Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

zbiornik, pływak, gaźnik a może wtrysk?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

Post autor: Damian » 2019-05-06, 12:11

Witam
Chciałbym żeby ktoś kto ma doświadczenie wypowiedział się na ten temat. Chce zakupić gaźnik edelbrocka do mojego silnika 302 tylko za bardzo nie wiem który wybrać wacham sie nad: 1405 czyli 600ccm, 1407 czyli 750ccm lub podwujny czyli 2x500ccm. Czy pojemnośc gaźnika przekłada sie na ilośc koni? Jaki byłby odpowiedni dla tego silnika? Oczywiście będzie zakupiony gaźnik z kolektorem ssącym



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

Post autor: stang232 » 2019-05-08, 12:58

Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .


Obrazek

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

Post autor: Damian » 2020-11-18, 13:51

stang232 pisze:
2019-05-08, 12:58
Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten temat



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

Post autor: stang232 » 2020-12-09, 19:20

Damian pisze:
2020-11-18, 13:51
stang232 pisze:
2019-05-08, 12:58
Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten temat
302 osiąga max. mocy tak do 5500- kręcenie wyżej bez wzmocnienia silnika- nie ma sensu, jest dla niego niebezpieczne.


Obrazek

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302

Post autor: Damian » 2020-12-10, 08:19

stang232 pisze:
2020-12-09, 19:20
Damian pisze:
2020-11-18, 13:51
stang232 pisze:
2019-05-08, 12:58
Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten temat
302 osiąga max. mocy tak do 5500- kręcenie wyżej bez wzmocnienia silnika- nie ma sensu, jest dla niego niebezpieczne.

Zostaję przy 5500RPM nie będę kombinował wyżej



ODPOWIEDZ

Wróć do „4. układ paliwowy”