przegrzal sie kon :(

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: anbr64 » 2015-07-02, 21:02

Oczko21 pisze:
anbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
20150606_124739.jpg
Pozdrawiam
świetny patent
Chcę mieć coś takiego
proszę o info gdzie mogę sobie taki tunel sprawić
Pzd
Paweł
Cześć
tunel I wiatrak na CJ Ponny FAN20 , FANS2 I nie zapomnij o śrubach. wiatrak jest uniwersalny do wszystkich roczników 65/69 ale tunel musisz dobrać do rocznika bo róznia się chłodnicami. Ten pasuje do 67/69


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: anbr64 » 2015-07-02, 21:05

Zbycho9 pisze:
anbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
20150606_124739.jpg
Pozdrawiam
dobierałeś osłonę czy dedykowana ? może wiecie od czego da się dopasować osłonę ?
No niestety, tunel jest dedykowany bo mocujesz go do chłodnicy a te są w zalezności od rocznika rózne.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Oczko21
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2015-06-28, 22:14
Model: Mach I
Silnik: V8 4.6
Kolor: turkus

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Oczko21 » 2015-07-02, 22:23

trochę drogo za taki tunel przecież to kawałek plastiku, szczególnie jak dodamy przesyłkę, cło vat

TO MUSI SIĘ DAĆ Z CZEGOŚ DOPASOWAĆ, trzeba tylko pomysleć



Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-07-10, 19:44

Oczko21 pisze:trochę drogo za taki tunel przecież to kawałek plastiku, szczególnie jak dodamy przesyłkę, cło vat

TO MUSI SIĘ DAĆ Z CZEGOŚ DOPASOWAĆ, trzeba tylko pomysleć
moze w traktorach, tam sa malutkie chlodnice


Obrazek

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: simontlc » 2015-07-10, 19:57

Drogo bo to częstą przypadłość v8ek


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: anbr64 » 2015-07-11, 09:21

Rustang pisze:
Oczko21 pisze:trochę drogo za taki tunel przecież to kawałek plastiku, szczególnie jak dodamy przesyłkę, cło vat

TO MUSI SIĘ DAĆ Z CZEGOŚ DOPASOWAĆ, trzeba tylko pomysleć
moze w traktorach, tam sa malutkie chlodnice
Tak, szczególnie w John Deere serii R6!
Rustang, powaliłeś mnie tym komentarzem :rotfl: niezły dowcip!
A swoją drogą co będzie droższe - tunel czy remont silnika?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Rustang
Młodszy Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: PoppyRed

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Rustang » 2015-07-15, 23:39

anbr64 pisze:
Rustang pisze:
Oczko21 pisze:trochę drogo za taki tunel przecież to kawałek plastiku, szczególnie jak dodamy przesyłkę, cło vat

TO MUSI SIĘ DAĆ Z CZEGOŚ DOPASOWAĆ, trzeba tylko pomysleć
moze w traktorach, tam sa malutkie chlodnice
Tak, szczególnie w John Deere serii R6!
Rustang, powaliłeś mnie tym komentarzem :rotfl: niezły dowcip!
A swoją drogą co będzie droższe - tunel czy remont silnika?
:hurra:


Obrazek

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: FoMoCo » 2015-09-13, 23:23

A teraz pytanie z kosmosu czy ktos jezdzi na chłodzacym plynie bezwodnym ;) mowie o tym http://anglocars.pl/sklep/evans-plyny-c ... ol-180-5l/" onclick="window.open(this.href);return false; cena ohoho ale ponoc zalecany jest do kazdego classic , jego temp wrzenia wynosi 180 stopni



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: yoozeq » 2015-09-14, 08:36

Produkt dobrej klasy, rozmawiałem z nimi na jego temat ale ta cena... wyobraź sobie że strzela wąż i jesteś "parę" stówek do tyłu... Może to fajne ale raczej się nie opłaca...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Neisse
Posty: 7
Rejestracja: 2018-11-24, 19:58
Model: Hardtop
Lokalizacja:: Polska

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Neisse » 2019-07-18, 23:41

Dobry wieczór
Mam problem z przegrzewaniem się V8 z 1966 r. polegającym na tym, że po wyłączeniu silnika woda zaczyna się gotować jak w czajniku, para wychodzi przez zbiornik wyrównawczy jak z parowozu i słychać specyficzny syk.
Gdy samochód pracuje na wolnych obrotach (na postoju) to wskaźnik temperatury dochodzi do 2/3 skali.
Dodatkowo silnik nie pracuje równo, nieznacznie ale jednak szarpie go.
Zamontowałem nowiuteńką chłodnicę o głębokości radiatora 88 mm, kierowanie powietrza i 8-o łopatkowy wiatrak, który jest bardzo blisko chłodnicy.
Kilka dni temu sprawdziłem głowice na szczelność, splanowałem je, przepłukałem kanały wodne w bloku, głowicach i kolektorze. Założone zostały nowe uszczelki pod głowice i kolektor. Usunąłem termostat. Sprawdziłem pompę wodną, nie ma luzów i dobrze się obraca.
Po tych wszystkich czynnościach problem nadal jest i już nie wiem co temu silnikowi dolega.
Bardzo proszę o pomoc i radę co może być przyczyną niewłaściwej pracy silnika.
Z góry dziękuję za rady.
Rafał



Awatar użytkownika
Fred_pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 2015-03-28, 15:25
Model: Mach 1 1969
Silnik: inny V8
Kolor: Candy red apple

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Fred_pol » 2021-07-17, 09:04

Czesc,
Wszystko wymieniles poprawiles ale nie wspominasz o pompy.
Czy sprawdziales pompa oraz thermostat ?

Nie powinno sie grazac.
Osobiscie w 351W nawet przy 35stopni w korkach nie grzeje sie.


Pozdrawiam.

Fred

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: lamina » 2021-07-22, 09:18

Mustangi jeżdżą od zawsze w Californi, Texasie, Arizonie (35-45 stopni) i nie grzeją się.
Zasady sprawnego systemy chłodzenia silnika w Mustang i każdym innym aucie.
1. Tunel na chłodnicy
2. Wiatrak dobrany odpowiednio do chłodnicy
3. wiskoza sprawna lub wiatrak flexplate dobrze dobrany
4. wiatrak blisko chłodnicy
5. sprawna i czysta chłodnica
6. sprawna pompa
7. przy pompie typu HighFlow dobrany termostat o zwiekszonym przepływie (bardzo ważne a mało kto to robi).
8. odpowiednio dobrane kółka , ich średnice nie są dowolne i maja ogromny wpływ na działanie chłodzenia
9. Temperatura otwarcia termostatu.... istotna bardziej w zimie do dogrzania silnika, w wysokich temperaturach nie ma znaczenia.
10. Kąt zapłonu ustawiony na aparacie zapłonowym ma wpływ na temperaturę silnika !!!!.... seryjny 289, 302, 351, 390, 428 powinien mieć niewielki kąt w okolicach 6 (351 do 12 ale najlepiej chodzi 6-8) stopni, gwarantuje to bardzo miękki start silnika, łatwe odpalanie, fajny moment obrotowy i bardzo miekka przyjemna prace. Im wiekszy kat wyprzenia zaplonu (tak naprawde mniejszy bo liczby sa ujemne) np 16 stopni tym trudniejszy start odczuwalny przy bardziej zmeczonych silnikach, zwieksza sie moc w górnym zakresie obrotów ale moment się nie poprawia a nawet czasem spada. Różnica w kącie zapłonu 6 a 12 stopni potrafi podnieść temperaturę na głowicy nawet o 20 i wiecej stopni.

Źle dobrana średnica kółek, pompa highflow czy temostat o niskim przepływie mogą powodować pojawianie się zjawiska kawitacji przy pompie całkowicie zmiejszając jej skuteczność. Źle dobrane kółka spowodują, że na wysokich obrotach zjawisko kawitacji spowoduje brak chłodzenia, w drugą stronę na niskich obrotach pompa bedzie miała za małą wydajność. Do skutecznego chłodzenia w całym zakresie pracy seryjnego silnika MUSI być zachowana odpowiednia proporcja między kółkiem na wale korbowym a tym na pompie. w Silnikach modyfikowanych zmienia się ten parametr w zależności od tego w jakim zakresie chłodzenie musi być najwydajniejsze. Ta proporcja musi być też prawidłowa dla pomp HighFlow.
ZAWSZE parametrem wyjściowym powinna być FABRYCZNA średnica kółek.
Krążą opowiadania że przy pompach HighFlow płyn za krótko przebywa w chłodnicy i nie zdąży się schłodzić..... BZDURA.
Przy grzejącym się silniku teraz w te upały szczerze polecam zabawe z zapłonem !!!!!! wiekszość mustangów które znam ma ustawiany zapłon na słuch..... a zapłon na słuch dla mechanika w Polsce przyzwyczajonego do silników R4 to po zmierzeniu wychodzi 12-20 stopni. Na takich wartościach silnik chodzi ostrzej, bardziej agresywnie, jest odczucie wiekszej mocy (trochę mylne) ale pamietajcie, że to nie są sportowe silniki to silniki niskoobrotowe do robienia gigantycznych przebiegów o olbrzymiej trwałości. Przy "wiekszym" (np 18) kącie wyprzenia czas pomiędzy zapłonem a opróżnieniem i wentylacją cylindra jest dużo dłuższy.... dłużej spalajaca się mieszanka przebywa w cylindrze i dłużej go nagrzewa.

Troszkę inzczej będzie np przy ostrym wałku czy zwiększonej kompresji... ale to już tuning a on rządzi się swoimi zasadami.

Ufffff mam nadzieje, że troszkę to wyjaśni tematykę chłodzenia i pomoże przegrzanym silnikom.
Może moderator gdzieś to podkleić.



Awatar użytkownika
Sherif
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
Model: 67' conv
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark moss green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Sherif » 2021-08-16, 12:46

Mam podobny problem z przegrzewaniem się. Nawet na trasie przy 25C i przejechanych 10km strzałka dochodzi na ok 80% skali, po wyłączeniu silnika gotuje się. Miałem ustawiany zapłon na 6 i 8st (inny wałek) bez zmian. Chłodnica jest OEM po regeneracji (czyszczenie, spr szczelności, malowanie+sam ją jeszcze wraz z całym układem płukałem), nowe węże, nowy termostat i pompa (alu). Kółka i wiatrak mam OEM. Silnik świeżo po odbudowie, miał czyszczone i myte kanały wodne.
Termostat puszcza bo po takiej akcji chłodnica na górze ma ok 100C, w dolnej części ok 85C (kilka minut po zgaszeniu), obudowa termostatu ma wtedy ok 105C i słychać jak woda bulgocze jeszcze po pewnym czasie.
Nie mam osłony - czekam na dostawę, ale chyba nie tutaj jest problem, skoro silnik gotuje się po chwili jazdy z prędkością ok 40-50milph.
Co jeszcze warto sprawdzić ? Zmieniać termostat na stary ? Kupować inną pompę ?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: lamina » 2021-08-17, 08:21

Pompa ALU czyli zmieniona, moze wlasnie typu HighFlow.
zacznij od wyjecia termostatu.
Wymien korek chłodnicy na dedykowany o odpowiednim cisnieniu (gotowanie po wyłaczeniu moze wystepowac ale na bardzo krótko i po naprawde dynamicznej jeżdzie).
sprawdz czy na wyższych obrotach nie zasysa dolnego wieża chlodnicy.
porzadnie odpowietrz układ

100 czy 105 przy dobrym korku chłodnicy nie powinien gotowac glikolu.... chyba ze wlales nie daj Boże WODĘ? po to jest korek z zaworem cisnieniowym, w podwyższonym cisnieniu wzrasta temp gotowania.

80% skali to nie wszystko, moze byc uszkodzony czujnik lub zle wyskalowana strzałka..... gotowanie PO wyłaczeniu to nie jakich specjalny problem i zazwyczaj jest spowodowany jak pisałem korkiem.... blok silnika i głowice rozgrzane.... silnik gasisz, blok żeliwny oddaje cieplo do płynu i jesli temperatura wrzenia plynu jest niska to sie zagotuje.



Awatar użytkownika
Sherif
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
Model: 67' conv
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark moss green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: przegrzal sie kon :(

Post autor: Sherif » 2021-08-17, 15:49

lamina pisze:
2021-08-17, 08:21
Pompa ALU czyli zmieniona, moze wlasnie typu HighFlow.
zacznij od wyjecia termostatu.
Wymien korek chłodnicy na dedykowany o odpowiednim cisnieniu (gotowanie po wyłaczeniu moze wystepowac ale na bardzo krótko i po naprawde dynamicznej jeżdzie).
sprawdz czy na wyższych obrotach nie zasysa dolnego wieża chlodnicy.
porzadnie odpowietrz układ

100 czy 105 przy dobrym korku chłodnicy nie powinien gotowac glikolu.... chyba ze wlales nie daj Boże WODĘ? po to jest korek z zaworem cisnieniowym, w podwyższonym cisnieniu wzrasta temp gotowania.

80% skali to nie wszystko, moze byc uszkodzony czujnik lub zle wyskalowana strzałka..... gotowanie PO wyłaczeniu to nie jakich specjalny problem i zazwyczaj jest spowodowany jak pisałem korkiem.... blok silnika i głowice rozgrzane.... silnik gasisz, blok żeliwny oddaje cieplo do płynu i jesli temperatura wrzenia plynu jest niska to sie zagotuje.
Pompa alu zmieniona na niby zamiennik OEM:
https://www.summitracing.com/parts/gmb-125-1420al
Nie jest HighFlow, kierunek obroty std (zgodny z zegarem).

Korek był już podejrzany i został zmieniony na inny, co prawda używany - bez zmian. Wczoraj wywaliłem termostat i odbyłem jazdy testowe. Przejechałem wieczorem po trasie ok 8km z prędkością ok 50mph przy temp zewn 23C. Jak wróciłem leciała już para z wężyka przelewowego z chłodnicy. Górny wąż chłodnicy + obudowa termostatu gotowało się. Czekałem dobre 10min i dalej cały czas było słychać wrzenie.
Następnie po ok 30min przejechałem do domu kolejne 3km i znów gotowanie. Zmierzyłem pirometrem i góra chłodnicy, wąż oraz obudowa termostaty miały ok 106C. Co ciekawe obudowa pompy miała 87C.
Gotowanie + para zawsze następuje zaraz po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika, czyli staje pompa i zaczyna się momentalnie gotować, tak że zanim otworzę drzwi to słyszę już syczenie.
Czujnikiem i deską może bym się tak nie sugerował, ale w końcu się gotuje. Dlatego jak dochodzi do kreski przy H - określiłem to jako 80% skali to wiem, że jak się zatrzymam to będzie gotowanie.
Co znaczy nie zasysa dolnego węża ?
Z tego co czytałem to pompa zasysa z dołu chłodnicy. Sam wąż nowy, dokręcony i nic tam nie kapie.

Jak odpowietrzyć układ ? Spotkałem się z opiniami, że przy takich autach i grubych wężach nic się nie odpowietrza. Na początku po remoncie bulgotało i przelewało się strasznie, ale wraz z pierwszymi kilometrami to minęło. Otwierałem nagrzewnicę jak czyściłem cały układ aby wygonić powietrze.

Wlany mam std płyn K2 Kuler, jak ostatnio wywaliło mi prawie litr to dolałem wody, bo i tak idzie to do wymiany. Generalnie płyn nie jest idealny, zbrązowiał i stracił dużo na przezroczystości, ale IMO tragedii nie ma. Chce jeszcze raz kupić płyn do czyszczenia układu, przepuścić go a następnie zalać nowym płynem, ale wątpie, że to coś da.

Ostatni rzecz która przychodzi mi do głowy to pompa, ale chyba jeżeli by nie działała to by nie było obiegu i gorącej chłodnicy. Chce zrobić dziś taki test, że rozpiąć węże a płyn nalać do wiaderka, wtedy będzie podgląd jak szybko pompuje ta pompa.

Aha jeszcze jedno, na zasilaniu nagrzewnicy przed grodzią po ok 60cm od pompy wstawiłem zawór zamykający aby nie pchać tam gorącego płynu latem. Teraz jest zamknięty, ale chyba nie powinno to mieć znaczenie.

Dzięki !!



ODPOWIEDZ

Wróć do „2. układ chłodzenia”