wymiana wydechu na podwójny

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

wymiana wydechu na podwójny

Post autor: tomas » 2011-08-23, 19:43

właśnie zamawiam parę części w kanadzie i myślę o zmianie wydechu na podwójny, mój jest za cichy i dźwięk nie ten co na podwójnym. Może mógłby ktoś zaproponować jakiś fajny wydech. ja myślałem o takim :
http://www.themustangshop.ca/product/1479888/466729#" onclick="window.open(this.href);return false;
albo takim :
http://www.themustangshop.ca/product/1479866/466729" onclick="window.open(this.href);return false;
Może koś mi powie czym się różni wydech z rurą H a rurą X (chodzi mi o dźwięk)
A jak znacie jakiś fajny sklep z częściami do klasycznych koników (najlepiej w kanadzie lub holandi ) to dajcie jakieś namiary



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: rick » 2011-08-23, 20:34

możesz iść na stronie producenta i słuchać układów wydechowych
http://www.magnaflow.com/sound_files.asp?action=display" onclick="window.open(this.href);return false;

albo youtube
" onclick="window.open(this.href);return false; flowmaster
" onclick="window.open(this.href);return false; magnaflow


H rury daje większy torque w niskich obrotach i dźwięk jest muscle car
X rury daje więcej mocy wyższych rpm i wyższą, bardziej formuła 1 dźwięk



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2012-05-27, 11:39

Witam

odświeżę temat.

Zauważyłem, że w klubie wszyscy mają podwójne wydechy w swoich 66. Poprawcie się o ile się nie mylę to były montowane do 4 gardzielowych gaźników.
Posiadam pojedyńczy wydech( później wrzucę więcej fotek)
Obrazek
Myślę, że ten link lepiej to wyjaśni.
http://www.cjponyparts.com/exhaust-kit- ... 6/p/EXK4A/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie brzmi tak jakbym tego sobie życzył, a mianowicie chciałbym, żeby trochę głośniej bulgotał.

Macie propozycję co można by zrobić, żeby chodził głośniej?? Cz jedynie konwersja na podwójny wchodzi w gre?? Wolałbym zostać w oryginale.



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: tomas » 2012-05-27, 17:10

Wytnij tłumik :D albo go rozetnij i wypruj z niego wszystko, ale wtedy naprawdę głośno chodzi ( na szczęście policja ci nie może zabrać dowodu rejestracyjnego bo zabytki nie mają przeglądu ;) )



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2012-05-27, 22:55

tomas pisze:Wytnij tłumik :D albo go rozetnij i wypruj z niego wszystko, ale wtedy naprawdę głośno chodzi ( na szczęście policja ci nie może zabrać dowodu rejestracyjnego bo zabytki nie mają przeglądu ;) )
A ja głupi chciałem go po wiejsku gwoździem przebić;P
A może coś takiego:
http://www.cjponyparts.com/2-1-4-flowma ... p/EXMF641/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: simontlc » 2012-05-27, 23:04

A może kolektor wydechowy wymień na rurowy też zmienić dźwięk


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2012-05-27, 23:14

coś takiego np??
http://www.cjponyparts.com/pertronix-tr ... /p/EXHD10/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: pluzz » 2012-05-28, 09:28

Ja miałem nastepującą konfigurację:
+ TriY Headers
+ FlowMaster 2 1/4" z tłumikami FlowMaster
+ GT Tips

Samochód nie brzmiał najgorzej, ale dźwiękowo odżywał dopiero powyżej 2500rpm (http://www.youtube.com/watch?v=nunR0zhO1dw, albo http://www.youtube.com/watch?v=jIg4bAzpPcY)

Teraz po remoncie usunąłem z układu tłumiki i dopiero teraz słychać, że to amerykański V8. Docelowo chcę przelot zastąpić jakimiś tłumikami Cherry Bombs, albo czymś podobnym, ale teraz jest fajnie. Nagram niedługo lepszy filmik to zobaczysz, tymczasem próbka tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=2YCXtCD_WOk.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2012-05-28, 10:51

Hej Pluzz.
Czyli teraz w ogóle nie masz tłumików?? Bo muszę powiedzieć, że brzmi nieźle i to na małych obrotach!!
Ogólnie to radziłbyś zmienić wydech na podwójny??
Ja mam standardowy kolektor wydechowy. Myślałem nad kupnem jakiegoś tłumika do układów podwójnych( najwyżej wypuściłbym rurę na drugą stronę niż jest teraz, bo te podwójne tłumiki nie mają wlotu i wylotu z jednej strony), albo faktycznie rozpruć ten tłumik i wywalić z niego wszystkie flaki lub połączyć rurę bez niego??

p.s. Jak to jest z testowaniem automatów na hamowni. Bo twój stang wygląda i zbiera się szybciej niż te 134 hp co masz na filmiku.

pozdro



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: 6t07t » 2012-05-28, 12:45

Ja kupilem 2szt. CherryBomb Glasspack. Maja bardzo fajne brzmienie. Mam takie w Buicku i dlatego zdecydowalem sie wlasnie do Mustanga tez na takie. Nawet przy standardowych kolektorach ładnie brzmią.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: tomas » 2012-05-28, 19:03

Podobne brzmienie jak cherrybomb glasspac mają MAGNAFLOW glasspac i można je kupić w Polsce za około 200 zł http://www.masterpart.pl/advanced_searc ... ies_id=153" onclick="window.open(this.href);return false; Ale na początek rozpruj tłumik i wywal flaki (przecież to nic nie kosztuje). Ja w swoim coupe mam pojedynczy wydech i brzmi wcale nie gorzej niż
podwójny w moim convertible



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2012-05-28, 21:13

Ok dzięki za radę;D Na początek spróbuję wywalić flaki ze starego tłumika i zobaczymy;D



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: pluzz » 2012-05-28, 21:19

simontlc pisze:pluzz dobrze widzialem czy lampy ci z tyłu mrugaja jak stroboskop ??
Ten efekt na nagraniach wideo dają lampy LEDowe. Wkurzająca sprawa. :kwasny:
Piotrek86skc pisze:Hej Pluzz.
Czyli teraz w ogóle nie masz tłumików?? Bo muszę powiedzieć, że brzmi nieźle i to na małych obrotach!!
Ogólnie to radziłbyś zmienić wydech na podwójny??
Ja mam standardowy kolektor wydechowy. Myślałem nad kupnem jakiegoś tłumika do układów podwójnych( najwyżej wypuściłbym rurę na drugą stronę niż jest teraz, bo te podwójne tłumiki nie mają wlotu i wylotu z jednej strony), albo faktycznie rozpruć ten tłumik i wywalić z niego wszystkie flaki lub połączyć rurę bez niego??

p.s. Jak to jest z testowaniem automatów na hamowni. Bo twój stang wygląda i zbiera się szybciej niż te 134 hp co masz na filmiku.

pozdro
W tej chwili w miejsce tłumików wstawiłem po prostu kawałek rury 60mm.

Nie mam doświadczenia z wydechami. Zawsze miałem podwójny i nie wiem jak brzmi pojedynczy.

Hamownia to trudny temat i ja się w tym nie rozeznaję. Auto zbiera się fajnie, ale wciąż jest na dotarciu więc nogi w podłodze jeszcze nie miałem :)


Tomasz
Obrazek
Obrazek

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: rick » 2012-05-29, 04:07

Posłuchajcie tych i zdecydować, które chcesz

http://www.youtube.com/results?search_q ... OxBW_blptw" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: ERTE » 2012-12-13, 23:22

podłącze się pod temat:

jakie kolektory wydechowe wybrać - tri-y czy long tube

jaką średnice 2" czy 2 1/4" czy moze wiekszą (silnik 289 z 4 gardzielowym edelbrockiem)

przy założeniu że decyduje się na H rure


Zależy mi na typowym dzwieku (bulgocie) v8 i przy okazji na zwiekszeniu mocy (w niskim zakresie obrotow)



ODPOWIEDZ

Wróć do „5. układ wydechowy”