Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: CzyTyTez » 2021-05-06, 18:19

Silnik 289, 1967 kilka lat po remoncie... po którym temperatura silnika była gdzieś w pierwszej połówce skali. Od zeszłego roku zaczął się przegrzewać, sprawny termostat pokazuje już po 15km spokojnej jazdy "H"...
Wiatrak kręci, płyn cyrkuluje, wstępnie w płynie nie wykryto gazów spalinowych (bez obciążenia), w podobnym czasie została wymieniona stara chłodnica na standardową czarną chłodnicę ACP, tunel na wiatrak jest,

Wie ktoś co się może dziać?

wkrótce pewnie będzie podnoszona głowica...

tak przy okazji kupię uszczelki (pod głowicę, kolektor ssący, kolektor wydechowy, pokrywy zaworów)



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: anbr64 » 2021-05-06, 23:18

A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: samakra » 2021-05-06, 23:25

Miałem kiedyś przypadek że po zwykłej, profilaktycznej, wymianie płynu chłodniczego temperatura przestała mocno podskakiwać. Pewnie przewodność cieplna cieczy po czasie się pogarsza.

Zaś w inny pojeździe małe wycieki i zły korek potrafiły być powodem częstych skoków temperatury. W układzie chłodniczym musi panować, określone, wysokie ciśnienie.



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: CzyTyTez » 2021-05-08, 13:39

anbr64 pisze:
2021-05-06, 23:18
A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
1. Wewnątrz chłodnicy była farba?
2. Też czarna standardowa chłodnica ACP?
3. Które kanały?

Dzięki za odpowiedź, ciekawy temat...



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: anbr64 » 2021-05-10, 10:45

CzyTyTez pisze:
2021-05-08, 13:39
anbr64 pisze:
2021-05-06, 23:18
A skąd pewność że się przegrzewa? Może po prostu czujnik jest uszkodzony albo zegar? Mierzyłeś temperaturę silnika?
Taniej jest przed rozebraniem silnika sprawdzić stan faktyczny. U mnie np nowa chłodnica spęczniała, oblazła w środku ze wszystkiego, pewnie z jakiejś chińskiej farby i przytkała kanały. Spuść płyn chłodniczy i zobacz co wypłynie.
Pozdrawiam
1. Wewnątrz chłodnicy była farba?
2. Też czarna standardowa chłodnica ACP?
3. Które kanały?

Dzięki za odpowiedź, ciekawy temat...
Tak, nowa chłodnica czarna. Zapchana cała. wyglądało jak by w środku oblazła lub zwarzył się plyn chlodniczy. nawet nie próbowałem jej czyścić.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: emgie » 2021-05-10, 22:27

A pewien jesteś że korek trzyma ciśnienie?
U mnie nowy po kilku miesiącach zaczął puszczać i temperatura szalała. Po wymianie jak ręką odjął


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: CzyTyTez » 2021-05-11, 11:50

emgie pisze:
2021-05-10, 22:27
A pewien jesteś że korek trzyma ciśnienie?
U mnie nowy po kilku miesiącach zaczął puszczać i temperatura szalała. Po wymianie jak ręką odjął
korek od chłodnicy? wycieku nie ma, chłodnica pełna.
w międzyczasie był zrobiony test ze starą chłodnicą i nowym płynem, efekt ten sam...



samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: samakra » 2021-05-11, 17:23

tu nie chodzi o to czy są wycieki z korka czy nie. Chodzi o to żeby korek trzymał ciśnienie. Drobne rozszczelnienie tak że zejdzie ciśnienie z układu potrafi rozregulować pracę całego układu.



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Silnik się przegrzewa z całym układem chłodzenia

Post autor: CzyTyTez » 2021-06-13, 13:49

Finalnie kilka rzeczy zostało zrobionych:
1. Wymienione uszczelki na pokrywach i głowicy, lecz sam mechanik przyznał ze to tylko coś dało, ale za mało...
2. Wypłukany cały układ chłodzenia. Tak, był tam jakiś syf niewiadomego pochodzenia
3. Zamontowany nowy tunel, stary był popękany z niewielkim ubytkiem (stary oryginalny Fomoco do sprzedania jakby ktoś chciał zrobić testy lub połatać to w sam raz)
4. Zamontowany dodatkowy wiatrak elektryczny przed chłodnica włączający się przy ok 80 st. C.

W czasie krótkiej przejażdżki zauważyłem że po ok 10 km temp dochodzi do 80, ale po włączeniu się wiatraka temperatura oscyluje w ok. 83-86 na kolejnych 5km. Będę jeszcze dalej testować...
Najdziwniejsze że kiedyś ten układ pracował przez dwa lata rewelacyjnie, temperatura była gdzieś w połowie skali.


Przy okazji założone tarcze na przód z csrp :) działają, chociaż tak dziwnie, do czego nie jestem przyzwyczajony bo zaczynają hamować na miękkim pedale, który pracuje w dość szerokim zakresie... przy 4 bębnach musiałem być delikatny bo działały nagle...



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”