Wysokie obroty po wymianie wałka

zbiornik, pływak, gaźnik a może wtrysk?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patharazim
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
Model: Mustang 1968 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Wysokie obroty po wymianie wałka

Post autor: patharazim » 2013-08-27, 21:12

Pomóżcie proszę :)
Mustang 289 z 1968 roku po remoncie silnika i skrzyni. Działał idealnie.
Wymieniłem wałek na EDELBROCK PERFORMER RPM. Po złożeniu w całość strasznie falowały obroty.
Zaprzyjaźnieni fachowcy od gaźnika (w tym przypadku EDELBROCK 1405) wykryli kilka nieprawidłowości i po ich usunięciu i wyregulowaniu silnik działa mega!. Z jednym zastrzeżeniem. Musi być na biegu jałowym ustawiony na około 1500 obrotów. Po wbiciu D obroty spadają do około 700-800 i jest OK. Niepokoją mnie jednak tak wysokie obroty na P, których nie można obniżyć bo inaczej przy wbiciu D silnik gaśnie.
Dodam, że zapłon ustawiony na 13 stopni (nie wiem czy to ma znaczenie ale wcześniej było 6stopni - zmieniłem bo taki kat jak wyczytałem jest sugerowany).

Jeśli macie jakieś pomysły to pleaseee o info.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wysokie obroty po wymianie wałka

Post autor: yoozeq » 2013-08-27, 22:13

A jakis zakres obrotów miałeś podany do tego wałka? A i pod co masz podłączone podciśnienie z aparatu zapłonowego? Może Ci wyprzedza zapłon na starcie. Jak ja podłączyłem pod kolektor to miałem wyższe obrory na starcie.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
patharazim
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
Model: Mustang 1968 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Re: Wysokie obroty po wymianie wałka

Post autor: patharazim » 2013-08-27, 22:34

1500-6500

jak w opisie:

http://www.edelbrock.com/automotive_new ... &submit=go" onclick="window.open(this.href);return false;

Aparat zapłonowy podłączony pod gaźnik. Podciśnienie z skrzyni biegów do kolektora dolotowego.
Widzę w opisie że dla 1000 obrotów kąt powinien być 11`. Może to w tym problem?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wysokie obroty po wymianie wałka

Post autor: yoozeq » 2013-08-28, 08:18

Przestaw na 1000 i 11' jako idle i zobacz. Według tego opisu tak powinieneś chyba mieć. Może jak masz za małe obroty to generuje Tobie za niskie podciśnienie i jak załączysz skrzynię to zdycha...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Wysokie obroty po wymianie wałka

Post autor: Damian » 2020-11-18, 14:18

patharazim pisze:
2013-08-27, 21:12
Pomóżcie proszę :)
Mustang 289 z 1968 roku po remoncie silnika i skrzyni. Działał idealnie.
Wymieniłem wałek na EDELBROCK PERFORMER RPM. Po złożeniu w całość strasznie falowały obroty.
Zaprzyjaźnieni fachowcy od gaźnika (w tym przypadku EDELBROCK 1405) wykryli kilka nieprawidłowości i po ich usunięciu i wyregulowaniu silnik działa mega!. Z jednym zastrzeżeniem. Musi być na biegu jałowym ustawiony na około 1500 obrotów. Po wbiciu D obroty spadają do około 700-800 i jest OK. Niepokoją mnie jednak tak wysokie obroty na P, których nie można obniżyć bo inaczej przy wbiciu D silnik gaśnie.
Dodam, że zapłon ustawiony na 13 stopni (nie wiem czy to ma znaczenie ale wcześniej było 6stopni - zmieniłem bo taki kat jak wyczytałem jest sugerowany).

Jeśli macie jakieś pomysły to pleaseee o info.
A możesz opisać co dokładnie zrobił z gaźnikiem. Tez założyłem wałek edelbrocka i mam gaźnik 600ccm 1405. Mam problem takie auto trochę straciło werwy i jest mułowate



ODPOWIEDZ

Wróć do „4. układ paliwowy”