Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: Daddy » 2014-06-24, 22:43

Witam. Jestem tu nowy i liczę na pomoc znacznie bardziej doświadczonych kolegów z forum, za którą z góry bardzo dziękuję.

samochód : Ford Mustang z 1965roku. Silnik 289 bez klimy i wspomagania. Deska rozdzielcza z 3 zegarami ) paliwo, prędkość i temperatura )


Problem
wskaźnik temperatury w kilka chwil po uruchomieniu silnika osiąga pozycję przegrzania "H"
po zdemontowaniu zegarów stwierdziłem na dwóch kablach dochodzących do wskaźnika temperatury:
-po odłączeniu ich od zegarów napięcie stałe około 12,6V
-po podpięciu do zegarów napięcie między kablami wynosi 6,5V i dalej rośnie

Pytania
Jak sprawdzić czy poprawnie działa zegar?
czy mogę podłączyć zasilacz np. od kolejki i potencjometrem zmieniać napięcie ( gdzie go dokładnie podłączyć )?
jaki powinien być prawidłowy zakres napięcia na zegarze temperatury ( ile to zero a ile to wskazanie maksymalne ) i w których miejscach należy go mierzyć?
jak sprawdzić poprawne działanie czujnika temperatury?

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: yoozeq » 2014-06-25, 09:29

Hmm, co do napięć to nić Tobie nie napiszę ale rozumiem że organoleptycznie silnik nie jest nagrzany a wskaźnik pokazuje max ? Może masz przebicie do masy gdzieś po drodze do wskaźnika ? Czy na wyłączonym silniku z załączonym zapłonem też po pewnym czasie świruje ??


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Daddy
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2014-06-22, 21:58
Model: Mustang 289 1965rok
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: Daddy » 2014-06-25, 09:47

Na przebicie do masy to raczej nie wygląda bo wówczas wskaźnik od razu po przekręceniu stacyjki ( nawet bez zapłonu ) goniłby do "H".
U mnie jego wskazanie rośnie powoli, około 10 minut i dociera do "H".
Nie wiem czy nie jest to kwestia przegrzewania się silnika ale jest to chyba mało prawdopodobne ponieważ poprzedni właściciel miał ten problem od kilku lat.


Swoją drogą jak mogę sprawdzić czy silnik się przegrzewa mając podejrzenie do nieprawidłowej pracy czujnika lub wskaźnika?
Czy mogę dokonać pomiaru temperatury na obudowie obok miejsca montażu czujnika czy też wówczas skala błędu jest zbyt duża.
Jeżeli mogę tak zrobić to jaka powinna być temperatura obudowy silnika obok czujnika ???



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: yoozeq » 2014-06-25, 10:58

No to raczej masz problem dość typowy z przegrzewaniem... ale może najpierw przepłucz układ chłodzenia bo jest to mały koszt , nie stracisz na tym a może się poprawi. Są termometry dla dzieci takie zbliżeniowe które mogą mierzyć temp. powierzchni. Da Ci to jakiś obraz choć rząd wartości... Jaka powinna być ciężko mi powiedzieć ale jedno jest pewne żeliwo lubi kumulować ciepło... dlatego kominki są żeliwne :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: Duchu » 2014-06-25, 15:43

Jeśli chodzi o rząd wielkości to standardowo termostat powinien zacząć się otwierać od temperatury 86-91st C, a w temperaturze 100 st C powinien być w pełni otwarty. Można uznać, więc że optymalna temperatura pracy rozgrzanego silnika powinna wynosić od 86-100st C. Temperaturę możesz sprawdzić termometrem przylgowym na wężu z płynem chłodniczym. Jeśli pokaże Ci H przy np 50st C to znaczy, że coś jest nie tak albo z termostatem albo zegarem (nie wiem gdzie jest czujka od temperatury czy w bloku czy przy chłodnicy ale powinna być w bloku)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: 6t07t » 2014-06-25, 22:29

Termostaty występują w 3-wersjach temperatury początku otwierania: 160stF (71 stC); 180stF (82 stC); 190 stF (88 stC)
Czujnik temperatury jest na kolektorze dolotowym, przed gaźnikiem bliżej lewej pokrywy zaworów.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: ERTE » 2014-06-25, 23:53

Ja bym zaczął od wykluczenia czujnika temp, ugotować go albo ogrzać opalarką z ustawianiem temp - sprawdzająć co pokazuje zegar, zresztą termostat też można tak sprawdzić

czujniki temp na allegro są po 30-40zl


a i wątpie że silnik się przegrzewa jeśli zegar wskazuje H a płynu nie wyrzuca przez korek



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Wskaźnik temperatury cały czas wskazuje "H"

Post autor: sim » 2014-06-26, 01:05

Miałem coś podobnego w innym aucie jak występował tzw. zimny lut (problem ze stykiem) w zestawie wskaźników.

Zegar poziomu paliwa Ci nie wariuje? Bo jeśli tak to możesz mieć uszkodzony stabilizator: http://www.cjponyparts.com/voltage-regu ... /p/HW1565/" onclick="window.open(this.href);return false;

Można go zastąpić odpowiednio podłączając stabilizator scalony 7805/78S05 (5V 1A, wersja "S" 2A) lub 7806/78S06 (6V 1A lub 2A).



ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”