Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Panowie,
Mam do Was pytanko.
Co może być powodem, że mój 289 jak się dobrze rozgrzeje nie może zapalić?
Na zimnym problemu nie ma. Pali od strzała, natomiast jak się rozgrzeje to trzeba długo judłać, często gęsto z gazem (podpompowywać pedałem).
Wymieniony na nowe: aparat zapłonowy (motorcraft), palec, kopułka, świece, przewody, cewka, gaźnik holley 2b.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Mam do Was pytanko.
Co może być powodem, że mój 289 jak się dobrze rozgrzeje nie może zapalić?
Na zimnym problemu nie ma. Pali od strzała, natomiast jak się rozgrzeje to trzeba długo judłać, często gęsto z gazem (podpompowywać pedałem).
Wymieniony na nowe: aparat zapłonowy (motorcraft), palec, kopułka, świece, przewody, cewka, gaźnik holley 2b.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
gaźnik do remontu , paliwo odparowywuje i musi naciągnąć nowego
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Najpierw wymieniłbym jeszcze płyny i oleje. Może płyn chłodniczy się gotuje. Objawy podobne do przegrzanego silnika. Pompę paliwa masz mechaniczną?ozzy pisze: Wymieniony na nowe:[...] gaźnik holley 2b.
Sprawdź ewentualnie kompresję na cylindrach. Możliwe też, że silnik nie trzyma kompresji
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Gaźnik jest nowy, skąd dokładnie odparowuje to paliwo ? W komorze pływakowej znajduje się paliwo.
Oleje i płyn chłodniczy wymienione przed sezonem. Fakt, konik miał problem z temperaturą, ale po wymianie chłodnicy na alu 3 rzędową + porządny elektryczny wiatrak, temat przegrzewania odszedł w niepamięć. Pompę paliwa mam mechaniczną - oryginalną, nie wymieniałem.
Kompresja jest niższa ale równa na wszystkich cylindrach. Z tego co pamiętam około 9,3:1 na każdym garze (silnik jest oryginalny, bez remontu).
Czy może być to kwestia źle ustawionego zapłonu + regulacji gaźnika ?
Oleje i płyn chłodniczy wymienione przed sezonem. Fakt, konik miał problem z temperaturą, ale po wymianie chłodnicy na alu 3 rzędową + porządny elektryczny wiatrak, temat przegrzewania odszedł w niepamięć. Pompę paliwa mam mechaniczną - oryginalną, nie wymieniałem.
Kompresja jest niższa ale równa na wszystkich cylindrach. Z tego co pamiętam około 9,3:1 na każdym garze (silnik jest oryginalny, bez remontu).
Czy może być to kwestia źle ustawionego zapłonu + regulacji gaźnika ?
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
No to poziom nawet nawet. U mnie po remoncie ma 9:1. Jeśli gaźnik wymieniłeś, a nie wyregulowałeś to jest 90% szans, że to to jakby to był zapłon to albo byś miał tzw "rattle noise" od spalania stukowego albo wypadający zapłon co objawiałoby się "czkawką" silnika.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
obstawiam to samo co Rafał - mieszanka odparowuje na ciepłym kolektorze tak szybko ze moze nie dochodzić paliwo do cylindrów. Po zgaszeniu silnika i od razu ponownej próbie rozruchu odpala normalnie ? i dopiero po jakiejś dłuższej chwili musisz pokręcić i dodać lekko gazu? Zaraz po zgaszeniu silnika kolektor powinien być jeszcze w miarę 'chlodny' ale po jakimś czasie bez obiegu wody całe ciepło idzie w górę.RAFAŁ (GROSZEK) pisze:gaźnik do remontu , paliwo odparowywuje i musi naciągnąć nowego
Po remoncie silnika miałem te same objawy, gaźnik nie był remontowany (bo był w miarę i była presja czasu), w tym roku zmieniłem gaźnik i problemu praktycznie nie ma. W 100% na stockowych częściach tego nie wyeliminujesz i nawet w instrukcji jest napisane że na ciepłym trzeba delikatnie dodać gazu przy rozruchu.
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Jest tak jak Pavulon piszesz.
Zimny > odpala od strzała.
Gorący > odpalenie od razu po zgaszeniu od strzała.
Gorący > odpalenie po pewnym czasie (powiedzmy 30min) - problem.
Czyli ten typ tak ma na stockowych gratach. Dzięki ślicznie Panowie za pomoc
Jaki gaźnik proponujecie, żeby zastąpić tego mojego Holley 2bb. 0-7448 350CFM ?
Zimny > odpala od strzała.
Gorący > odpalenie od razu po zgaszeniu od strzała.
Gorący > odpalenie po pewnym czasie (powiedzmy 30min) - problem.
Czyli ten typ tak ma na stockowych gratach. Dzięki ślicznie Panowie za pomoc
Jaki gaźnik proponujecie, żeby zastąpić tego mojego Holley 2bb. 0-7448 350CFM ?
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Autolite 2100, używam 5 lat i jest lub sprawdz jaki był stockowy bo widzę że masz 67r
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Mam akurat taki gaźnik
Trzeba będzie go poddać regeneracji i zobaczymy jak będzie.
Dzięki raz jeszcze za pomoc.
Trzeba będzie go poddać regeneracji i zobaczymy jak będzie.
Dzięki raz jeszcze za pomoc.
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Ja miałem to samo i mi pomogła wymiana rozrusznika:) stary był za słaby. Silnik bo zgaszeniu rozgrzewa się bo pompa wodna nie chodzi, a więc następuje rozszerzenie elementów i rozrusznikowi ciężko obrócić wałem silnika:P
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Nie można zostawić tak tematu bez informacji.
A więc tak
1. Temat nie był związany z gaźnikiem chodź jak autko rozgrzeje się na maxa czyli powiedzmy 95-100 stopni to po zgaszeniu i przed ponownym odpaleniem trzeba raz strzelić w pedał gazu.
2. Po ponownym ustawieniu zapłonu (poprzednio ustawienie jakiś kosmos- u speców) na między 6 a 8 stopni (wszystko stock) konik pracował bez zarzutów ale dalej na ciepłym problemy. Poprawiona przerwa na świecach oraz przerwa przerywacza nie pomogły.
3. Po ponownym ustawieniu gaźnika (poprzednio był ustawiony za ubogo- u speców) praca ok ale na ciepłym znowu problemy.
4. Aż w końcu rozrusznik. Bingo!!! Po regeneracji auto pali na ciepłym jak szalone, bez najmniejszych problemów.
Dwa wnioski. Po pierwsze, warto samemu się odpowiednio wyszkolić dzięki ogólnodostępnej anglojęzycznej literaturze i działać samodzielnie, bez warsztatów które, niestety ale wychodzi na to, że nie mają wystarczającej wiedzy w dziedzinie starych układów zapłonowych. Po drugie, przy regeneracji dziadka warto zajrzeć minimum dwukrotnie do każdego oryginalnego podzespołu. Rozrusznik drugi raz wylądował u specjalisty i dopiero ten drugi (pierwszy twierdził, że zrobił i wszystko gra - oczywiście wziął odpowiednią kasę ) ogarnął temat tak jak być powinno.
Suma sumarum, po wszystkich zabiegach, dziadek pali i kręci lepiej niż mój daily mustang 2012 3,7
Duchu, miałeś rację !! Najlepszego dla Ciebie, jak zresztą dla reszty pomocnych kolegów
A więc tak
1. Temat nie był związany z gaźnikiem chodź jak autko rozgrzeje się na maxa czyli powiedzmy 95-100 stopni to po zgaszeniu i przed ponownym odpaleniem trzeba raz strzelić w pedał gazu.
2. Po ponownym ustawieniu zapłonu (poprzednio ustawienie jakiś kosmos- u speców) na między 6 a 8 stopni (wszystko stock) konik pracował bez zarzutów ale dalej na ciepłym problemy. Poprawiona przerwa na świecach oraz przerwa przerywacza nie pomogły.
3. Po ponownym ustawieniu gaźnika (poprzednio był ustawiony za ubogo- u speców) praca ok ale na ciepłym znowu problemy.
4. Aż w końcu rozrusznik. Bingo!!! Po regeneracji auto pali na ciepłym jak szalone, bez najmniejszych problemów.
Dwa wnioski. Po pierwsze, warto samemu się odpowiednio wyszkolić dzięki ogólnodostępnej anglojęzycznej literaturze i działać samodzielnie, bez warsztatów które, niestety ale wychodzi na to, że nie mają wystarczającej wiedzy w dziedzinie starych układów zapłonowych. Po drugie, przy regeneracji dziadka warto zajrzeć minimum dwukrotnie do każdego oryginalnego podzespołu. Rozrusznik drugi raz wylądował u specjalisty i dopiero ten drugi (pierwszy twierdził, że zrobił i wszystko gra - oczywiście wziął odpowiednią kasę ) ogarnął temat tak jak być powinno.
Suma sumarum, po wszystkich zabiegach, dziadek pali i kręci lepiej niż mój daily mustang 2012 3,7
Duchu, miałeś rację !! Najlepszego dla Ciebie, jak zresztą dla reszty pomocnych kolegów
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
- Model: Coupe 1965/6 A Code
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Błekitny
Re: Silnik 289, ciężko odpala jak się rozgrzeje
Mam pytania :
Jaka powinna być przerwa na świecach ?
Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu (6-8 będzie ok ?) ?
Jakie przewody WN , które kupię w Polsce (producent, typ)
Dzięki za odpowiedż
W
Jaka powinna być przerwa na świecach ?
Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu (6-8 będzie ok ?) ?
Jakie przewody WN , które kupię w Polsce (producent, typ)
Dzięki za odpowiedż
W