Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: ozzy » 2016-07-19, 23:47

Panowie,
Mam do Was pytanko.

Co może być powodem, że mój 289 jak się dobrze rozgrzeje nie może zapalić?
Na zimnym problemu nie ma. Pali od strzała, natomiast jak się rozgrzeje to trzeba długo judłać, często gęsto z gazem (podpompowywać pedałem).

Wymieniony na nowe: aparat zapłonowy (motorcraft), palec, kopułka, świece, przewody, cewka, gaźnik holley 2b.

Dzięki z góry za podpowiedzi.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2391
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-07-20, 05:14

gaźnik do remontu , paliwo odparowywuje i musi naciągnąć nowego



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: Rezor » 2016-07-20, 08:33

ozzy pisze: Wymieniony na nowe:[...] gaźnik holley 2b.
Najpierw wymieniłbym jeszcze płyny i oleje. Może płyn chłodniczy się gotuje. Objawy podobne do przegrzanego silnika. Pompę paliwa masz mechaniczną?
Sprawdź ewentualnie kompresję na cylindrach. Możliwe też, że silnik nie trzyma kompresji


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: ozzy » 2016-07-20, 10:26

Gaźnik jest nowy, skąd dokładnie odparowuje to paliwo ? W komorze pływakowej znajduje się paliwo.

Oleje i płyn chłodniczy wymienione przed sezonem. Fakt, konik miał problem z temperaturą, ale po wymianie chłodnicy na alu 3 rzędową + porządny elektryczny wiatrak, temat przegrzewania odszedł w niepamięć. Pompę paliwa mam mechaniczną - oryginalną, nie wymieniałem.

Kompresja jest niższa ale równa na wszystkich cylindrach. Z tego co pamiętam około 9,3:1 na każdym garze (silnik jest oryginalny, bez remontu).

Czy może być to kwestia źle ustawionego zapłonu + regulacji gaźnika ?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: Rezor » 2016-07-20, 10:52

No to poziom nawet nawet. U mnie po remoncie ma 9:1. Jeśli gaźnik wymieniłeś, a nie wyregulowałeś to jest 90% szans, że to to :) jakby to był zapłon to albo byś miał tzw "rattle noise" od spalania stukowego albo wypadający zapłon co objawiałoby się "czkawką" silnika.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: Pavulon_ » 2016-07-20, 15:35

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:gaźnik do remontu , paliwo odparowywuje i musi naciągnąć nowego
obstawiam to samo co Rafał - mieszanka odparowuje na ciepłym kolektorze tak szybko ze moze nie dochodzić paliwo do cylindrów. Po zgaszeniu silnika i od razu ponownej próbie rozruchu odpala normalnie ? i dopiero po jakiejś dłuższej chwili musisz pokręcić i dodać lekko gazu? Zaraz po zgaszeniu silnika kolektor powinien być jeszcze w miarę 'chlodny' ale po jakimś czasie bez obiegu wody całe ciepło idzie w górę.

Po remoncie silnika miałem te same objawy, gaźnik nie był remontowany (bo był w miarę i była presja czasu), w tym roku zmieniłem gaźnik i problemu praktycznie nie ma. W 100% na stockowych częściach tego nie wyeliminujesz i nawet w instrukcji jest napisane że na ciepłym trzeba delikatnie dodać gazu przy rozruchu.



Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: ozzy » 2016-07-20, 15:45

Jest tak jak Pavulon piszesz.

Zimny > odpala od strzała.
Gorący > odpalenie od razu po zgaszeniu od strzała.
Gorący > odpalenie po pewnym czasie (powiedzmy 30min) - problem.

Czyli ten typ tak ma na stockowych gratach. Dzięki ślicznie Panowie za pomoc :piwo:

Jaki gaźnik proponujecie, żeby zastąpić tego mojego Holley 2bb. 0-7448 350CFM ?



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: Pavulon_ » 2016-07-20, 15:46

Autolite 2100, używam 5 lat i jest :ok: lub sprawdz jaki był stockowy bo widzę że masz 67r



Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: ozzy » 2016-07-20, 16:39

Mam akurat taki gaźnik :D
Trzeba będzie go poddać regeneracji i zobaczymy jak będzie.

Dzięki raz jeszcze za pomoc.



Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: Duchu » 2016-07-20, 21:47

Ja miałem to samo i mi pomogła wymiana rozrusznika:) stary był za słaby. Silnik bo zgaszeniu rozgrzewa się bo pompa wodna nie chodzi, a więc następuje rozszerzenie elementów i rozrusznikowi ciężko obrócić wałem silnika:P



Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: ozzy » 2016-08-12, 23:26

Nie można zostawić tak tematu bez informacji.

A więc tak :)
1. Temat nie był związany z gaźnikiem chodź jak autko rozgrzeje się na maxa czyli powiedzmy 95-100 stopni to po zgaszeniu i przed ponownym odpaleniem trzeba raz strzelić w pedał gazu.
2. Po ponownym ustawieniu zapłonu (poprzednio ustawienie jakiś kosmos- u speców) na między 6 a 8 stopni (wszystko stock) konik pracował bez zarzutów ale dalej na ciepłym problemy. Poprawiona przerwa na świecach oraz przerwa przerywacza nie pomogły.
3. Po ponownym ustawieniu gaźnika (poprzednio był ustawiony za ubogo- u speców) praca ok ale na ciepłym znowu problemy.
4. Aż w końcu rozrusznik. Bingo!!! Po regeneracji auto pali na ciepłym jak szalone, bez najmniejszych problemów.

Dwa wnioski. Po pierwsze, warto samemu się odpowiednio wyszkolić dzięki ogólnodostępnej anglojęzycznej literaturze i działać samodzielnie, bez warsztatów które, niestety ale wychodzi na to, że nie mają wystarczającej wiedzy w dziedzinie starych układów zapłonowych. Po drugie, przy regeneracji dziadka warto zajrzeć minimum dwukrotnie do każdego oryginalnego podzespołu. Rozrusznik drugi raz wylądował u specjalisty i dopiero ten drugi (pierwszy twierdził, że zrobił i wszystko gra - oczywiście wziął odpowiednią kasę :) ) ogarnął temat tak jak być powinno.

Suma sumarum, po wszystkich zabiegach, dziadek pali i kręci lepiej niż mój daily mustang 2012 3,7 :)

Duchu, miałeś rację !! Najlepszego dla Ciebie, jak zresztą dla reszty pomocnych kolegów :piwo: :piwo:



wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje

Post autor: wojtekqw » 2017-06-23, 11:19

Mam pytania :
Jaka powinna być przerwa na świecach ?
Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu (6-8 będzie ok ?) ?
Jakie przewody WN , które kupię w Polsce (producent, typ)
Dzięki za odpowiedż
W



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”