wymiana wydechu na podwójny

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: yoozeq » 2013-05-07, 21:16

Fajne, ale moim faworytem jest ten:
http://img03-otomoto.sogastatic.pl/C27731740_95.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja w tym stylu robiłem sam tocząc z kwaśnej rury grubościennej ;) https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0159_n.jpg

A moje cherry bomby + kolektor rurowy chyba słyszałeś na zlocie ?? Wg. mnie są :super:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-07, 21:24

I chyba jest zwycięzca;D
Jakoś wcześniej nie mogłem znaleźć rur w detalu;D
http://sklep.hart-metale.pl/rury-kwasoo ... 76,11.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a także polerowana;D
http://sklep.hart-metale.pl/rury-kwasoo ... ,79,5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ps. Stang mają też wersję w czrnym chromie za 39$ rasiści;P
Yoozeq końcówki toczyłeś, żeby nie były takie ostre tak? Niestety żałuję, ale nie słyszałem twojej maszyny:( za dużo się działo;). Grubościenna tzn jak grubą rurę kupowałeś?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: stang67 » 2013-05-07, 21:38

Czarny chrom jakoś do mnie nie przemawia :niepewny: :P
Fajne te rury na metry, tylko strasznie grube ścianki mi się wydaje jak na końcówki wydechu... chociaż... może zamówię i się zobaczy... :]


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: yoozeq » 2013-05-07, 21:40

tylko strasznie grube ścianki mi się wydaje jak na końcówki wydechu.
Dlatego ja przetaczałem i mam cieńsze ścianki ;)

Piotr nie powiem Ci jakie grube miałem.. trochę czasu już przeleciało, ale grubość to nie problem, każdy tokarz Ci to zrobi :ok: No fakt na zlocie sporo się działo :super:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-07, 22:10

Rura 1,5-2 mm jest gruba wg ciebie. Zobacz jakie są dostępne na rynku:
http://www.italinox.pl/tuleje.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz gr 12, 9 i 7 mm.

Yoozeq w takim razie napisz jaką masz teraz średnicę zewnętrzną końcówki i jaką ma teraz grubość to już sobie coś dobiorę do wytoczenia.
Toczyłeś na całą długość jednakowo czy tylko przy wylocie?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: yoozeq » 2013-05-07, 22:31

Ja wleciałem do lokalnej hurtowni stali, złapałem pierwszą lepsza rurę nierdzewną 304 z której mogłem uzyskać wymiar i przetoczyłem, z zewnątrz aby była ładna i wewnątrz aby uzyskać grubość ścianek. 3mm - 4mm myślę że będzie ok, bo pewnie mam podobną grubość ścianki jutro zmierzę, sprawdzę i podam ;) Ja na całej długości mam jedną średnicę i z zewnątrz i wewnątrz. Weź tylko dobry gatunek bo na moich wychodzą rdzawe plamki. Można je szybko usunąć lekko polerując ale chyba lepiej kupić stal kwasoodporną w lepszym gatunku np 316, .

Tak nawiasem to rodzajów rur jest masa, kwestia ceny :D A jak się uprzeć to i z pręta rurę można zrobić :oczami:

A i lepiej mieć "pełną", grubszą ściankę niż końcówkę z blaszki, która jest tak gięta aby dawała efekt ścianki..., niestety tak często jest :zly:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: sim » 2013-05-07, 22:38

Wrzucę może korzystając z okazji filmik, który niedawno wpadł mi w łapska jaka jest różnica od strony dźwiękowej między X-pipe a H-pipe:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Od strony osiągów:

http://www.mustang50magazine.com/techar ... pipe_test/" onclick="window.open(this.href);return false;

I obrazek :P

Obrazek

Edytka: U mnie wydech zaczął gadać o wiele bardziej rasowo jak zmieniłem same rury za H-pipe z 2,25" na 2,5" (został mi do skombinowania 2,5 cala H-pipe i kolektory)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-07, 23:44

Rury mają grubość ścianki 0,065" czyli 1,6 mm to myślę, że 2mm końcówka będzie git.

Fajna dyskusja się nam wywiązała. Ja chyba spróbuję jednak standardowy 2". Nawet 3" nie poprawi dźwięku ani mocy jeśli nie będzie miało co lecieć tą rurą;/ Myślę, że na fajny dźwięk jest wiele składowych( silnik i jego modyfikacje, kolektory, rura wraz ze średnicą, H bądź Xpipe, tłumiki i ich rodzaj, końcówki z rezonatorem bądź same rury, nawet regulacja gaźnika i zapłonu). Można by kilka prac doktorskich napisać i każdy z nas miałby rację;)

W dwóch mustangach z klubu w których dźwięk mi się podobał okazało się, że mają tłumiki z lublina a drugi z poloneza;D
Dzięki każdemu za swoje 3 grosze;D

szlifowana czy polerowana?
http://sklep.hart-metale.pl/1440,rura-s ... 00-mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sklep.hart-metale.pl/5316,rura-p ... 00-mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: sim » 2013-05-08, 02:57

Powiem Ci tak... Miałem kiedyś autko, 4 cylindrowe które brzmiało rzeczwiście bardzo rasowo (trochę jak wrc) - cicho na niskich obrotach i rycząco przy wciśnięciu gazu. Wiele osób pytało mnie jakiej firmy tuningowej miałem tłumik... Był to najtańszy, zamiennik z manufaktury jakiegoś prywaciarza z dospawaną końcówką z kwasówki :D



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: yoozeq » 2013-05-08, 14:16

Piotr jam mam wewnętrzną średnicę końcówki 54 mm i ścianki 4 mm ;) Jeśli chcesz przetaczać to dobrze abyś dodał po 1 mm naddatku z każdej strony. Ścianka 2 mm to tak patrząc na moje, wydaje mi się mało..., od tyłu będzie wyglądać jak blaszka i czarna dziura :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: 6t07t » 2013-05-08, 14:27

Normalna grubość ścianki rur wydechu to ok. 1,5mm !!!
Wstawianie rur ze ściankami 3; 4mm to pomyłka. Tylko zbędny balast i przeciążenie uchwytów montażowych.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-08, 14:45

Piotrek rozmawiamy tylko o końcówkach;)
http://sklep.hart-metale.pl/5316,rura-p ... 00-mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja zamówiłem coś takiego. Yoozeq ta średnica to po zewnętrznej?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: yoozeq » 2013-05-08, 15:27

Normalna grubość ścianki rur wydechu to ok. 1,5mm !!!
Wstawianie rur ze ściankami 3; 4mm to pomyłka. Tylko zbędny balast i przeciążenie uchwytów montażowych.
Tak jak Piotr pisze chodzi tylko o końcówki a nie cały układ :przestraszony: !!!

Piotr ta średnica to wewnętrzna czyli wewnętrznie ma 2'' z lekkim plusem dzięki temu weszła na rurę z układu i została zaspawana.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-08, 21:50

A to chyba ta rura mi wyjdzie podobnie co tobie jeśli chodzi o wymiary;D



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: wymiana wydechu na podwójny

Post autor: ERTE » 2013-05-08, 23:34

Takie końcówy fajnie wyglądają

Obrazek

na alledrogo był kiedyś oliwkowy/kawowy coupe (rejestracja KWA) z takimi wydechami ale nigdzie nie moge odszukać zdjęć

no i wiadomo że wydech w stylu gt też fajnie wyglada



ODPOWIEDZ

Wróć do „5. układ wydechowy”