Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r

Post autor: Wojtek_80 » 2016-12-12, 17:06

Hej,
pojawił mi się wyciek z uszczelnienia wału silnika od strony skrzyni - jest to powtórka z rozrywki bo wymieniałem to uszczelnienie niespełna 3000mil temu...
zakładałem dwu częściowe uszczelnienie:
http://www.cjponyparts.com/fel-pro-rear ... 982/p/RMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
pytanie brzmi - czy w ogóle to rozwiązanie (z dwuczęściowym uszczelnieniem) się sprawdza?
czy od razu wymieniać na:
https://www.summitracing.com/int/parts/fel-2941" onclick="window.open(this.href);return false;
które jest pewnie lepsze - tylko roboty więcej..



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r

Post autor: Gobo » 2016-12-12, 18:29

Badam temat bo mi też podcieka, ale na razie dwie krople na tydzień wiec nie ruszam (jeszcze fabryczne uszczelnienie).

Opinie fachowca który setki starych amcarowych silników wyremontował:
"Te plastikowe uszczelniacze są gówno warte (Neopren, PTFE itd) szybko twardnieją i maja bardzo małą powierzchnie styczną z wałem) więc każdy dość szybko zaczyna cieknąć. Najlepiej zdaje egzamin rozwiązanie z którym ten silnik został zaprojektowany czyli uszczelnienie sznurem."

Problem w tym, że te współczesne sznurki są kiepskiej jakości (stare były chyba z azbestem) trudno dostać odpowiedni... ale ponoć można.
Zła wiadomość to taka że aby zrobić do porządnie i na lata niestety trzeba wyjąc wał



Jednoczęściowy uszczelniacz który pokazałeś jest do nowszych silników 302 (nabijany w blok) i nie da się go zastosować w starszych silnikach.
Kolejną przyczyną przecieku może być bicie wału... wielu fachowców przy remontach nie przeprowadza osiowania wału i tu żadne uszczelnienie długo nie wytrzyma :/

pzdr
W.



Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: Wyciek - uszczelnienie wału 302 68r

Post autor: Wojtek_80 » 2016-12-12, 23:18

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Też jestem zdania że plastikowe/silikonowe uszczelnienie jest gówno warte - widziałem to od razu po rozpakowaniu go z pudełka - nadlewki z formy wtryskowej musiałem odcinać nożykiem :przestraszony: - jakość prosto z chin. Czyli na ten moment nie mam dobrego rozwiązania, bo do rozdłubania silnika mi się nie spieszy. Pozostaje mi tylko wymienić uszczelnienie na nowe (jest jeszcze dwuczęściowe gumowe a nie plastikowe - może będzie lepsze) i zapomnieć o temacie na jakiś czas.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”