryginału. A nie oszukujmy się... z biegiem lat będzie to tylko trudniejsze.
Znacznie cenniejsze są zawsze auta "matching numbers" czyli zgodne z VIN. Zdecydowanie ten kierunek polecam. Tylko oryginał. Dobrze zrobiony oryginał jest dużo więcej wart niż (przepraszam za wyrażenie) skundlony restomod.
Powodzenia!
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
Re: V8 czy R6 do 1967
Dzięki za porady, osobiście też tak uważam, i planowałem iść w oryginalną rzędówkę, ale ile osób, tyle wersji więc wolałem się poradzić
W związku z tym mam drugie pytanie, czy nie kurzy się u kogoś taki silnik od mustanga z 1967 roku, lub czy nie znacie kogoś, kto zna kogoś kto mógłby mieć taki na sprzedaż? może być do remontu
W związku z tym mam drugie pytanie, czy nie kurzy się u kogoś taki silnik od mustanga z 1967 roku, lub czy nie znacie kogoś, kto zna kogoś kto mógłby mieć taki na sprzedaż? może być do remontu
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: V8 czy R6 do 1967
Cześć. W twoim przypadku jeżeli masz oryginalną rzędówkę to do wymiany nie tylko silnik ale także zawieszenie (mocowanie koła nie na 4 a 5 śrub). Następnie wał i dyfer. To już poważna ingerencja w mechanikę.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: V8 czy R6 do 1967
Pamiętaj, że chcąc wstawiać V8 to czy to będzie silnik z epoki czy np. z S197 to i tak trzeba wymienić większość elementów podwozia.
Skrzynię, most, wał, zwrotnice, hamulce, wiązkę elektryczną silnika, wydech, koła, elementy zawieszenia.
Mając skompletowane elementy z epoki wszystko jest bolt-on.
Przy elementach z S197 to już wszystko trzeba rzeźbić.
Najtańsza i raczej najlepsza opcja to pozyskanie silnika 200 co powinno się zamknąć do ok. 4-5tys.zł.
6cyl to fajny silnik ale Mustangi w tych wersjach silnikowych są ok. 50% mniej warte niż V8 w podobnym stanie.
Kolejne sztuki są dalej przerabiane i z czasem oryginalny Mustang 6cyl robi się coraz rzadszy.
Skrzynię, most, wał, zwrotnice, hamulce, wiązkę elektryczną silnika, wydech, koła, elementy zawieszenia.
Mając skompletowane elementy z epoki wszystko jest bolt-on.
Przy elementach z S197 to już wszystko trzeba rzeźbić.
Najtańsza i raczej najlepsza opcja to pozyskanie silnika 200 co powinno się zamknąć do ok. 4-5tys.zł.
6cyl to fajny silnik ale Mustangi w tych wersjach silnikowych są ok. 50% mniej warte niż V8 w podobnym stanie.
Kolejne sztuki są dalej przerabiane i z czasem oryginalny Mustang 6cyl robi się coraz rzadszy.
Ostatnio zmieniony 2020-11-13, 20:34 przez 6t07t, łącznie zmieniany 1 raz.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: V8 czy R6 do 1967
Śledzę na co dzień rynek aut klasycznych i mogę potwierdzić wypowiedz 6t07t jak i emgie.
Na rynku pojawiają się różne mustangi z lat 64-73 jednak te tz. dotykane i mocno modyfikowane nie znajdują szybko chętnych a ich ceny są atrakcyjne. Co innego ma się do aut matching numbers ich ceny są wyraźnie wyższe.
Więc odpowiedz według mnie jest jedna wracaj do stanu określonego tabliczką VIN
Na rynku pojawiają się różne mustangi z lat 64-73 jednak te tz. dotykane i mocno modyfikowane nie znajdują szybko chętnych a ich ceny są atrakcyjne. Co innego ma się do aut matching numbers ich ceny są wyraźnie wyższe.
Więc odpowiedz według mnie jest jedna wracaj do stanu określonego tabliczką VIN
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: V8 czy R6 do 1967
Jak długo szuka nowego właściciela taki Mustang, odrestaurowany z matching numbers przy kwotach +200tys zł? To są tygodnie czy raczej lata?
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: V8 czy R6 do 1967
Wersje 6 cyl. to dużo niższe ceny
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: V8 czy R6 do 1967
To zależy od modelu i jakości wykonanych prac. Dla niektórych modeli kwota +200K pln to niska cena, raczej okazyjna.
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: V8 czy R6 do 1967
Zakładając że cena jest adekwatna do modelu i stanu to czy ciężko sprzedać w tych kwotach samochód w Polsce?
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: V8 czy R6 do 1967
Niestety ale 6cyl takiej wartości mieć nie będzie nawet dobrze zrobiony.
Sprzedają się chwytliwe i komercyjne modele, w typie popularnych klonów Eleanor lub Bullitta za większą kasę mimo, że nie przedstawiają faktycznie takiej wartości. Klienci byli, są i będą na coś takiego.
Dla bardzo dużej ilości odbiorców Matching numbers nie ma znaczenia a liczy się efektowny wygląd, dużo koni pod maską i głośny wydech.
Z mojego punktu widzenia ładny 6 cyl. jest znacznie ciekawszy niż kolejny filmowo-plastikowy klon w kolorze grafitowym
Sprzedają się chwytliwe i komercyjne modele, w typie popularnych klonów Eleanor lub Bullitta za większą kasę mimo, że nie przedstawiają faktycznie takiej wartości. Klienci byli, są i będą na coś takiego.
Dla bardzo dużej ilości odbiorców Matching numbers nie ma znaczenia a liczy się efektowny wygląd, dużo koni pod maską i głośny wydech.
Z mojego punktu widzenia ładny 6 cyl. jest znacznie ciekawszy niż kolejny filmowo-plastikowy klon w kolorze grafitowym
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007