Chłodnica i Chłodnica Oleju Automatycznej Skrzyni biegów

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Chłodnica i Chłodnica Oleju Automatycznej Skrzyni biegów

Post autor: Evening » 2012-11-28, 15:52

Hej
W ramach zimowego poszukiwania czesci mysle nad kilkoma udoskonaleniami:
np zastosowanie wiekszej chlodnicy [moja zakamieniona oraz cieknie] oraz osobno chlodnice oleju do skrzyni biegów. powiedzcie mi czy np to co jest na rock auto, sa w roznych wersjach jesli chodzi o gabaryty, do uzytku domowego/brak jazdy ekstremalnej czy jest sens sie w to bawic, jesli tak to jaki rozmiar wziac zeby nie przedobrzyc.
to samo z chlodnica, czy jest sens kupowac wieksze chlodnice jesli tak to kiedy? i oddzielac osobno chlodnice oleju czy nie warto?

Licze na pomoc ze strony klubowiczów :)


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Chłodnica i Chłodnica Oleju Automatycznej Skrzyni biegów

Post autor: 6t07t » 2012-11-28, 16:07

Chłodnicę można w pełni zregenerować, nawet wymieniajac rdzeń. Zakamienienie i wycieki to żaden problem.
Można zastosować grubsze chłodnice (3-row, 4-row) lub zrobić całkiem nową aluminiową chłodnicę. Nie ma z tym najmniejszego problemu jest u nas wiele firm to robiacych.
Chłodzenie oleju skrzyni biegów do zwykłego uzytkowania jest wystarczające seryjne, można zastosować dodatkową, szeregowo wpiętą chłodnicę oleju skrzyni. Chłodzenie oleju skrzyni poprzez chłodnicę wody jest stabilniejsze i wydajniejsze niż niezależna chłodnica.
Znacznie sprawność chłodzenia silnika podnosi wymiennik chłodzący olej silnikowy. To taka przystawka montowana pod filtr oleju i wpięta w układ chłodzenia. Powoduje to znaczące obniżenie temperatury oleju.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

sejdorfo
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 2011-08-28, 13:56
Model: 1969 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: pastel grey

Re: Chłodnica i Chłodnica Oleju Automatycznej Skrzyni biegów

Post autor: sejdorfo » 2012-12-01, 10:54

w chlodnice oleju skrzyni niebawilbym sie, dla wiekszosci mocno przerobionych C4 wystarczy wieksza amelinowa [tego sie na maluje ;) ] misa oleju



mkfuture
Posty: 6
Rejestracja: 2013-07-15, 11:02
Model: 289
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco Blue

Re: Chłodnica i Chłodnica Oleju Automatycznej Skrzyni biegów

Post autor: mkfuture » 2013-07-15, 13:24

Koledzy,

jaki najlepszy plyn do chlodnicy do Mustanga 1967? 4,7V8?

Dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”