Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Rezor » 2020-11-18, 21:49

Zapłon że stroboskopem ustawiasz do fabrycznego silnika albo wstepnie. Domowym sposobem ustawiasz na słuch (równe obroty dla komfortu) i z vacuumetrem. Na jałowych podciśnienie powinno być możliwie najniższe. Gorzej już podczas jazdy bo bez hamowni raczej słabo


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-18, 22:11

Rezor pisze:
2020-11-18, 21:49
Zapłon że stroboskopem ustawiasz do fabrycznego silnika albo wstepnie. Domowym sposobem ustawiasz na słuch (równe obroty dla komfortu) i z vacuumetrem. Na jałowych podciśnienie powinno być możliwie najniższe. Gorzej już podczas jazdy bo bez hamowni raczej słabo
Zapłon ustawiam lampa stroboskopowa na.14' tak zaleca edelbrock. Gaźnik.tez reguluje wakumetrem. Orientujesz się jakie podciśnienie powinno być. U mjie żeby było równe.wskazuje 24psi. Najniższe jakieś uda mi sie ustawić z3by silnik równo pracował to około 13-14psi. To ustawić na 13 czy tak jak bardzo równo pracuje czyli 24psi?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Rezor » 2020-11-18, 22:25

Zapłon powinno się ustawić tak żeby najwyższe ciśnienie w cylindrze wytworzyć ok 10' ATDC co też nie jest regułą. Ustawia się tak żeby wytworzyć możliwie najwyższy moment a bez hamowni raczej słabo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing
To że edelbrock coś zaleca jest zaleceniem nie regułą. Tak samo zalecają żeby wałek został dobrany pod aplikacje i zamontowany, a następnie silnik wystrojony przez osobę wykwalifikowaną :P wyregulować gaźnik też byłoby najlepiej z sondą afr.

Edit: na jałowych po ustawieniu gaźnika i przepustnicy powinieneś ustawić zapłon tak by uzyska możliwie najniższe ciśnienie i stabilne na vacuometrze

Nie pomyliłeś czegoś z tym ciśnieniem?
1bar/14.5psi to ciśnienie atmosferyczne. Wszystko poniżej to podciśnienie. W silniku na jałowych powinno być coś koło 0.3bar/4.5psi


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-18, 22:37

Rezor pisze:
2020-11-18, 22:25
Zapłon powinno się ustawić tak żeby najwyższe ciśnienie w cylindrze wytworzyć ok 10' ATDC co też nie jest regułą. Ustawia się tak żeby wytworzyć możliwie najwyższy moment a bez hamowni raczej słabo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing
To że edelbrock coś zaleca jest zaleceniem nie regułą. Tak samo zalecają żeby wałek został dobrany pod aplikacje i zamontowany, a następnie silnik wystrojony przez osobę wykwalifikowaną :P wyregulować gaźnik też byłoby najlepiej z sondą afr.

Edit: na jałowych po ustawieniu gaźnika i przepustnicy powinieneś ustawić zapłon tak by uzyska możliwie najniższe ciśnienie i stabilne na vacuometrze

Nie pomyliłeś czegoś z tym ciśnieniem?
1bar/14.5psi to ciśnienie atmosferyczne. Wszystko poniżej to podciśnienie. W silniku na jałowych powinno być coś koło 0.3bar/4.5psi
Myślę że coś przekrecilem z tym ciśnieniem. Posiadam wakumetr i chodzi o podciśnienie czyli dolna skała ten wyższy zakres.
Załączniki
WAKUOMETR-TESTER-MIERNIK-CISNIENIA-DO-POMP-PALIWA.jpeg



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-18, 22:42

empi1955 pisze:
2020-11-17, 14:21
Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.
Tylko że te sprężyny zostały wycofane zw sprzedaży. A edelbroc mi napisał że to jest tylko zamiennik i można zastosować oryginalne nowe sprężyny



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Rezor » 2020-11-18, 22:45

Powinno być zielone pole, możliwie najniższe i stabilne ciśnienie. Falowanie czy wyższe wskazuję na złe ustawienie przepustnicy, lewe powietrze, problemy z zapłonem, afr, albo problemy z rozrządem (nierówne krzywki, pływające zawory, źle ustawiony luz zaworowy i wiele innych)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-18, 22:49

Rezor pisze:
2020-11-18, 22:45
Powinno być zielone pole, możliwie najniższe i stabilne ciśnienie. Falowanie czy wyższe wskazuję na złe ustawienie przepustnicy, lewe powietrze, problemy z zapłonem, afr, albo problemy z rozrządem (nierówne krzywki, pływające zawory, źle ustawiony luz zaworowy i wiele innych)
Ok dzieki pokombinuje i.zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zgłoszą się do warsztatu który był podany wyżej



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-22, 10:08

Udało się dojść do ładu :D . Złożyło sie na to kilka czynników. A mianowicie gaźnik się poluzowal i uszczelka pod nim uległa zniszczeniu więc gaźnik ciągnął lewe powietrze. Opóźnienie zaplonu zwiekszylem do 16'. I jak to mówią świeca prawdę ci powie i wyszło że jest za ubogą mieszanką więc trzeba było zwiększyć dawkę paliwa. Zmieniłem dysze, ulice i sprężynę. Wyrwgulowalem gaźnik wakumetrem i narazie wydaje się być wporzadku :D. Pojedzdze trochę i znów kontroluje wszystko ale.jest ok :super:



tyvon
Stowarzyszenie MKP
Posty: 100
Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
Model: Mustang 67 coupe 289
Silnik: inny V8
Kolor: czarny mat

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: tyvon » 2021-06-22, 19:29

Ja miałem podobny problem co Ty. Wyremontowałem silnik, zastosowałem ostry wałek i wiele innych modyfikacji, a efekt końcowy był taki, że Mustang w dolnych partiach obrotów stał się bardzo mułowaty. Żadne regulacje nic nie pomogły. Z pomocą przyszedł mi RICK. Przeanalizował zastosowane podzespoły i stwierdził, że należy jeszcze wymienić na inny konwerter skrzyni biegów i zmienić przełożenie na tylnym moście. Po tych dwóch modyfikacjach Mustang rwie do przodu jak głupi.
Jeżeli nadal nie nie jesteś do końca zadowolony z pracy silnika w dolnych obrotach to zastanów się nad tymi modyfikacjami.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”