Olej
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Olej
ja polecam Valvoline VR1 20w50ozzy pisze:Generalnie kup sobie na spokojnie 5 l. Na pewno zostanie na dolewki.
Orlen Lubro 20w50
Castrol Classic XL 20w50
Motul 20w50 Classic
Gulf 20w50
Coma CLA20W50
Pozdro
olej o bardzo duzej zawartosci cynku ktory bardzo poprawia smarowanie
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Olej
Potrzebuje klucz di filtrów, nie jest on drogi ale możesz też użyć paska do spodni "poważnie"
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Olej
Podpinam się pod temat.
Jaki olej lejecie do klasyka po kapitalnym remoncie silnika? Czy 20W50?
Na oryginalnych naklejkach serwisowych naklejanych w komorze silnika 65-69 jest napisane "ONLY use 10W30 GRADE OIL"
Jaki na pierwsze zalanie a jaki po pierwszej wymianie?
U mnie jest tak - pierwsze zalanie 15W40
Później - jeszcze się zastanawiam
Jaki olej lejecie do klasyka po kapitalnym remoncie silnika? Czy 20W50?
Na oryginalnych naklejkach serwisowych naklejanych w komorze silnika 65-69 jest napisane "ONLY use 10W30 GRADE OIL"
Jaki na pierwsze zalanie a jaki po pierwszej wymianie?
U mnie jest tak - pierwsze zalanie 15W40
Później - jeszcze się zastanawiam
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Olej
Ja na docieranie zalewam millers CRO 10w40 na 800 km potem zmiana na mineralny 10w30 w moim przypadku XADO na kolejne 2500 km - 5000 km + zddp i potem pewnie docelowy chyba półsyntetyk + dodatek zddp. W stanach są podobno fajne oleje amsoil, które mają wszystko co potrzeba tu cytuję za Rickiem
20w50 do silnika po remoncie to chyba trochę zbyt wiele.
20w50 do silnika po remoncie to chyba trochę zbyt wiele.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- CzarnyGT
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-08-21, 09:51
- Model: 1970 Torino GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: Dark Ivy Green Metallic
- Kontakt:
Re: Olej
Odświeżę temat
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2379
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Olej
milersoil 20w50 http://allegro.pl/millers-classic-pisto ... 71914.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CzarnyGT pisze:Odświeżę temat
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Olej
Tak jak prezes pisze będzie ok
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Olej
Witam
Jestem nowy na forum i tak czytam i zasiegałem rad różnych specjalistów i nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi jaki olej zalac do silnika 302 5.0l v8. Widzę że dużo osób jeździ na lubro 20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących. W stanach leją 10W30 minera ale u nas jest troche inny klimat. Ostatnią opinie jaka usłyszałem żeby zalać 10w40 półsyntetyk valvoline maxlift i mieć spokuj. Próbuje sie dowiedzieć poniewaz jest to pierewsza wymiana jak go kupiłem wiem że treraz jest zalany półsyntetyk 10w40. Fordem mam zamiar troche pojeździć, również planuje jakieś przejażdzki w okresie zimowym może nie jakieś skrajne temperatury ale poniżej zera. Przewija się również wątek dodatku ZDDP ale niestety nie mogę go namierzyć w polsce.
Jestem nowy na forum i tak czytam i zasiegałem rad różnych specjalistów i nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi jaki olej zalac do silnika 302 5.0l v8. Widzę że dużo osób jeździ na lubro 20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących. W stanach leją 10W30 minera ale u nas jest troche inny klimat. Ostatnią opinie jaka usłyszałem żeby zalać 10w40 półsyntetyk valvoline maxlift i mieć spokuj. Próbuje sie dowiedzieć poniewaz jest to pierewsza wymiana jak go kupiłem wiem że treraz jest zalany półsyntetyk 10w40. Fordem mam zamiar troche pojeździć, również planuje jakieś przejażdzki w okresie zimowym może nie jakieś skrajne temperatury ale poniżej zera. Przewija się również wątek dodatku ZDDP ale niestety nie mogę go namierzyć w polsce.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Olej
ten który podał Groszek , 20W50 ma w sobie dodatek, dlatego wszyscy takie leją,jaki mechanik ci odradza taki olej ? Rozumiem że ma duże doświadczenie z amcarami.
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1695
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Olej
ja leje Z-ROD® 10W-30 Synthetic Motor Oil jest z dodatkiem więc nic nie trzeba mieszać
kupuje go na zmienolei.pl
kupuje go na zmienolei.pl
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Olej
Niech pan mechanik smaży placki na rzepakowym i cofnie się do szkoły ze swoimi wywodami i wiedzą.Damian pisze:Witam
20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących.
20w50 w każdej sytuacji bedzie gęstszy od 5W30, w niskich temperaturach i zimny może byc po prostu za gęsty i jesli jeździsz w zimie to nie koniecznie będzie najlepszy.
czy minerał czy syntetyk to kwestia czystości w silniku głownie, ale w upalne dni bedzie pod każdym względem lepszy od 10W30.
musi byc dużo cynku, albo olej z nim albo dodatek, ja osobicie leje Valvoline VR1 20W50, ma zawartość cynku taka jak oleje w latach 50-70 a i w instrukcji do 1968r 20w50 jest zalecany.
Niestety wśród ludzi dalej pokutuje opinia po starych poldkach czy VW że jak powyzej 100tys km to lać minerał 15w40 bo to najtańszy i najgorszy olej a wszystko co ma w oznaczeniu powyżej 15W to już badziew..... a nie ma bardziej nic mylnego.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Olej
Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Co do oleju 20w50 pisze tylko to co mi inni mówili dlatego mam taki mentlik i postanowiłem zasiegnąć opini u źródła. Czyli osób które już jeżdzą na takim oleju. Tak jak mówie zaczynam przygode z clasykami i wolę wszystko dokładnie sprawdzić niż popełnić błąd i myśleć że jest dobrze. Czyli nie patrzewć na innych tylko lać lubro 20w50? Wysąłłem jeszcze do kilku serwisów mustangów clasic w USA. Poczekam jeszcze co oni powiedzą