Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
Silnik 289, 1967 kilka lat po remoncie... po którym temperatura silnika była gdzieś w pierwszej połówce skali. Od zeszłego roku zaczął się przegrzewać, sprawny termostat pokazuje już po 15km spokojnej jazdy "H"...
Wiatrak kręci, płyn cyrkuluje, wstępnie w płynie nie wykryto gazów spalinowych (bez obciążenia), w podobnym czasie została wymieniona stara chłodnica na standardową czarną chłodnicę ACP, tunel na wiatrak jest,
Wie ktoś co się może dziać?
wkrótce pewnie będzie podnoszona głowica...
tak przy okazji kupię uszczelki (pod głowicę, kolektor ssący, kolektor wydechowy, pokrywy zaworów)
Wiatrak kręci, płyn cyrkuluje, wstępnie w płynie nie wykryto gazów spalinowych (bez obciążenia), w podobnym czasie została wymieniona stara chłodnica na standardową czarną chłodnicę ACP, tunel na wiatrak jest,
Wie ktoś co się może dziać?
wkrótce pewnie będzie podnoszona głowica...
tak przy okazji kupię uszczelki (pod głowicę, kolektor ssący, kolektor wydechowy, pokrywy zaworów)
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
Miałem kiedyś przypadek że po zwykłej, profilaktycznej, wymianie płynu chłodniczego temperatura przestała mocno podskakiwać. Pewnie przewodność cieplna cieczy po czasie się pogarsza.
Zaś w inny pojeździe małe wycieki i zły korek potrafiły być powodem częstych skoków temperatury. W układzie chłodniczym musi panować, określone, wysokie ciśnienie.
Zaś w inny pojeździe małe wycieki i zły korek potrafiły być powodem częstych skoków temperatury. W układzie chłodniczym musi panować, określone, wysokie ciśnienie.
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
1. Wewnątrz chłodnicy była farba?anbr64 pisze: ↑2021-05-06, 23:18A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
2. Też czarna standardowa chłodnica ACP?
3. Które kanały?
Dzięki za odpowiedź, ciekawy temat...
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
Tak, nowa chłodnica czarna. Zapchana cała. wyglądało jak by w środku oblazła lub zwarzył się plyn chlodniczy. nawet nie próbowałem jej czyścić.CzyTyTez pisze: ↑2021-05-08, 13:391. Wewnątrz chłodnicy była farba?anbr64 pisze: ↑2021-05-06, 23:18A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
2. Też czarna standardowa chłodnica ACP?
3. Które kanały?
Dzięki za odpowiedź, ciekawy temat...
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
A pewien jesteś że korek trzyma ciśnienie?
U mnie nowy po kilku miesiącach zaczął puszczać i temperatura szalała. Po wymianie jak ręką odjął
U mnie nowy po kilku miesiącach zaczął puszczać i temperatura szalała. Po wymianie jak ręką odjął
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
korek od chłodnicy? wycieku nie ma, chłodnica pełna.
w międzyczasie był zrobiony test ze starą chłodnicą i nowym płynem, efekt ten sam...
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
tu nie chodzi o to czy są wycieki z korka czy nie. Chodzi o to żeby korek trzymał ciśnienie. Drobne rozszczelnienie tak że zejdzie ciśnienie z układu potrafi rozregulować pracę całego układu.
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia
Finalnie kilka rzeczy zostało zrobionych:
1. Wymienione uszczelki na pokrywach i głowicy, lecz sam mechanik przyznał ze to tylko coś dało, ale za mało...
2. Wypłukany cały układ chłodzenia. Tak, był tam jakiś syf niewiadomego pochodzenia
3. Zamontowany nowy tunel, stary był popękany z niewielkim ubytkiem (stary oryginalny Fomoco do sprzedania jakby ktoś chciał zrobić testy lub połatać to w sam raz)
4. Zamontowany dodatkowy wiatrak elektryczny przed chłodnica włączający się przy ok 80 st. C.
W czasie krótkiej przejażdżki zauważyłem że po ok 10 km temp dochodzi do 80, ale po włączeniu się wiatraka temperatura oscyluje w ok. 83-86 na kolejnych 5km. Będę jeszcze dalej testować...
Najdziwniejsze że kiedyś ten układ pracował przez dwa lata rewelacyjnie, temperatura była gdzieś w połowie skali.
Przy okazji założone tarcze na przód z csrp działają, chociaż tak dziwnie, do czego nie jestem przyzwyczajony bo zaczynają hamować na miękkim pedale, który pracuje w dość szerokim zakresie... przy 4 bębnach musiałem być delikatny bo działały nagle...
1. Wymienione uszczelki na pokrywach i głowicy, lecz sam mechanik przyznał ze to tylko coś dało, ale za mało...
2. Wypłukany cały układ chłodzenia. Tak, był tam jakiś syf niewiadomego pochodzenia
3. Zamontowany nowy tunel, stary był popękany z niewielkim ubytkiem (stary oryginalny Fomoco do sprzedania jakby ktoś chciał zrobić testy lub połatać to w sam raz)
4. Zamontowany dodatkowy wiatrak elektryczny przed chłodnica włączający się przy ok 80 st. C.
W czasie krótkiej przejażdżki zauważyłem że po ok 10 km temp dochodzi do 80, ale po włączeniu się wiatraka temperatura oscyluje w ok. 83-86 na kolejnych 5km. Będę jeszcze dalej testować...
Najdziwniejsze że kiedyś ten układ pracował przez dwa lata rewelacyjnie, temperatura była gdzieś w połowie skali.
Przy okazji założone tarcze na przód z csrp działają, chociaż tak dziwnie, do czego nie jestem przyzwyczajony bo zaczynają hamować na miękkim pedale, który pracuje w dość szerokim zakresie... przy 4 bębnach musiałem być delikatny bo działały nagle...