Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
oko
Posty: 7
Rejestracja: 2017-03-17, 16:20
Model: 68 coupe
Kolor: czerwony

Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: oko » 2017-05-05, 12:21

Koledzy, takie pytanie: czy da radę gdzieś kupić wentylator i osłonę do Mustanga 3.3l/200 z 1968 r. Wszędzie szukam i nigdzie nie mogę znaleźć. Ogólnie dostałem też info, że fabrycznie w tym modelu nie było wentylatora i rzecz jasna osłony. Dziwi mnie to trochę bo ja coś tam mam w tym momencie zamontowane. Ale wychodzi na to, że ktoś kiedyś w USA sobie po prostu coś dorobił bo pewnie się silnik grzał. Jestem też na etapie wymiany/remontu chłodnicy i nie wiem czy mam kupować nową 3-rdzeniową (poniżej)

https://www.rsb-parts.de/modell-1967/ku ... cui?c=3667" onclick="window.open(this.href);return false;

czy może regenerować starą 2-rdzeniową i wymienić przy tym rdzenie na nowe i gestsze (8 mm lub 10 mm). Co zrobić, żeby silnik w przyszłości mi się nie grzał? Ogólnie za regeneracje gościu zawołał 1150 zł.

Będę wdzięczny za odpowiedź i pomoc w tym temacie.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: simontlc » 2017-05-05, 14:18

Cześć, rzedowka​ raczej się nie grzeje, to przypadłość v8,ale wentylator powinieneś mieć,chłodnice chyba lepiej jak dasz do regeneracji, bo te nowe zamienniki :wstyd:


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

oko
Posty: 7
Rejestracja: 2017-03-17, 16:20
Model: 68 coupe
Kolor: czerwony

Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: oko » 2017-05-05, 15:33

No właśnie, też mi się wydaje, że z zamiennikami może być różnie. Dlatego też bardziej skłaniam się ku renowacji z wymianą rdzeni na nowe. Może będzie mniejsza sprawność, ale zawsze oryginał a nie jakaś nowa lipa.

Wie ktoś może jak z tym wentylatorem... chodzi mi o to na co zwracać uwagę? Z racji małego silnika większy niż 14-15 cali nie wejdzie. Czy ilość wirników i ich kształt mają znaczenie? Może lepiej odświeżyć ten stary czterowirnikowy?



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: simontlc » 2017-05-05, 15:46

Ja mam standardowy i też daje radę, a wracając do chłodnicy, ktoś właśnie przerabiał oryginał na 3 rdzeniową, i raczej będzie bardziej wydajna od oryginału


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

oko
Posty: 7
Rejestracja: 2017-03-17, 16:20
Model: 68 coupe
Kolor: czerwony

Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: oko » 2017-05-05, 18:39

No właśnie... gościu, który będzie mi odnawiać tą chłodnicę też sugerował żeby może zrobić 3 rzędową. Tylko zarówno ja, jak i on nie wiemy czy 3 rzędy się zmieszczą. W górnej części oryginalnej chłodnicy jest wyżłobienie na wentylator. Jeśli zdecydowałbym się na trzyrzędową to nie wiem czy mi się wiatrak będzie swobodnie obracać. Ale skoro mówisz, że ty masz oryginał i nic ci się nie grzeje to spoko. Chyba też pozostanę przy dwóch rzędach, tyle że gęściej rozmieszczone rdzenie niż fabryka dała :D Muszę jeszcze rozejrzeć się za jakimś wentylatorem. A z tym to ciężko do tego silnika...



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wentylator i osłona do niego w Mustang 3.3l/200

Post autor: 6t07t » 2017-05-05, 21:39

Wentylator 4 łopatkowy przy 6-cylindrowym silniku wystarcza.
W wersjach z klimą były chłodnice z rdzeniem 3-rzędowym.
Podobnie jak w modelach V8 w zależności od grubości chłodnicy (2, 3 lub 4 rzędowa) stosowany był odpowiedniej długości dystans wentylatora.

W kwestii wymiany rdzeni nie jest wcale tak wspaniale...
Skąd zakłady mają te rdzenie?? Dokładnie z tego samego źródła czyli... od producentów z Chin.
Tego niestety już nie chcą mówić.
Są oczywiście też produkty firmowe, np. Nissens czy Behr ale chłodnica z rdzeniami tych producentów nie będzie kosztowała 1100zł :rotfl:
Jeśli się da to ratować i naprawiać oryginał.
Jeśli już nie ma co ratować to dla zachowania blaszanych wytłoczek górnej i dolnej części dorabianie i rzeźbienie z dopasowywaniem innego rdzenia jest sensowne??
W podobnej cenie można mieć całą nową chłodnicę, która jest w najważniejszej części i tak wykonana z materiału z Chin.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”