Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-16, 12:11

Czy ktoś z was miał doczynienia z ostrym wałkiem w silniku 289 lub 302. Nabyłem taki wałek edelbrocka 2122 z kompletem łańcucha i kół zębatych. I szukam osoby która by mi podpowiedział jak to dobrze wyregulować albo może ktoś poleci jakiś kompetentny warsztat w woj. mazowieckim. Założyłem ten wałek popychacze musiałem założyć oryginale ponieważ te które były w zestawie są za niskie i zawory się nie otwierały z tym że te popychacze z zestawu są całkiem płaskie a nie jak oryginalne posiadają taka rolkę. Ogólnie to został założony nowy rozrząd z ostrymi krzywkami popychacze dźwignie itd zostały oryginalne. Gaźnik 600cfm i dolot też jest edelbrocka. Zapłon jest wyregulowany i posiada przyśpieszacz. Po tej operacji wydaje mi się że auto straciło werwę. Słabszy jest z dołu i taki mozolny w późniejszych fazach obrotu przy górnym zakresie wydaje mi sie że brakuje paliwa. Słabo zrywa trakcje a nie mam szpery w dyfrze. Wcześniej to na dwójce zamiatał tyłem jak dziki a teraz muł. Może ktoś coś doradzić co robię źle albo jak wyregulować go czy zmienić dysze czy popychacze. Albo może ktoś się tym zajmuje na forum i mógłby go wziąć.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Rezor » 2020-11-16, 19:32

Z tego co widzę to wałek do ciężarówek. Wałek dobiera się pod silnik pod wydech, głowice i dolot. Założysz i może się okazać, że jest źle.
Edit: Nie doczytałem że już założyłeś :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: anbr64 » 2020-11-16, 20:07

Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-16, 20:16

Rezor pisze:
2020-11-16, 19:32
Z tego co widzę to wałek do ciężarówek. Wałek dobiera się pod silnik pod wydech, głowice i dolot. Założysz i może się okazać, że jest źle.
Edit: Nie doczytałem że już założyłeś :)
Ja już założyłem to. Ten walek jest dedykowany do silnika 302 i jest podany jaki kolektor ssący jest potrzebny i gaźnik. Wszystko jest według zaleceń. Tak jak instrukcja mowi



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-16, 20:19

anbr64 pisze:
2020-11-16, 20:07
Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
No właśnie mam rolowane. Tylko nie wymieniłem sprężynę które zaleca producent. A tak to wszystko według instrukcji dolot gaźnik wydech



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-16, 20:21

anbr64 pisze:
2020-11-16, 20:07
Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
A jesteś pewny tego gościa bo nie chciał bym jeździć od mechanika do mechanika



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: anbr64 » 2020-11-17, 08:12

Tak. to nasz nadworny mechanik. Honorowy członek klubu. Zabepiecza technicznie wszystkie nasze klubowe rajdy. Z czystym sumieniem polecam! Tylko najpierw do niego zadzwoń i ustal termin.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-17, 08:38

anbr64 pisze:
2020-11-17, 08:12
Tak. to nasz nadworny mechanik. Honorowy członek klubu. Zabepiecza technicznie wszystkie nasze klubowe rajdy. Z czystym sumieniem polecam! Tylko najpierw do niego zadzwoń i ustal termin.
Pozdrawiam
Ok super. Tak zrobię.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: empi1955 » 2020-11-17, 14:21

Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-17, 15:36

empi1955 pisze:
2020-11-17, 14:21
Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.
Ok też się nad tym właśnie zastanawiam. Jeszcze pokombinuje z mieszanką może jest trochę za uboga.



Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: StarszyWajchowy » 2020-11-17, 18:57

Tak jak andrzej wspomniał powyżej wyprzedzenie zapłonu również gra niebagatelną rolę.
Ja w swoim 429 również mam ostry wałek i wyprzedzenie zapłonu jest dużo większe, bo inaczej zachowuje się jak muł.
Mirek z Car Force One Ci wszystko podreguluje jeśli do niego podjedziesz.


Tomek

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-17, 21:52

StarszyWajchowy pisze:
2020-11-17, 18:57
Tak jak andrzej wspomniał powyżej wyprzedzenie zapłonu również gra niebagatelną rolę.
Ja w swoim 429 również mam ostry wałek i wyprzedzenie zapłonu jest dużo większe, bo inaczej zachowuje się jak muł.
Mirek z Car Force One Ci wszystko podreguluje jeśli do niego podjedziesz.
A wiesz może jaki kat wyprzedzania masz ustawiony?



Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: StarszyWajchowy » 2020-11-17, 22:29

Jeśli dobrze pamiętam to coś około 18-20 stopni.


Tomek

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: Damian » 2020-11-17, 23:06

StarszyWajchowy pisze:
2020-11-17, 22:29
Jeśli dobrze pamiętam to coś około 18-20 stopni.
Ok. A coś z mieszanką kombinowales? Dysze zmieniales?



Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302

Post autor: StarszyWajchowy » 2020-11-18, 19:22

Dyszy nie zmieniałem. Gaźnik miał kompletny remont u Pietrzyka a potem on go ustawiał u siebie w warsztacie.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”