klima 65 a 66 underdash unit

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: Pavulon_ » 2013-09-15, 09:30

czołem,

mam oryginalną klimę (do odnowienia) z roku 66 o taką:

Obrazek

autko mam z 65 i chciałbym przedni panel klimy wyglądał jak z tego roku czyli:

Obrazek

czy ktoś się orientuje czy panel z 65 będzie pasował do klimy z 66 ? Obudowa była taka sama ?

i drugie pytanie - mam również oryginalny kompresor na freon czyli R12 który średnio legalnie można teraz używać - czy ten kompresor nadaje się na dzisiejsze specyfiki czy są jakieś przeciwskazania i lepiej kupić nowy zamiennik (który niestety wygląda już niebo inaczej) ?

dzieki i pozdro!



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2013-09-15, 10:17

hej co do nabica klimy to jest gosc w wawie garaz szymona tak sie nazywa :D podobno przy rabia na nowy czynik , warto zapytac . ja wlasnie kupilem taki sam panel ale bede go podlaczal do tej wsolczesnej reprodukcji , a wiesz jak jest z konsola czy jest inna do wersji z klimatyzacja czy to jest ta sama tylko ucieta?
sorry za ot ale jak by ktos mia ten maly emblemat forda chetnie odkupie


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: Pavulon_ » 2013-09-15, 14:03

Z tego co widziałem to klima repro jest nieco inna i taki panel nie będzie pasował, przynajmniej takie miałem wrażenie. Kompresor wolałbym zregenerować oryginalny niż kupować zamiennik lub super drogie repro wyglądające jak oryginał.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2013-09-15, 14:22

Pavulon_ pisze:Z tego co widziałem to klima repro jest nieco inna i taki panel nie będzie pasował, przynajmniej takie miałem wrażenie. Kompresor wolałbym zregenerować oryginalny niż kupować zamiennik lub super drogie repro wyglądające jak oryginał.
mam tez repro. panel wiec jesli stary nie bedzie pasował wywale bebechy z nowego i wmontuje w starą obudowę ale może wystarczy wytoczyć jakieś przejsciowki , a co do twojego kompresora zapytaj szymona on zajmoje sie amcarami i podobno robi stare kompresory na nowy czynnik
tu masz linke http://www.garazszymona.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu coś o klimie http://www.garazszymona.com/klimatyzacja" onclick="window.open(this.href);return false;
myśle że warto zapytać


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2013-09-23, 21:38

hej może zamiast cały panel kup samą obudowę od 65
coś takiego http://www.ebay.com/itm/J5-OEM-1965-For ... 3350357%26" onclick="window.open(this.href);return false;


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: Pavulon_ » 2013-09-24, 08:17

dzieki za link, dokladnie o coś takiego mi chodzi + dodatkowo to co wypełnia wloty powietrza (też są inne w 65 vs 66)



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2013-09-24, 10:04

tak masz racje w 65 jest podwojny ring jak chcesz to mam takie ale musial bys dac do chromowania oddam za free


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: Piotrek86skc » 2014-01-12, 00:46

Na pewno zawór rozprężny jest inny w 65 i 66. Jeśli chodzi o czynnik to z tego co ja się orientuję to trzeba zmienić przede wszystkim olej pracujący na nowym odczynniku.
Mój Tecumseh jest zatarty, ale kupiłem od chłopaków z Laser Sinex z Lodzi Yorka 206 który też był wtedy montowany. Bardzo popularna konstrukcja na ebayu za 200$.
Warto też się zaopatrzyć w safety switch( taki zawór który odłaczy kompresor, gdy będzie za małe lub zbyt duże ciśnienie w układzie.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2014-01-12, 10:51

Piotrek86skc pisze:Na pewno zawór rozprężny jest inny w 65 i 66. Jeśli chodzi o czynnik to z tego co ja się orientuję to trzeba zmienić przede wszystkim olej pracujący na nowym odczynniku.
Mój Tecumseh jest zatarty, ale kupiłem od chłopaków z Laser Sinex z Lodzi Yorka 206 który też był wtedy montowany. Bardzo popularna konstrukcja na ebayu za 200$.
Warto też się zaopatrzyć w safety switch( taki zawór który odłaczy kompresor, gdy będzie za małe lub zbyt duże ciśnienie w układzie.
cześć Piotrek86skc masz może jakies schematy jak wygląda podłączenie klimy zwłaszcza do mojego silnika mało jest informacji :/ a mam prawie wszystko tylko nie wiem jak zamontować kompresor i potrzebuje koło na dwa paski .


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: Piotrek86skc » 2014-01-12, 12:09

Witam

Chyba dużo ci nie pomogę bo jako takich schematów nie mam. Raczej można dowiedzieć się tylko czegoś z artykułów.
http://www.classicautoair.com/manuals/1 ... CTIONS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj masz instrukcję z Classic Auto Air i najlepiej chyba do nich napisać albo do CJ Pony, ale tam mogą nie wiedzieć wszystkiego.
W I6 widzę, że część osób montuje kompresor z lewej strony i pionowo :
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... =0&ndsp=16" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... 16&ndsp=20" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.pl/imgres?start=97&sa ... =6&ndsp=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale widzę, że można i tak jak w v8
http://www.google.pl/imgres?start=120&s ... =7&ndsp=24" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli chodzi o pasek to może dałoby radę dobrać jeden na wszystko:
http://www.google.pl/imgres?sa=X&espv=2 ... sB%2F%2524(KGrHqN%2C!oEFIIChhjZCBSHis!1CLQ~~60_1.JPG%253Fset_id%253D8800005007&w=400&h=351&ei=9mfSUp7cKsTbswbW8ICADA&zoom=1&ved=0CGEQhBwwBQ&iact=rc&dur=483&page=1&start=0&ndsp=18" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeżeli chodzi o mocowanie do silnika to ja używam:
podstawka dolna, która trzyma kompresor na 4 śruby;
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7133/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uchwyt boczny, który trzymaa kompresor na 2 śruby:
http://www.cjponyparts.com/dog-leg-brac ... p/CAA7144/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ty moe powinienieś kupić prawdopodobnie :
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7106/" onclick="window.open(this.href);return false;
i
http://www.cjponyparts.com/a-c-compress ... p/CAA7130/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zresztą sam się za to nie bierz. Masz aparaturę żeby sprawdzić szczelność układu? I tak musi ci to zrobić firma specjalistyczna.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: klima 65 a 66 underdash unit

Post autor: simontlc » 2014-01-12, 13:01

dzieki Piotrek za linki , na jednym pasku to chyba za duze obciąciążenie bedzie , a co do kompresoro to mam juz nowy typ na współczesny czynnik , co do montazu to raczej wszystko sam połącze a do nabijania i sprawdzenia mam gościa który juz kilkanaście lat siedzi w tym


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Klimatyzacja i ogrzewanie”