klima 65 a 66 underdash unit
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
klima 65 a 66 underdash unit
czołem,
mam oryginalną klimę (do odnowienia) z roku 66 o taką:
autko mam z 65 i chciałbym przedni panel klimy wyglądał jak z tego roku czyli:
czy ktoś się orientuje czy panel z 65 będzie pasował do klimy z 66 ? Obudowa była taka sama ?
i drugie pytanie - mam również oryginalny kompresor na freon czyli R12 który średnio legalnie można teraz używać - czy ten kompresor nadaje się na dzisiejsze specyfiki czy są jakieś przeciwskazania i lepiej kupić nowy zamiennik (który niestety wygląda już niebo inaczej) ?
dzieki i pozdro!
mam oryginalną klimę (do odnowienia) z roku 66 o taką:
autko mam z 65 i chciałbym przedni panel klimy wyglądał jak z tego roku czyli:
czy ktoś się orientuje czy panel z 65 będzie pasował do klimy z 66 ? Obudowa była taka sama ?
i drugie pytanie - mam również oryginalny kompresor na freon czyli R12 który średnio legalnie można teraz używać - czy ten kompresor nadaje się na dzisiejsze specyfiki czy są jakieś przeciwskazania i lepiej kupić nowy zamiennik (który niestety wygląda już niebo inaczej) ?
dzieki i pozdro!
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
hej co do nabica klimy to jest gosc w wawie garaz szymona tak sie nazywa podobno przy rabia na nowy czynik , warto zapytac . ja wlasnie kupilem taki sam panel ale bede go podlaczal do tej wsolczesnej reprodukcji , a wiesz jak jest z konsola czy jest inna do wersji z klimatyzacja czy to jest ta sama tylko ucieta?
sorry za ot ale jak by ktos mia ten maly emblemat forda chetnie odkupie
sorry za ot ale jak by ktos mia ten maly emblemat forda chetnie odkupie
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: klima 65 a 66 underdash unit
Z tego co widziałem to klima repro jest nieco inna i taki panel nie będzie pasował, przynajmniej takie miałem wrażenie. Kompresor wolałbym zregenerować oryginalny niż kupować zamiennik lub super drogie repro wyglądające jak oryginał.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
mam tez repro. panel wiec jesli stary nie bedzie pasował wywale bebechy z nowego i wmontuje w starą obudowę ale może wystarczy wytoczyć jakieś przejsciowki , a co do twojego kompresora zapytaj szymona on zajmoje sie amcarami i podobno robi stare kompresory na nowy czynnikPavulon_ pisze:Z tego co widziałem to klima repro jest nieco inna i taki panel nie będzie pasował, przynajmniej takie miałem wrażenie. Kompresor wolałbym zregenerować oryginalny niż kupować zamiennik lub super drogie repro wyglądające jak oryginał.
tu masz linke http://www.garazszymona.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu coś o klimie http://www.garazszymona.com/klimatyzacja" onclick="window.open(this.href);return false;
myśle że warto zapytać
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
hej może zamiast cały panel kup samą obudowę od 65
coś takiego http://www.ebay.com/itm/J5-OEM-1965-For ... 3350357%26" onclick="window.open(this.href);return false;
coś takiego http://www.ebay.com/itm/J5-OEM-1965-For ... 3350357%26" onclick="window.open(this.href);return false;
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: klima 65 a 66 underdash unit
dzieki za link, dokladnie o coś takiego mi chodzi + dodatkowo to co wypełnia wloty powietrza (też są inne w 65 vs 66)
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
tak masz racje w 65 jest podwojny ring jak chcesz to mam takie ale musial bys dac do chromowania oddam za free
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
Na pewno zawór rozprężny jest inny w 65 i 66. Jeśli chodzi o czynnik to z tego co ja się orientuję to trzeba zmienić przede wszystkim olej pracujący na nowym odczynniku.
Mój Tecumseh jest zatarty, ale kupiłem od chłopaków z Laser Sinex z Lodzi Yorka 206 który też był wtedy montowany. Bardzo popularna konstrukcja na ebayu za 200$.
Warto też się zaopatrzyć w safety switch( taki zawór który odłaczy kompresor, gdy będzie za małe lub zbyt duże ciśnienie w układzie.
Mój Tecumseh jest zatarty, ale kupiłem od chłopaków z Laser Sinex z Lodzi Yorka 206 który też był wtedy montowany. Bardzo popularna konstrukcja na ebayu za 200$.
Warto też się zaopatrzyć w safety switch( taki zawór który odłaczy kompresor, gdy będzie za małe lub zbyt duże ciśnienie w układzie.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
cześć Piotrek86skc masz może jakies schematy jak wygląda podłączenie klimy zwłaszcza do mojego silnika mało jest informacji a mam prawie wszystko tylko nie wiem jak zamontować kompresor i potrzebuje koło na dwa paski .Piotrek86skc pisze:Na pewno zawór rozprężny jest inny w 65 i 66. Jeśli chodzi o czynnik to z tego co ja się orientuję to trzeba zmienić przede wszystkim olej pracujący na nowym odczynniku.
Mój Tecumseh jest zatarty, ale kupiłem od chłopaków z Laser Sinex z Lodzi Yorka 206 który też był wtedy montowany. Bardzo popularna konstrukcja na ebayu za 200$.
Warto też się zaopatrzyć w safety switch( taki zawór który odłaczy kompresor, gdy będzie za małe lub zbyt duże ciśnienie w układzie.
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
Witam
Chyba dużo ci nie pomogę bo jako takich schematów nie mam. Raczej można dowiedzieć się tylko czegoś z artykułów.
http://www.classicautoair.com/manuals/1 ... CTIONS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj masz instrukcję z Classic Auto Air i najlepiej chyba do nich napisać albo do CJ Pony, ale tam mogą nie wiedzieć wszystkiego.
W I6 widzę, że część osób montuje kompresor z lewej strony i pionowo :
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... =0&ndsp=16" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?start=97&sa ... =6&ndsp=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale widzę, że można i tak jak w v8
http://www.google.pl/imgres?start=120&s ... =7&ndsp=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli chodzi o pasek to może dałoby radę dobrać jeden na wszystko:
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... sB%2F%2524(KGrHqN%2C!oEFIIChhjZCBSHis!1CLQ~~60_1.JPG%253Fset_id%253D8800005007&w=400&h=351&ei=9mfSUp7cKsTbswbW8ICADA&zoom=1&ved=0CGEQhBwwBQ&iact=rc&dur=483&page=1&start=0&ndsp=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli chodzi o mocowanie do silnika to ja używam:
podstawka dolna, która trzyma kompresor na 4 śruby;
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7133/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uchwyt boczny, który trzymaa kompresor na 2 śruby:
http://www.cjponyparts.com/dog-leg-brac ... p/CAA7144/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty moe powinienieś kupić prawdopodobnie :
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7106/" onclick="window.open(this.href);return false;
i
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7130/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zresztą sam się za to nie bierz. Masz aparaturę żeby sprawdzić szczelność układu? I tak musi ci to zrobić firma specjalistyczna.
Chyba dużo ci nie pomogę bo jako takich schematów nie mam. Raczej można dowiedzieć się tylko czegoś z artykułów.
http://www.classicautoair.com/manuals/1 ... CTIONS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj masz instrukcję z Classic Auto Air i najlepiej chyba do nich napisać albo do CJ Pony, ale tam mogą nie wiedzieć wszystkiego.
W I6 widzę, że część osób montuje kompresor z lewej strony i pionowo :
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... =0&ndsp=16" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?start=97&sa ... =6&ndsp=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale widzę, że można i tak jak w v8
http://www.google.pl/imgres?start=120&s ... =7&ndsp=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli chodzi o pasek to może dałoby radę dobrać jeden na wszystko:
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... sB%2F%2524(KGrHqN%2C!oEFIIChhjZCBSHis!1CLQ~~60_1.JPG%253Fset_id%253D8800005007&w=400&h=351&ei=9mfSUp7cKsTbswbW8ICADA&zoom=1&ved=0CGEQhBwwBQ&iact=rc&dur=483&page=1&start=0&ndsp=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeżeli chodzi o mocowanie do silnika to ja używam:
podstawka dolna, która trzyma kompresor na 4 śruby;
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7133/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uchwyt boczny, który trzymaa kompresor na 2 śruby:
http://www.cjponyparts.com/dog-leg-brac ... p/CAA7144/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ty moe powinienieś kupić prawdopodobnie :
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7106/" onclick="window.open(this.href);return false;
i
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7130/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zresztą sam się za to nie bierz. Masz aparaturę żeby sprawdzić szczelność układu? I tak musi ci to zrobić firma specjalistyczna.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: klima 65 a 66 underdash unit
dzieki Piotrek za linki , na jednym pasku to chyba za duze obciąciążenie bedzie , a co do kompresoro to mam juz nowy typ na współczesny czynnik , co do montazu to raczej wszystko sam połącze a do nabijania i sprawdzenia mam gościa który juz kilkanaście lat siedzi w tym
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"