Odpalanie silnika po remoncie

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sherif
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
Model: 67' conv
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark moss green
Lokalizacja:: Warszawa

Odpalanie silnika po remoncie

Post autor: Sherif » 2020-12-08, 16:06

Wykonałem kompleksowy remont silnika przy okazji odbudowy nadwozia. Silnik m.in dostał szlif, nowe tłoki, wałek rozrządu oraz została zregenerowana głowica. Gaźnik dałem do odnowienia, gdzie został wyczyszczony i wymienione uszczelnienie. Dodatkowo zostały założone nowe świece oraz przewody. Zamontowałem też nowe rurki od ssania automatycznego oraz sprężynkę termiczną.
Po pierwszych bojach z gaźnikiem który zalewał silnik odpalił i popracował kilka razy po ok 20min. Następnie macher od gaźników przeprowadził regulację, ustawił przerwę na świecach oraz ustawił zapłon.

Mimo to nadal nie jest tak jak uważam, że być powinno.
1. Odpalanie na zimnym (8-10C). Procedura startu typu 3x gaz do podłogi i odpalania bez gazu kończy się kilku sek pracą silnika i gaśnięciem (dusi się). Dodanie, nawet lekko gazu rozwiązuje problem aż do czasu nagrzania, portem obroty trzyma już ok. Obr są ustawione na +/- 650rpm
W czym szukać problemu ? Czy brak filtra może mieć takie skutki (filtr płynie z US a mam na razie założoną gąbkę) ? Czy może to coś z ssaniem ?
Samo ssanie testowałem opalarką i działa ok - otwiera/zamyka dopływ powietrza. Te gaśnięcie następuje także przy zamkniętym dopływie, tutaj regulowałem sam na podstawie instrukcji (luz pomiędzy korpusem a klapką powietrza).

2. Nierówna praca. Jak silnik złapie trochę temperatury to zaczynają falować obroty, tj ktoś delikatnie bawił się gazem. Ten objaw zanika jak silnika ma pełną temp. Niepokoją mnie też drgania silnika, nawet jak się nagrzeje, widać po masce że drga. Tj pisałem świece nowe, kable (8mm) nowe, pracuje ładnie na 8 cyl (wszystkie ciepłe). Jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, iż założyłem stare poduszki pod silnik (nie dojechały na czas nowe) - czy to może powodować drgania silnika ?

Aha czy za to wszystko można winić gaźnik (Autolite/OEM 2100, 2bbl) - macher narzekał, że te gaźniki, szczególnie stare mają słabą precyzję regulacji i nie da się ich dobrze ustawić



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Odpalanie silnika po remoncie

Post autor: 6t07t » 2020-12-08, 16:28

Zadzwoń do mnie to postaram się pomóc.
503690214
🙂


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”