przegrzal sie kon :(

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-06-09, 22:00

w piatek bedzie moja oslana, a co wy na to jak bym jej jeszcze komin wydluzyl?


Obrazek

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: yoozeq » 2015-06-10, 08:18

Ja np. sam płodziłem osłonę taką że łapie całą chłodnicę bo te kupne częściowo ją zasłaniają, dzięki temu wiatrak ciągnie przez nią jak odkurzacz ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-06-13, 15:07

nowa oslona = przejechalem 25km i nic sie nie dzialo = kolejne 5km i sie zagrzal -.-

to teraz moim zdaniem wina termostatu?


Obrazek

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: samakra » 2015-06-14, 13:05

Można łatwo sprawdzić termostat. Wystarczy zrobić zupę z wkładu termostatu. Przepis:
Garnek, stary niepotrzebny, napełniamy wodą, najlepiej destylowaną, dodajemy wkład termostatu i termometr (przemysłowy ze skalą do 0C do 140C, polecam elektroniczny miernik uniwersalny z sondą do temperatury) i podgrzewamy. Dobry termostat powinien nie drgnąć do 89C (chyba że w klasykach jest wskazana inna temperatura pracy silnika), a po osiągnięciu tej temperatury powinien momentalnie się otworzyć (ścisnąć sprężynkę).

W Skodach, nie porównując Mustanga do Skody d; ludzie masowo, niepotrzebnie wymieniali termostaty, które okazywały się ok. Problem był w czujniku temperatury, wszystko było w porządku, silnik miał dobrą temperaturę ale na desce rozdzielczej była pokazywana zła temperatura. Taka anegdotka.



Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-06-14, 17:55

To wiem ;) dzięki za recept

Chyba tez wyciągne chłodnice z klimy, ona blokuje a klima nie jest używana ani pasek podłączony


Obrazek

Awatar użytkownika
bra_nec
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
Model: Fastback 68
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: bra_nec » 2015-06-15, 15:15

Tez ciagle walcze z przegrzewaniem. 10 km w upaly i nie mam wody w chlodnicy. Silnik po remoncie, termostat wyjety, pompa pracuje....chlodnica dzis oddana do czyszczenia. Jak to nie pomoze, to juz sam nie wiem. Zeby jeszcze przegrzewal sie przy kilkuset km... Ale po 10?!


"If You going through hell...keep going"

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: lamina » 2015-06-15, 15:22

Te silniki jeżdżą bez problemu w texasie, arrizonie czy Kaliforni dziesiątki lat (tam jest znacznie cieplej) ... nie maja prawa się grzać, podstawa to obudowa chłodnicy !!!!! bez tego nie ma dobrego chłodzenia.
oczywiscie trzeba jeszcze dopasować odsadzenie wiatraka, wiatrak musi być jak najblizej chłodnicy.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: 6t07t » 2015-06-15, 16:22

Nie bez powodu fabrycznie występowały chłodnice o różnej grubości (tj. wydajności), różnego typu wiatraki, dystanse mocujące, termostaty.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Gobo » 2015-06-15, 16:39

Ja nie mam żadnej osłony i całe poprzednie lato nawet w upały nie miałem problemów z przegrzewaniem... moim zdaniem osłona oczywiście pomaga, ale jedynie na postoju/w korku. W czasie jazdy nie ma znaczenia- przepływ powietrza przez chłodnicę jest wymuszony przez prędkość.

Ja przyczyn dopatrywałbym się w remoncie silnika (zbyt ciasno spasowany) albo niewystarczającej drożności przewodów chłodzących w bloku silnika (najgorsze jak ktoś przez 50 lat robił dolewki z wody kranowej...).
Gaźnik masz 2V czy 4V?



Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-06-15, 22:54

witam koledzy :) grzanie to przeszlosc :)
dzis byl bardz pracowity dzien :)

1. termostat nie dzialal do konca jak mial
2. chlodnica klimy wykrecona, nie uzywam klimy na razie :) wole otwarte okna
3. wyciagnieta chlodnica i wyczyszczona ( nie bylo konieczne, ale jak juz caly przod byl rozebrany)

efekt:

chodzil 40min i przejezdzka 20km i temperatura nawet do polowy nie doszla :)

dziekuje bardzo za pomoc :) teraz musze sie moglic o pogode na sobote :)
zlot w Olesnie sie szykuje, zapraszam :)


Obrazek

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: anbr64 » 2015-06-16, 13:16

Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
20150606_124739.jpg
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
bra_nec
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
Model: Fastback 68
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny
Kontakt:

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: bra_nec » 2015-06-16, 13:39

I umnie przeszli,;)
Chkodnica zregenerowana. Pocisnalem na obwodnicy i ledwo cieply:D


"If You going through hell...keep going"

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: anbr64 » 2015-06-16, 13:48

No I jeszcze jedno - nie może być za zimny! Do tych 90 stopni musi sie rozgrzewać bo taka jest temperature jego pracy! Jak to mówią - przesada gorsza od faszyzmu. Chłodnica to nie zamrażarka! Po to sa momenty dokręcenia głowic, dolotu, pokryw zaworów bo obliczone sa na pracę w temperaturach w których metal sie rozszerza. Gorący silnik to normalka. Poza tym używajcie płynów chłodniczych a nie wody. Mają inną rozszerzalność cieplną I nie powoduja osadów.. Warto o tym pamiętać przed zalaniem układu


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Zbycho9
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2014-09-19, 09:22
Model: 1966 coupe

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Zbycho9 » 2015-06-27, 09:23

anbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
20150606_124739.jpg
Pozdrawiam
dobierałeś osłonę czy dedykowana ? może wiecie od czego da się dopasować osłonę ?



Awatar użytkownika
Oczko21
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2015-06-28, 22:14
Model: Mach I
Silnik: V8 4.6
Kolor: turkus

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Oczko21 » 2015-07-02, 01:44

anbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
20150606_124739.jpg
Pozdrawiam
świetny patent
Chcę mieć coś takiego
proszę o info gdzie mogę sobie taki tunel sprawić
Pzd
Paweł



ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”